Gå til innhold

Iframe og layers + firefox, opera etc..

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå kommer jeg sikkert til å få pepper for å ikke ha tenkt på dette før.. men altså... Har laget en side som er bygd opp av layers, men jeg har ikke brukt CSS til å stille på plasseringen av de. Jeg har nemlig ikke skjønt åssen jeg kan få midtstilt en side som er bygd opp av layers. Jeg tok derfor den kjappe utveien med å leggen en sentert iframe på index-siden og det funker så glimrende godt i Internet Explorer.. Men Så litt for seint, fant jeg ut at jeg skulle teste med Opera og Forefox. Og da ligger siden helt til venstre. J#¤%¤ annoying altså... Men er det noen som vet hvorfor det er sånn? Funker iframe egentlig bare i explorer? Hvordan får jeg sentert disse lagene med en div-tag?

På forhånd takk, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vi se et eksempel? Jeg regner med at denne sida er lagd i DW eller FP el. lignende? Uansett så skal du holde deg lagt unna iframes, som ikke har noe med oppbygginga av en hel side å gjøre. Det dem kan brukes til er å åpne andre dokument i en iframe som ikke gjør at resten av sida må oppdateres (lastes) på nytt.

SKal du bruke iframes, så finner du hjelp her. Der står det hvordan du bruker javascript og css til å plassere en iframe. :)

Lenke til kommentar

Med layers mener du elementet «div»?

Jeg anbefaler deg å gå over til PHP istedenfor å bruke iframe. Det er omtrent så enkelt som å bytte ut iframe-saken med dette:

<?php include $side; ?>

Dette med å få en div sentrert er ganske enkelt, men er det mulig å få vite hvordan du har gjort det?

Lenke til kommentar

Hmm... Det er divs ja, men de er ikke css-styrte. Har laget sidene ved å fysisk putte på lagene for så å lagre dette som template. Alle siden ligger venstre-stilt. (dette fordi jeg ikke har klart å ha sentrere disse lagene. Men det er DET jeg vil nemlig.)

For å få sidene midtstilt har jeg en stor iframe på indexsiden som åpner en index2 side.

Jeg vet jeg burde bruke include heller, men det er ikke jeg som skal oppdatere disse sidene og da foretrekkes det å bruke html.

Du sier det er enkelt å sentere divs. Hvordan gjør jeg det da??

Lenke til kommentar

Det er flere metoder for det, men kan vi få se koden du bruker nå?

Du kan blant annet gjøre noe slikt:

html,body {
width: 100%;
}
div#container {
width: 100%;
}
div#sentrert {
position:absolute;
left: 50%;
width:800px;
margin-left: -400px;
}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...