Stig Jøran Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, men tror det passer best her. Hvis ikke så kan admin flytte den En dag så tok mitt gamle skjermkort kvelden, i en server pc. Så jeg bestemte meg for at jeg ikke bare skulle kaste det, slik at ikke Østbø skulle få ha det morsomt med kortet mitt. Så jeg og en kamerat fant ut at kortet skulle blåses til f***. Med en hjemmelaget kanon. Prosjektilet var et batteri type AA, og kanonen er et simpelt kobber-rør. Som er modifisert litt på Her er noen bilder etter vi fant ut at det ikke var mer å ødelegge. Advarsel! sterke bilder! Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Endret 24. april 2005 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Uffda, stakkars skjermkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ahhh.. det er godt å se at sunne gutte-interesser holdes i hevd.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hadde vært kjekt med en benchmark nå Synd at dere ikke kunne skyte med noen sterkere som AG3 for eksempel, synd jeg ikke tok noen bilder av hvordan en mobiltelefon ser ut etter første fulltreffer! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Har du oppskriften til kanonen ? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 oppskriften på kanonen hadde våre konge og bra måte å ødelegge på Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hadde vært mye kulere hvis dere hadde tatt det opp på video Jeg så en video til noen svensker som blåste et kabinett til himmels med pipebomb. Det var kult og se på Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg så en video til noen svensker som blåste et kabinett til himmels med pipebomb.Det var kult og se på Vet du om link? hørtes veldig interessant. Oppskrift på bomben kan ordnes. kanskje en "Worklog" Det var jeg og Stig Jøran som har lagd kanonen. vi har faktisk lagd ganske mange forskjellige størrelser og typer. Rett før vi skulle skyte på skjermkortet så sprengte vi en av kanonene med en tydeligvis for stor ladning. :!: Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 fant den på piratebay Den videoen heter pipe2.wmv Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Sånn, hadde desverre ikke noen bilder fra produksjonen av kanonene. Men jeg lagde noen bilder i 3d som kan beskrive. Så her er guiden til hvordan man lager denne type kanon. Deler Det man trenger: * Ca 8 skruer. * Et kobberrør, eller av annet metall (helst annet metall) * 3 planker. Røret Røret må klemmes godt sammen i enden, eller på en eller anen måte bli tett, og tåle mye trykk. Røret2 Så må det bøyes oppover. Slik at det tåler enda mer trykk Ferdig Så er det bare å plassere noen klosser som støtter opp kobberrøret, når det blir presset bakover, og for all del. Husk å skru skruene godt i. Ikke bruk spiker, spiker kan være litt svakt. Da er kanonen ferdig, jeg har ikke tenget det som holder kanonen på plass, men det er bare å bruke noen spiker som man slår inn og bøyer over røret. Kan også være lurt å bruke strips til å holde den på plass, en kombinasjon av spiker og strips er gode saker. Såh.. kanoen er egentlig veldig simpel, for å fyre av så bruker jeg noen hjemmelagde "kinaputter" som jeg fyrer av elektrisk. Putter dem inn foran med ledning som går ut av løpet, og stapper prosjektilet inn. Og som prosjektil enten spiker eller batteri, batteri funket veldig bra Jeg tar ikke noe ansvar for bruken av dette, det gjøres helt på eget ansvar. Er ganske så trøtt nå, mulig fullt av skrive feil, men men. Endret 30. april 2005 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Trur jeg skal teste å blåse mitt 6800ultra til h**** ! Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Nei og nei! Stakkars mx420. Hehe, har verdensrekorden i 3DMark 03 med mx420. Nice kanon, btw! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 For dere som skal teste å lage egne kanoner, kopper er ikke et særlig bra materiale.. det er veldig mykt. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 For dere som skal teste å lage egne kanoner, kopper er ikke et særlig bra materiale.. det er veldig mykt. Ja, men hadde ikke annet for hånden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå