Gå til innhold

hjelp! vil ha stereo lyd

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem angående lyden på pcen min. Det er lyd, men lyden kommer i form av en elelr annen mono. Når jeg hører på sanger som har feks. forskjellig gitarspilling, så kommer det bare en av gitarene.

Jeg vet godt at jeg har mono jack kabler til lydkortet mitt(gitarkabler). Jeg har et Juli@ lydkort som jeg har jack inn/ut ganger på.

oppsettet mitt er slik: Gitar->Forsterker(tech 21-tm10)->lydkort->stereoanlegg.

Så ønsker jeg å få setero lyd. Hva skal jeg da gjøre? Må jeg annskaffe et miksebord med mono og stereo kanal pluss noen sterokabler?

Så vidt jeg har forstått så går det bare å ha mono kabler inn og ut fra forsterkern.

Detter her var litt vanskelig å formulere, men håper noen skjønner hvor jeg vil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fra forsterker til lydkort bruker jeg også vanlige mono-jack kabler. Forserkeren er jo kun mono den å. Betyr det at jeg ikke får stero uansett hva jeg gjør, elelr løser det seg ved å skaffe et miksebord eller stereoforsterker?

Lenke til kommentar
Betyr det at jeg ikke får stero uansett hva jeg gjør, elelr løser det seg ved å skaffe et miksebord eller stereoforsterker?

Ja, du vil få problemer med stereo. Men som du sier vil et miksebord hjelpe (vil forsåvidt også stereoforsterker også, men det kan bli dyrt og unødvendig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...