lokeland Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Skal lage et tynt kabinett om ikke så lenge og det hadde da vært en stor fordel å kunne vippe harddisken 90 grader opp, slik at jeg sparer plass! Men hvordan liker harddisken det? Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 går fint. bare på skrå den ikke liker. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ingen problemer som eucalor sier, bare den ikke er skrå.. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Skjønner ikke hvor teite Lian Li er hvis det ikke skulle vært mulig å sette harddisker på høykant.. Lian Li Pc-61 har jo kun den muligheten.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Faktisk masse ferdig-pc`er som kommer med disken montert på denne måten. Antar at det er helt greit, men magefølelsen min sier at "flat" montering er det mest optimale for disken. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg har hatt tre harddisker stående på høykant nå i henholdsvis 1 år, 2 år og et halvt år.. Ingen har diskene har tapt seg noe på ytelse.. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Mine hardisker har stått på høykant i to år nå. Fungerer finfint. Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Tipper de vil funke på skrå også. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 en disk kan egentlig stå nøyaktig hvordan du vil så lenge den står i ro.. har hatt disker som har stått normalt, på skrå, opp ned, høykant.....osv osv.. ingen av diskene har enda kræsjet Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Alle disker av nyere dato (typ, som ikke er eeeeldgamle) kan monteres i hvilken som helst posisjon du ønsker. Skrå-posisjoner annbefales nok ikke av diskprodusentene, men selv det skulle nok fungere greit dersom du av en eller annen grunn måtte gjøre noe slikt... Det viktigste er at disken er godt fastmontert for å unngå at den beveger seg for mye, ellers har du mye frihet til å velge. Det var bare et problem for lenge siden at disker kun taklet å bli montert i spesielle retninger. -Stigma Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Ein nyare HDD skal kunne stå i alle posisjonar. (Untatt på skrå) Er ikkje heilt sikker på den har godt av å stå opp ned, men eg trur ikkje det har noko å sei. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Seagate har uttalt i en epost som en kopierte inn på forumet her tidligere at montering på "skrå" ikke er noe problem med deres disker. Finner dessverre ikke denne tråden nå, men har selv montert alle diskene mine slik, uten problemer Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ser virkelig ikke hvorfor en skulle ha behov for å plassere diskene på skrå, om ikke bare på pur f? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Gjer ikkje eg heller, men vi har alle våre behov. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Uten at jeg skal si noe for sikkert, men jeg tror det var på grunn av at slitasjen i kulelagrene ble større/ugjevn når disken stod på skrå. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har hatt to barracuda-disker stående på skrå i et år nå. Gikk tom for brønner i filserveren gitt, da lot jeg bare de siste henge i kablene. Men men, ikke hatt noen problemer med det ennå Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har selv en PC hvor det kun er mulig å montere harddisker på høykant. Å ha platene i disken stående enten loddrett eller vannrett er vel det beste med tanke på slitasje. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har hendt at jeg har koblet til andre disker i maskina mi i mindre tidsperioder om gangen - verken henging etter kablene eller stå på skrå på gulvet lent opp mot et eller annet har gjort noe umiddelbar skade, i hvert fall.. godt å høre at det ikke tar livet av godsakene om det står litt sånn heller Lenke til kommentar
Surge Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Disker kan stå akkurat som du måtte ønske! -Men med kontrollerkortet opp, kan man oplleve nedsatt ytelse p.g.a. varmgang i elektronikken. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Packard Bell har montert disker på høykant med IDE-kabel/strøm øverst i mer enn 5 år nå. Ingen problem. Gjelder faktisk de fleste stasjonære maskinene solgt i Norge fra Packard Bell. Disker i MP3-spillere brukes i alle vinkler. Det eneste som er viktig er at varmen kan gå opp og bort fra disken, eller blåses vekk med vifte. Den må altså ikke bli så varm at den er ubehagelig å holde på i lengre perioder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå