Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må jeg ha switch for å synkronisere med pc'er?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått en bærbar pc, og ønsker å få over litt av det jeg har på den stasjonære. Men kan jeg da koble det opp slik det gjøres på lan, med nettverksledningene sammen, og dele mappene så jeg kan hente det over? Og jeg har ingen switch (riktig stavet?), men det er bare to pc'er, så kan jeg ha en nettverksledning som bare går mellom dem, dele filene jeg skal ha over, og hente dem?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et modem vil ikke fungere som mellomledd. men om det du tror er et modem har flere nettverksinnganger er det en router og da vil det fungere. ellers vil en switch ller hub også fungere. ELLER, den billigste måten som også er nevnt før her: krysset tp kabel, det er for å koble sammen to pc'r og da trenger du ikke mer enn den ene kabelen, ikke forveksl twisted pair med krysset kabel, det du faktisk skal ha en en "krysset twisted pair" kabel, om det er slik du vil gjøre det da :p

Lenke til kommentar

Den ene har ikke to nettverkskort, men den har et nettverkskort, og et inntak i hovedkortet. Går det da? Blir på en måte som to nettverkskort, bare det ene sitter i hovedkortet. Og i såfall, hvordan gjør jeg det? Plugger jeg bare nettverkskabelen mellom nettverkskortetene? :)

Lenke til kommentar
Den ene har ikke to nettverkskort, men den har et nettverkskort, og et inntak i hovedkortet. Går det da? Blir på en måte som to nettverkskort, bare det ene sitter i hovedkortet. Og i såfall, hvordan gjør jeg det? Plugger jeg bare nettverkskabelen mellom nettverkskortetene? :)

Du trenger muligens 3 PC-er da, ja.

Legg inn noe software som lar PC-en kjøre som en router, den med 2 nettverkskort.

Også kobler du 2 PC-er til den og skal kunne overføre mellom de PC-ene.

Mulig du trenger krysset kabel til det også, har ikke prøvd med vanlig jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det gies så mange vanskelige svar på et sånn spørsmål tro......

For at fyren skal få til og gjøre det på enklest måte..( som det også høres ut som han vil ) så er det kun og kjøpe en KRYSSET nettverks kabel og koble makinene i sammen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...