Gå til innhold

Hvilket 6600 gt støyer minst, er best og billigst?

Dupper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

POV kortene med den nye kjøleren er veldig stille tror jeg, de med den vanlige kjøleren er ikke helt lydløs akkurat, har POV kortet selv og har byttet ut kjølern med en Zalman VF700-Cu. Klokker fra 500 til 600 på kjerne, og 1000 til 1300 på minnet. (vell og merke på 12V, 28db)

Lenke til kommentar
Mitt Gainward 6600GT bråker altfor mye (i følge meg), det er den som klart støyer mest..

Jeg har dette, men ellers er jeg storfornøyd med det..  :thumbup:

EDIT: Det støyer mest i maskinen min, ikke av alle kort ;)

Har du prøvd ExperTool, Gainward´s eget program til å blant annet endre viftehastighet?

Det har jeg ja, men hvordan regulerer man viftehastigheten ?

Har leitet etter det !

Lenke til kommentar

Samcki: en passiv løsning er stillegående men også manglende effektiv, så fall med en så liten kjøler (sier ikke at den ikke fungerer men at overklokking blir vrient, tror jeg) OG at det blir dyrere en å kjøpe et club3d 6600gt fra mamoz MED VF700-Cu kjøleren som de har på samme butikk.

Btw: De varene jeg anbefaler er på lager.

Edit2: kan vurdere gainward kortet som koster 14kr mer på mamoz, det har blant annet vivo.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Har du prøvd ExperTool, Gainward´s eget program til å blant annet endre viftehastighet?

Det har jeg ja, men hvordan regulerer man viftehastigheten ?

Har leitet etter det !

For og regulere viftehastighet på Gainwardkortet gå inn på EXPERTool og velg "performance" i et felt under den høyre "klokka" gå inn på "Fan Speed Control" bruker "Fixed Speed" på 2D har eg satt ned vifta til 97%. Ser lite ut, men eg meiner det reduserer lyden med halvparten.

Det er og en "Dynamic Speed" som regulerer vifta etter en temperatur - blir slått av med noen sekund på pr. minutt (flere min.) - syns det er like greit med kontinuerlig vifte med nedsatt speed.

Har 1960 ULTRA/GS PCI-E kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...