Gå til innhold

Amobil.no: Hva synes dere om underholdningstjenesten?

35 stemmer

1. 1. Hva synes dere om underholdningstjenesten?

• Passer godt på amobil.no
      6
    • Er hverken positiv eller negativ
      6
    • Passer dårlig på amobil.no
      23

Anbefalte innlegg

Heisann

Vil med dette lodde stemingen blant forumbrukerene når det gjelder underholdnings-avdelingen vår:

http://amobil.no/underholdning.php

Vi har siden oppstarten av amobil.no hatt et tilbud med diverse underholdnings- og nedlastningstjenester som ringetoner. logoer, spill osv. Tidligere denne uken kjørte vi ut en oppdatert versjon, og i den anledning fikk vi enkelte negative tilbakemeldinger på at vi "holdt på med slikt".

I noen av de tilbakemeldingene jeg har fått sies det at det oppfattes som useriøst å tilby denne type tjenester, og at det setter riper i fasaden vår som en seriøs nyhetsformidler.

For å forklare litt av intensjonene bak underholdningstjenesten, så har det aldri vært en målsetning å tjene penger på dette. Vi har ikke vært aktive i å promotere tjenesten, og har heller ikke hatt noen særlig inntjening på det.

Vi ønsker at mobilbrukere på amobil.no skal kunne finne et totalt tilbud av tjenester, som strekker seg fra tester og prissammenligninger til bruktmarked og diskusjonsforum. Vårt mål er at dette skal være den eneste siden mobilbrukere trenger å besøke. Underholdningsavdelingen har vært tenkt som nok en del av dette totaltilbudet, altså som en tjeneste til brukerne.

Men selv om vi ønsker å tilby så mange tjenester som mulig, har vi ikke lyst til å ha en tjeneste på siden som oppfattes som useriøs.

Derfor ønsker jeg nå å lodde stemningen. Hva synes dere om underholdningsavdelingen? Passer den inn med amobil.no sin profil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det passer dårlig. Så vidt jeg forstår er dere bare videreselger av disse tjenestene og vil dermed ikke tilby noe "unikt" Dersom jeg skulle kjøpt slike tjenester ville nok jeg gått til "kjernen", dvs de "seriøse" aktørene. Synes dere heller kunne fokusert på å sette opp en side med lenker til de forskjellige innholdsleverandørene. Både kommersielle, og gratis.

Litt off-topic: Ser nå at tjenesten leveres av eurobate, og ble mildt sagt overasket over å finne et passelig stygt theme til Nokia (tydelig hjemmelaget), med #MEDIAPLACE klart og tydelig skrevet på. For de som ikke vet det, er #mediaplace den største IRC-kanalen for distribuering av piratkopiert materiale til mobiltelefoner. Jeg har alltid trodd at de seriøse mobil-innholdsleverandørene hadde alle lisenser og slikt på plass. Men viser det seg nå at de faktisk tar det de finner og selger det? :hmm:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Det kommer vel til å virke en smule useriøst. Er bra som det er nå. Ringetoner og slikt kan være litt rart, men kanskje en del programmer. Java-programmer for alt og alle Det ville virke mer seriøst. Så lenge dere ikke flooder over siden med det. men bare lage en liten link et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Passer dårlig, har aldri brukt det og trekker opp fjortiss-faktoren. Det finnes nok slike sider fra før...

Btw: SiR0, hvorfor stengte du den gamle tråden? Er jo bare å opprette en ny tråd med poll og flette inn ;D

(Utaler meg som bruker...)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kan se at det kanskje kan friste å få en ekstra inntekt å selge ringetoner osv.

Holdes det DISKRET i ro og ikke reklameres som en og annen *hostharkKOMPLETT.NOreklame* på frammsiden så tror jeg det kan bli bra ja.

Men det drar litt ned på serriøsiteten til amobil.no

Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt overrasket dersom jeg ikke fant noen mobiltjenster på et nettsted som dedikerer seg selv så mye til mobiltelefoner. Men amobils lesere er sikkert et av de mer kritiske leserne, og amobil er et nisjenettsted, så det er imo litt spesielt at andre må stå som leverandør.

Lenke til kommentar
De har ikke laget det selv.

Nesten som Dagbladet og VG, de tar bare INPOCs tjenester og krever 5,- mer.

Personlig synes jeg amobil.no som et mobilnettsted bør kunne tilby underholdning som bakgrunnsbilder og ringetoner. Selv om seriøsiteten til mange andre nettsteder som tilbyr det samme kanskje ikke er så høy, er det ikke selve tjenesten som er useriøs.

Men jeg synes du krever mye av oss, når du peker til at vi bør ha tatt bildene og laget ringetonene selv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...