Gå til innhold

NEC 3520A vs BenQ DW1620PRO

Hva mener du er den beste brenneren?  

98 stemmer

1. 1. Hva mener du er den beste brenneren?

• NEC 3520A
      43
    • BenQ DW1620PRO
      41
    • Andre
      14

Anbefalte innlegg

Har selv alltid hatt NEC brennere, og kan følgelig ikke uttale meg om hva som er best.

Mitt kriterie er en stillegående og pålitelig brenner. Men i all hovedsak skal den være stillegående. Jeg har derimot i min jakt hørt at TDK kommer med noen sykt støysvake brennere som samtidig er meget bra på andre områder

Stemte følgelig på andre da mine krav og behov stiller seg anderledes enn hos andre ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du glemmer jaggu fort! Se litt lenger opp i denne tråden!

jeg har sett det gerrard har skrivi hvis det er det du tenker på.

men der står det ikke detaljert forsjellen på hva som gjør brennern bedre, det står bare hva den kan.

eller :blush:

husk at jeg er noob på detta ;)

Lenke til kommentar

Spørsmålet burde kanskje heller være "hvilken brenner er du fornøyd med", siden ikke alle kan sammenligne de to.

Men jeg har begge og er egentlig like fornøyd med begge også. Bruker av en eller annen grunn NEC mest.

Trond

Lenke til kommentar

Jeg har brent en del plater med benq dw 1620, nærmere 500 iallefall.

Jeg har bare positive tilbakemeldinger om denne.

Har bare brent + plater da jeg vet det er det brenneren "kan best"

Eneste minuset overhodet jeg kan tenke meg er at den kun leser dvd på 8x med original firmware. Vil ikke bryte garantien ved å bruke uoffisiel firmware.

Sier bare løp og kjøp, koster jo ikke mer en ca 500.

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar
etter å ha lest dinside.no's test av nec brenneren begynner jeg å tvile litt på at benQ sin er bedre. de skryter den opp i himelen!

Har BenQ DW1620 Pro og hadde en NEC 3520. Det er en grunn til at jeg solgte NEC brenneren og beholdt BenQ.

BenQ brenneren er mye bedre til å lese ripete/møkkete plater og den er optimal på brenning av +R plater. ( Med bitsetting så har jeg ikke behov for -R plater engang.)

Lenke til kommentar

det eneste jeg ser de nevner benQ er bedre på, ser ut til å være hurtighet.

den skal vist være litt raksere enn nec på noen ommeråder.

uansett har en kamerat av meg nec brenneren, å han sier den leser alt han slenger inn.

kanske det bare var laseren på din brenner som nærmet seg kaputt" nivå?

Lenke til kommentar
etter å ha lest dinside.no's test av nec brenneren begynner jeg å tvile litt på at benQ sin er bedre. de skryter den opp i himelen!

Ville ikke lagt så stor vekt på Dinsides tester, da de kun er opptatt av skrivehastighet. :thumbdown:

Hastighet er bra, men kvalitet er mye viktigere!

Lenke til kommentar
det eneste jeg ser de nevner benQ er bedre på, ser ut til å være hurtighet.

den skal vist være litt raksere enn nec på noen ommeråder.

uansett har en kamerat av meg nec brenneren, å han sier den leser alt han slenger inn.

kanske det bare var laseren på din brenner som nærmet seg kaputt" nivå?

Det er en kjensgjerning at NEC ikke er spesielt bra på nevnte plater da...

Jeg sier ikke at NEC brenneren er dårlig, men det virker som mange har det som argument at de har den selv, og er fornøyde. Sikkert greit nok det, men spørsmålet er hva de har og om de i det hele tatt har sammenlignet den med andre brennere?

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Ang. at BenQ 1620PRO er en bedre leser enn NEC ND-3520A, det er ikke min erfaring. BenQ leser bare DVD+/-R max 8X i utgangspunktet, og justerer du NEC til å lese med max 8X leser også NEC de fleste svært dårlig brente plater uten problemer. Tilsvarende, flasher du med firmware i BenQ så den leser max 16X har jeg erfart at den sliter like mye med dårlig brente plater når den når ytterkanten av platen og 16X hastighet, som NEC gjør.

Trond

Lenke til kommentar

jeg har hentet og satt inn den nye nec brenneren min, lånt en ripete dvd(som jeg gnei fingerne på-for at den skulle bli full av merker) men brenneren klarte fortsatt å kopiere dvd'en uten problemer. det var riktig nok i 8x som _crs_ snakker om over her.

Lenke til kommentar

Jeg har begge brennerne og har nå lagt inn en uoffisiel firmware på benq'en som gir 16X lesing av dvd'er. Jeg må si at benqen faktisk leser mer stabilt enn nec'en som er sertifisert for dette..

Igjen jeg anbefaler benq dw 1620 på det varmeste med dvd+r plater

Skal du brenne dvd-r kjører jeg de i nec'en

Endret av Praeferox
Lenke til kommentar
Ingen over og ingen ved siden.

Plextor DVD recorder PX-716SA SATA

I282189.jpg

:!: :!: :!: :whistle:

Og hvorfor mener du det?

God brenner på hastigheter opp til 12x, men 16x brenning med plextoren er jo ikke noe å skryte av kvalitetsmessig...

Vel det er en meget bra brenner,kvaliteten er meget god , den gir mindre feilbrenninger enn andre feks min 3520 og så har den SATA, noe som ser ut som har gått de fleste andre hus forbi.

Så din "latter" regner jeg er av ren uvitenhet, eller har du virkelig prøvd begge??

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Så din "latter" regner jeg er av ren uvitenhet, eller har du virkelig prøvd begge??

Tror du dret deg ut der Snekker'n!

Sjekk ut OC-Freak's tidligere poster å du skjønner hva jeg mener! Uvitenhet rundt dette tema, er neppe et ord som passer på han!

Lenke til kommentar

Tror du dret deg ut der Snekker'n!

Sjekk ut OC-Freak's tidligere poster å du skjønner hva jeg mener! Uvitenhet rundt dette tema, er neppe et ord som passer på han!

:!:

Lo godt da jeg leste det!

Lenke til kommentar

I282189.jpg

Og hvorfor mener du det?

God brenner på hastigheter opp til 12x, men 16x brenning med plextoren er jo ikke noe å skryte av kvalitetsmessig...

Vel det er en meget bra brenner,kvaliteten er meget god , den gir mindre feilbrenninger enn andre feks min 3520 og så har den SATA, noe som ser ut som har gått de fleste andre hus forbi.

Tja du kan jo spørre :roll:

Brennere jeg har av nyere dato:

BenQ DW1620

BenQ DW1625

NEC ND-2510A

NEC ND-3500AG

NEC ND-3520A

Lite-On SOHW-832S

Lite-On SOHW-1653S

Lite-On SOHW-1673S/1693S

Plextor PX-712A

Plextor PX-716A

Samsung TS-H552B/U

Toshiba SD-R5372 (tipper det ikke er mange som har denne)

AOpen DUW1608/ARR

LG GSA-5163D

Pioneer DVR-A08XLA

Pioneer DVR-109

Lenke til kommentar

I282189.jpg

Og hvorfor mener du det?

Jeg sier bare OC-freak har mye mer peiling enn du noen gang kommer til å få når det kommer til dvd brenning o.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...