sjanten Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Det begge programmene likevel ser ut til å være enig om er at 8 MB- versjonen er hakket raskere enn sin lillebror. ser ut som om 2MB er raskere :razz: edit: sticky keyboard.... <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sjanten på 2002-07-08 19:51 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: sjanten på 2002-07-08 20:14 ] Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 hmm er det ikke den som bruker minst tid som er raskest a! Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Ehh visst ikke jeg tar helt feil er det bedre med lav accestid en med høy accestid.. la oss si at 2mb bruker 13.7 sekunder på å åpne en dør mens 8mb bruker 13.2 sekunder på å åpne en dør... er ikke helt sikker på dette here men det er nå det jeg tror Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei sjanten! Skjønner ikke helt hva du vil fram til her. Men den som får lavest på denne testen er raskets. Altsp 8 mb er raskest. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 jeg som gjorde feil; etter all poengberegninga så gikk hjernen i stå på at "mest er best".... beklager :sad: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 20:13, sjanten skrev:jeg som gjorde feil; etter all poengberegninga så gikk hjernen i stå på at "mest er best".... beklager :sad: Det gjør ingenting, Telehor har hatt samma problemet med prispolitikken sin siden dag 1. Lenke til kommentar
EggePromp Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Men hvordan kan det ha seg at mere cache gir bedre accesstid? Hele testen er litt rar synes jeg. Har sett disse diskene testet mot hverandre før, og det var bare på noen få enkelte områder at 8mb versjonen var et par prosent raskere. Kan det være andre forbedringer på 8mb versjonen? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 har hørt at mye av grunnen ligger i windows og "minnepolitikken" til win. under visse Unix-typer skal det visstnok lønne seg å disable store deler av cache'n :smile: mao så ligger begrensningen i win ( den var ny!) og ikke nødvendigvis i disken. det er også tydelig at lesehodene gjør jobben sin godt nok, men den klarer ikke å tømme cache'n sin raskt nok og da hjelper 6MB :smile: Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Dette er den første testen jeg har lest som har vist noen nevneverdig forskjell mellom modellene i det hele tatt.. Jeg er overrasket over hvor stor forskjell HWNO fant, da jeg ikke har sett tilsvarende i andre tester. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Hw.no viste jo dette tidligere med en annen harddisk-test. http://www.hardware.no/tester/harddisk/120gb_roundup/ Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Har akkurat fått en 80gb wdc disk med 8mb cache og det er til nå den beste disken jeg har testa, jeg synest den er kvikkere i reaksjon enn noen andre ide disker jeg har prøvd også er den veldig stillegående i forhold til ibm 75gxp disken min(som akkurat har gått til *******.) Skal ha meg en til..... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: sjanten skrev (2002-07-08 20:13):jeg som gjorde feil; etter all poengberegninga så gikk hjernen i stå på at "mest er best".... beklager :sad: Ingen er feil frie, du er i det minste ærlig som innrømmer det, det liker eg. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-08 20:18, JoKr skrev: Quote: Den 2002-07-08 20:13, sjanten skrev: jeg som gjorde feil; etter all poengberegninga så gikk hjernen i stå på at "mest er best".... beklager :sad: Det gjør ingenting, Telehor har hatt samma problemet med prispolitikken sin siden dag 1. Må være årets kommentar!! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 02:10, mad_arab skrev:Dette er den første testen jeg har lest som har vist noen nevneverdig forskjell mellom modellene i det hele tatt.. Jeg er overrasket over hvor stor forskjell HWNO fant, da jeg ikke har sett tilsvarende i andre tester. Tom's hadde en test med omtrent samme konklusjon da, ikke at tom's er min favoritt, men de har jo ofte noenlunde greie tester (om enn med litt intel-bias :smile:). AtW Lenke til kommentar
tokr Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 og så har vel hardware.no litt vel amd bias... det var greit for et år siden.. da var de best... men det er de ikke lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå