sixx Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg har et lite problem angående lyden på pcen min. Det er lyd, men lyden kommer i form av en elelr annen mono. Når jeg hører på sanger som har feks. forskjellig gitarspilling, så kommer det bare en av gitarene. Jeg vet godt at jeg har mono jack kabler til lydkortet mitt(gitarkabler). Jeg har et Juli@ lydkort som jeg har jack inn/ut ganger på. oppsettet mitt er slik: Gitar->Forsterker(tech 21-tm10)->lydkort->stereoanlegg. Så ønsker jeg å få setero lyd. Hva skal jeg da gjøre? Må jeg annskaffe et miksebord med mono og stereo kanal pluss noen sterokabler? Så vidt jeg har forstått så går det bare å ha mono kabler inn og ut fra forsterkern. Detter her var litt vanskelig å formulere, men håper noen skjønner hvor jeg vil... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Høres ut som om den tar enten høyre eller venstre lydkanal og midtstiller dette slik at det oppstår mono. Hvordan er kablingen fra forsterker til lydkort? Edit: le1f0rz Endret 24. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
sixx Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 fra forsterker til lydkort bruker jeg også vanlige mono-jack kabler. Forserkeren er jo kun mono den å. Betyr det at jeg ikke får stero uansett hva jeg gjør, elelr løser det seg ved å skaffe et miksebord eller stereoforsterker? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Betyr det at jeg ikke får stero uansett hva jeg gjør, elelr løser det seg ved å skaffe et miksebord eller stereoforsterker? Ja, du vil få problemer med stereo. Men som du sier vil et miksebord hjelpe (vil forsåvidt også stereoforsterker også, men det kan bli dyrt og unødvendig). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Fant en liten mixer HER til 480,- som skal duge til dine formål etter hva jeg kan ymse. Endret 24. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ja, den burde funke til det formålet. Den er 5,- kr billigere hos procom.no... Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 ellers kan du jo parallel koble hele greia blir ikke stereo, men hva spiller det for noen rolle? du mister ihvertfall ikke noe lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå