Gå til innhold

NEC 3520A vs BenQ DW1620PRO

Hva mener du er den beste brenneren?  

98 stemmer

1. 1. Hva mener du er den beste brenneren?

• NEC 3520A
      43
    • BenQ DW1620PRO
      41
    • Andre
      14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Litt OT, men hva er egentlig fordelen med S-ATA påen DVD brenner? :dontgetit:

Ettersom jeg vurderer å oppgradere fra min PX-708A til PX-716SA.

En annen ting er at jeg har både en NEC ND-3500 og en Plextor PX-708A.

På DVD+R plater så brenner plextoren over 2 min raskere på 8X plater enn NEC'en.

Tror dette beror på at de har 2 forskjellige måter å brenne platen på (OC-Freak vet sikkert mye mer om dette enn meg.... :roll: )

Plextoren begynner å brenne på 6X i ca 2 min. før den går opp i 8.1X. Da bruker jeg 8 min på full dvd (4.5 gb). NEC'en går i 4 min på 4X før den går opp til 6.3X. Der ligger den til det er ca 2 min. igjen av full brenning før den går opp til 8.3X. Tid for full brenning på NEC : 10 min 20 sek.

Dette er er prøvd på "kjipe" Thats Write plater (optodisc).

Derfor foretrekker jeg iallefall Plextor + at jeg har ALDRI hatt feilbrenning (ennå :roll: ).

Et annet problem jeg har funnet med NEC (har prøvd 2 forskjellige, ND-2xxx og ND-3500. Hvis jeg skal reinnstalere OS etter format så finner ikke DOS brenneren. Hvis jeg bruker Plextor så finner DOS den med en gang. Vet egentlig ikke om dette er fordi det er 2 forskjellige brennere, men uansett den finner Plextor'en, derfor foretrekker jeg Plextor!! :thumbup:

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar
etter å ha lest dinside.no's test av nec brenneren begynner jeg å tvile litt på at benQ sin er bedre. de skryter den opp i himelen!

Har BenQ DW1620 Pro og hadde en NEC 3520. Det er en grunn til at jeg solgte NEC brenneren og beholdt BenQ.

BenQ brenneren er mye bedre til å lese ripete/møkkete plater og den er optimal på brenning av +R plater. ( Med bitsetting så har jeg ikke behov for -R plater engang.)

You nailed it... dette er genialt med Benq'en. Farvel til -R. +R platene brent med Benq'en virker som en drøm på alle dvd spillere jeg har prøvd, gamle som nye.

Aldri mer NEC for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...