Frank Drebin Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg er fullstendig newbie på dette feltet, så jeg trenger litt hjelp. Jeg skal sikre det trådløse nettet mitt, og vil kryptere med WPA, men hva skal jeg skrive inn som IP på Radius Server 1? PC'ens IP-adresse? Skal jeg i tillegg skrive noe på Shared Secret? Hva bør jeg innstille Lifetime på? Jeg bruker en Topcom Skyr@cer Pro WBR 654 router og et Topcom Skyr@cer Pro PC Card 3054/ PCI 154 kort i en stasjonær PC. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg er fullstendig newbie på dette feltet, så jeg trenger litt hjelp. Jeg skal sikre det trådløse nettet mitt, og vil kryptere med WPA, men hva skal jeg skrive inn som IP på Radius Server 1? PC'ens IP-adresse? Skal jeg i tillegg skrive noe på Shared Secret? Hva bør jeg innstille Lifetime på? Du skal ikke bruke radius, shared key/ secret med WPA-PSK er antagelig den selvvalgte nøkkelen som generer krypteringen. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 RADIUS server er en egne server som brukes i større trådløse instalasjoner for å få bedere sikkerhet. For en vanlig "privat" instalasjon har du mest sansynelig ikke noen slik server. (Da hadde du nok vist om det... ) Gjør som agvg og bruk WPA-PSK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå