Gå til innhold

Hvilke formater støtter de fleste DVD-spillere ?

Anbefalte innlegg

Sitter her og skal legge flere episoder med DS9 over på en dvd-rw.

Tidligere hadde jeg en cd-rw som jeg lagde en vcd av, men nå som jeg prøver med en dvd-rw plate, så går jo ikke det lenger.

Tenkte da på å rett og slett legge alle filene over på dvd-platen, MEN, gjør jeg det i det formatet de er i nå, så vises de ikke på platen,når jeg tester ut dvd-platen.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kan du sjekke hva din DVD-spiller takler:

http://www.videohelp.com/dvdplayers

Min Philips-spiller tar DVD-R/RW, men det må være mer enn 4Gb data på plata.

eh...ok, ble litt feil det der.

Det jeg mente var:

Hvilke filmtyper tar de fleste dvd-spillere ?

(.avi .wma .mp3 .ogg osv )

Sjekka den linken, men fant ikke den spilleren som står i stua.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

De fleste DVD spillere støtter ikke formater som .avi, .mpg. .wma og så videre. Man må brenne det ut i DVD format med et program spesielt for dette for at det skal fungere på de fleste DVD spillere. Da kan du også lage menyer. Selv har jeg prøvd Adobe Encore, og det fungerte veldig bra så fort jeg lærte meg å bruke det, men det koster penger. Du kan imidlertid hente ned en prøveversjon fra Adobes hjemmeside. Eneste "limit'en" er at du kun kan bruke det i 30 dager. Så er du kjapp, rekker du mye på en måned.

Ellers finnes det billigere programmer som også er lettere å lære seg, men ikke fullt så kraftig. Men det spørs hvor mange lydspor, undertekster, menyer og dilldall du vil ha på DVD platen din da.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt at VCD filmer ikke vises i menyen i form av thumb bilder.

Hvis det var det du tenkte på....

Som regel blir thumb vinduet grønt.

Hvis du absolutt vil eller må bruke VCD filmer, er det mulig du kan lime inn dine egne tumbs-bilder fra aktuelle film. Kommer ann på DVD athoring programmet.

Tror noen kan det, andre ikke.

Dessuten er det flere DVD authring programmer som nekter å ta i mot VCD filer til en DVD kompatibel DVD.

Det eneste programmet som jeg vet med sikkerhet sluker alt du gir det, og overlater alt ansvar til deg selv, er DVD-LAB (30 dagers demo?). Men selv her blir VCD thumbene grønne. Kanskje du kan bruke tekst i stedet ?

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...