Deadringer Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 jeg skal kjøpe meg en bærbarpc. skal brukes til hovedsaklig offic bruk, men blir nok også brukt til litt spilling(trenger ingen kjempe bra grafikk kort) og å høre på musikk. jeg vil helst ikke bruke over 8000,- jeg trenger ikke allverden med hardiskplass, og prossesoren kan godt være rett over 1ghz. gjerne over 256mb minne, men trenger ikke over 512mb det hadde vært fint om pc'en ikke var så stor, men hvis det dytter opp prisen, tar jeg heller en større en. den må ha minimum 2 usb porter, og wlan hadde vært greit, men må ikke ha det takker for all hjelp Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Å få en brukbar bærbar pc til 8000 kr er ikke så lett. Om du vil strekke deg til 10000 kr, så får du mye mer for pengene: http://www.siba.no/index.aspx?identifier=N...rbare&SiteId=no PC til rundt 8000 kr: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112207&mlevel=090100 Pcer som er billigere enn 10000 kr har ofte integrerte skjermkort. Dette gjør at du kan bare ha noen få programer på skjermen om gangen, og spillytelsen blir elendig. Styr også unna pcer med celeron-prosessor. Lenke til kommentar
R_Berg Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg vet du sa Pc, men jeg lurer meg till å foreslå Apple Ibook likevel jeg. Kjøpte meg 12" når jeg startet å studere, knall fornøyd. Jeg synes å huske den starter på rundt 8500. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Mac er vel PC? PC = personlig datamaskin. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Mac er vel PC? PC = personlig datamaskin. Ujh, ikke begynn Har vært store diskusjoner om dette før om jeg ikke tar feil Edit: On-topic: Du må vel ut med litt mer en 8000 hvis du skal ha bærbar. Netshops Notebook har jo greie specs, men har desverre ikke så veldig mye erfaring med bærbare generelt :/ Endret 24. april 2005 av Azton Lenke til kommentar
gnus Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg vet du sa Pc, men jeg lurer meg till å foreslå Apple Ibook likevel jeg. Kjøpte meg 12" når jeg startet å studere, knall fornøyd. Jeg synes å huske den starter på rundt 8500. om du velger enten powerbook eller ibook så bør du iallefall vente til neste uke med å bestille, så får du mac osx tiger også med installert.. Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Sørg i hvert fall for å få en stillegående pc. Det finnes ikke verre lyder i en lesesal enn en pc vifte som sviver.. Lurer på om 8000 er i minste laget for en stillegående pc.. Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Vet at det ble nevnt som negative ting med integrert grafikk kontroller og celeron, men syns bare jeg skulle nevne denne søte saken her som selges hos multicom for 7995,- har lyst på noe lignende selv , men er ikke sikker på hvordan denne maskinen er da Edit : feil pris Endret 24. april 2005 av zipuz Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Mac er vel PC? PC = personlig datamaskin. Ujh, ikke begynn Har vært store diskusjoner om dette før om jeg ikke tar feil Hehe, skal la være Men for å svare litt på det trådstarter spør etter: Du sier du skal spille litt. Hvilke spill er det snakk om? Hvis det ikke er noe krevende 3d-spill kan kanskje en IBM R50e passe til deg? Koster kr. 6495,- og har Celeron-M 330 1,4GHz prosessor, 256MB ram, 30GB harddisk, CD-RW/DVD-ROM, trådløst nettverk og Windows XP Home. Skjermen har en oppløsning på 1024*768 punkter. Legger du til kr. 1000,- får du 10GB ekstra plass og Win XP Pro. Synest ikke dette er verdt 1000,- ekstra, men det bestemmer du selv. Jeg ville heller brukt penger på ekstra minne. Minuset med denne maskinen er at den er 3KG. G220 fra Multicom er kanskje noe du kan vurdere. Celeron-M prosessor, 256MB minne, 40GB harddisk, DVD-brenner, minnekortleser og en 12,1" skjerm med oppløsning på 1280*800 punkter. Leveres dessverre uten Windows. Maskinen veier bare 2 KG. Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 G220 ble skrytt litt opp i himmelen av multicom Elitegroup G220 er det helt siste av ultraportabel bærbar datamaskin med internt batteri beregnet for deg som ønsker det letteste og tynneste av bærbar teknologi. G220 er basert på Intel sin nyeste bærbare teknologi som gir overlegen ytelse med et enda lavere strømforbruk enn forrige generasjon. Overlegne grafikkegenskaper samt kombinert dualformat DVD±RW brenner, CD-brenner og DVD-spiller gir ytelse i toppklasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå