Enceladus Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 1. Hvor mange folk vil det i alt befinne seg i sonen? Jeg mener å huske at noe med over 100 ble nevnt et sted. 2. Hva skjer om du går inn for søke opp og drepe alle de 100 personene? Vil sonen bli helt tom for menneskelig liv da? Eller vil det spawne nye folk etterhvert, evt. komme til nye utenfra sonen. 3. Spawner dyr\mutanter etter at du har drept dem? Eller er det et gitt antall dyr og ikke noe mer? Kanskje de gjennomgår en slags formerings prosess for å opprettholde bestanden. Jeg håper de klarer å løse det på en naturlig måte ihvertfall uten at det blir for dumt og urealistisk. De bør ihvertfall skjule spawningen for oss om det da skullle vere noe slikt. Jeg hater når det dukker opp dyr jeg nettopp har drept rett forran meg i spill. Slik som World of Warcraft. Gleder meg utrolig mye til S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 1. ja, det vil vere omtrent 100 personer i "the zone". 2. drepte personer vil sakte men sikkert respawna så det vil aldri bli tomt. 3. dette vil fungere på same måten som med personer. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Flyttes til spørsmål og svar PC Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Mens vi er i gang: Har tidligere lest at det er anders "stalkers" i området, og ikke kun deg selv. Lever disse sitt eget liv, eller står de i ro på en plass og nærmest venter på at du skal gjøre noe med de? Og hvem/hva er disse militære enhetene som går rundt i byene?| Lenke til kommentar
mESA Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Mens vi er i gang: Har tidligere lest at det er anders "stalkers" i området, og ikke kun deg selv. Lever disse sitt eget liv, eller står de i ro på en plass og nærmest venter på at du skal gjøre noe med de? Og hvem/hva er disse militære enhetene som går rundt i byene?| Ja, det lurer jeg litt på det. Hater når mennesker står iro helt til vi kommer bort til dem. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) De har sagt at hvis du bare setter din stalker i et hjørne og går afk så vill AIene muligens klare slutt spillet før deg. Ergo en AI stalker ( ikke den du styrer) runner spillet..., men om mulig tror jeg ikke dette er mulige før 80-90% av spillet er spillt ferdig av deg. Personlig tror jeg det bare er PR hype for å være helt ærlig. Edit: Når det gjelder AIene så skal dem derimot ha "egne liv". Dyr sover, reiser rundt, jakter osv, mens Stalkers gjør oppdrag for andre ( feks de Militære Stalkersne gjør oppdrag for det militære. ). Her tror jeg heller ikke at dem får det til helt perfect, men heller at det blir noen random tall på dyr og stalkers når du ankommer en sone og når de er spwanet så starter de å leve sit eget liv til du går inn i en annen sone. Ellers lurer jeg på hvordan cpu messig de skal klare å holde spillet raskt samtidig som spillet skal kalkulere ALLE dyr, Staklers, soldater og andre mennesker handliger mens du spiller. Endret 25. april 2005 av LOBOS Lenke til kommentar
ttt Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har tidligere lest at det er anders "stalkers" i området, og ikke kun deg selv. Lever disse sitt eget liv, eller står de i ro på en plass og nærmest venter på at du skal gjøre noe med de? dei andre stalkarane lever sitt eige liv. og som LOBOS nevnte, kan dei of fullføre spelet før deg. Og hvem/hva er disse militære enhetene som går rundt i byene?| det er militæret. (vist det ikkje er andre stalkarar du tenker på). Lenke til kommentar
Campari Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ja, vi får se hvor mye disse utviklerne får til. Det er jo en gammel vane at utviklere lover altfor mye, så jeg tar noe informasjon med en klype salt. Husker at det kun skulle være veldig en skriptet sekvens i Far Cry (ifølge sniktitten til gamer.no), men dette viste seg jo å være fullstendig feil. Personlig har jeg ikke noe imot skripting da jeg synes det er nødvendig for å få til en god historie med stilige sekvenser og hvor det oppstår energiske situasjoner. Men jeg må innrømme at S.T.A.L.K.E.R ser ut som et spennende prosjekt og de skal ha honnør for å prøve noe nytt. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Trodde dette spillet skulle hete S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost jeg da.. (?) Spiller ikke så mye rolle uansett da Lenke til kommentar
ttt Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Trodde dette spillet skulle hete S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost jeg da.. (?) det skulle det, men så vart det (dessverre) bestemt at spelet skulle skifte navn til Shadow of Chernobyl Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Har tidligere lest at det er anders "stalkers" i området, og ikke kun deg selv. Lever disse sitt eget liv, eller står de i ro på en plass og nærmest venter på at du skal gjøre noe med de? dei andre stalkarane lever sitt eige liv. og som LOBOS nevnte, kan dei of fullføre spelet før deg. Og hvem/hva er disse militære enhetene som går rundt i byene?| det er militæret. (vist det ikkje er andre stalkarar du tenker på). Så det du sier er at hvis jeg starter spiller, lar det stå å gå i 1 mnd uten å røre det, så har kanskje en NPC fullført spillet? :!: Endret 27. april 2005 av Dinsdale Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Nja. De har sagt at hvis du bare setter din stalker i et hjørne og går afk så vill AIene muligens klare slutt spillet før deg. Ergo en AI stalker ( ikke den du styrer) runner spillet..., men om mulig tror jeg ikke dette er mulige før 80-90% av spillet er spillt ferdig av deg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har tidligere lest at det er anders "stalkers" i området, og ikke kun deg selv. Lever disse sitt eget liv, eller står de i ro på en plass og nærmest venter på at du skal gjøre noe med de? dei andre stalkarane lever sitt eige liv. og som LOBOS nevnte, kan dei of fullføre spelet før deg. Og hvem/hva er disse militære enhetene som går rundt i byene?| det er militæret. (vist det ikkje er andre stalkarar du tenker på). Det høres ganske bra ut, men de må gjøre en revolusjon i spillhistorien hvis de skal lage en kunstig intelligens som er klok nok til å fullføre et spill før deg. Personlig høres dette umulig per i dag, men blir morsomt å se. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Så det du sier er at hvis jeg starter spiller, lar det stå å gå i 1 mnd uten å røre det, så har kanskje en NPC fullført spillet? :!: i teorien ja. men det spørs korleis det vil virke i praksis. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Så det du sier er at hvis jeg starter spiller, lar det stå å gå i 1 mnd uten å røre det, så har kanskje en NPC fullført spillet? :!: i teorien ja. men det spørs korleis det vil virke i praksis. Det er jo ikke mulig per dags dato å lage en AI som kan fullføre noe sånt. Kanskje, men tviler Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Det er jo ikke mulig per dags dato å lage en AI som kan fullføre noe sånt. Kanskje, men tviler Vi håper det er mulig vi Hvor finner vi foresten den smarteste AI i dagens spill? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Det er jo ikke mulig per dags dato å lage en AI som kan fullføre noe sånt. Kanskje, men tviler Vi håper det er mulig vi Hvor finner vi foresten den smarteste AI i dagens spill? Pac-man. Kødder ikke. Der stikker faktisk de blå spøkelsene av fordi de vet at du kan spise dem. I andre spill står de rett foran deg å plaffer løs med luger selv om du har åtte gatlinger og fire pulskanoner. Endret 28. april 2005 av Dinsdale Lenke til kommentar
ttt Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Det er jo ikke mulig per dags dato å lage en AI som kan fullføre noe sånt. Kanskje, men tviler viste ikkje at du var ekspert på utvikling av kunstig intelegens til bruk i spel. og sidan du tydlegvis er det, så trur eg ikkje du bør ha den holdninga ("det går ikkje"), for då vil du aldri få deg jobb innanfor ai programering. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Pac-man. Kødder ikke. Der stikker faktisk de blå spøkelsene av fordi de vet at du kan spise dem. I andre spill står de rett foran deg å plaffer løs med luger selv om du har åtte gatlinger og fire pulskanoner. Ååååå! jeg har alltid hat lyst til å skyte blå spøkelser med gatlinggun og pulskanoner! Hvilket spil kan jeg gjøre det i? :!: Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Pac-man. Kødder ikke. Der stikker faktisk de blå spøkelsene av fordi de vet at du kan spise dem. I andre spill står de rett foran deg å plaffer løs med luger selv om du har åtte gatlinger og fire pulskanoner. Ååååå! jeg har alltid hat lyst til å skyte blå spøkelser med gatlinggun og pulskanoner! Hvilket spil kan jeg gjøre det i? :!: Doom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå