Gå til innhold

Nytt kjølesystem til amd t-fugl 1400 mhz


galdurah

Anbefalte innlegg

Nå takler jeg ikke bråket lengre!!!

 

Har en globalwin wbk38 med standard vifte.Kjølingen er meget bra, har ennå ikke vært over 50 grader men fy i he..... den BRÅKER. Lurer på å kjøpe en Taisol cgk760 + artic silver II og 2*zalman 80*80 silent kabinettvifter.

 

Har vært inne å sett litt på 3dfxcool.no og nettconnection.no og det ser ut til at hovedkortet mitt (a7m266) ikke støtter alpha-kjølere. Har muligens tenkt å klokke cpu litt i nærmeste framtid, og derfor lurer jeg på om Taisol cgk760 er et godt valg?

 

Er ganske newbie når det gjelder bytting av cpu-kjøler. Er det noe hjemmesider på nettet som kan hjelpe meg? Hører wbk38 kan være ganske tricky å fjærne!

 

Dersom noen kan komme med noen andre alternativ som IKKE bråker og gir bra kjøling så sier jeg på forhand takk for all hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefale en Thermalright sk6 med fan-adapter og en ikke veldig bråkete 80mm.

Hadde selv denne løsningen med en Papst 3700rpm vifte. Kjører nå samme viften ,men med en Aplpha 8045. Papst viften blåser meget bra og bråker ikke så verst(37db). Det er MYE mindre enn wbk38/Delta black label.

Lenke til kommentar

Sjekka ut denne kjøleren på 3dfxcool.no. Der får du thermalright sk6 med en vifte de selv har sett sammen med funnel og 8cm vifte. Da er spørsmålet; hva er funnel? og virker dette som et bra alternativ.

 

Hva ville dere ha valgt? MightyMachine på 3dfxcool eller en Taisol cgk760.

 

Må være stille og kjøle bra.

Lenke til kommentar

"Funnel" er adapter-"rør" som har feste til 60x60 vifte i enden mot kjølefinna og til 80x80 vifte, fan-adapter som eirik_bk skriver. Taisol har ett unikt festeklips til fjæra - tar tak i alle 3 "festeørene" på begge sider av socketen. Har kjørt Taisol 760 med adapter og 19dB Papst vifte, nett skifta til Alpha Pal 8045 med samme vifta. Med 1 time SiSoft Sandra CPU Burn IN fikk eg 52-53 grader med Taisol og 51-52 med Alpha, 35 på system og 22 i rom, PC temp fra PC Alert III. Har XP1700+, har hørt at 1400 fuggel går 10 grader varmere enn XP1800 med same vifte - overklokking gir enda mer temp. Orginalt kjøler Taisol 760 ca. 3 grader dårligere enn Globalwin FOP38 og har støy 4 mot 10 for Fop38 fra omtale av kjølere hos Overklokking. Thermalright SK6 med 60 vifte har samme støy som FOP38 - derfor den blir levert med roligere 80 vifte? Orginalt låg Thermalright'en nesten 5 grader under FOP 38 i samme omtale. Andre har kanskje kjørt de 2 viftene på klokka 1400 fuggel og har bedre innsikt i problemet. Eg er mest opptatt av ulyden

Lenke til kommentar

ja har igrunn ganske lyst å kjøpe den vifta!!!! Men jeg har ikke funnet ut om hk mitt støtter denne vifteløsningen!"!!!

Inne på hjemmesiden til asus får jeg ingen info om jeg kan bruke denne kjøleren. Noen som vet det?

 

Mitt system:

 

amd t-b 1400 mhz

a7m266 hk

gainward gf3 gpu 230@515

sb live 5.1

3com nic

kjølere nå : 2*80 mm cooler master kab og 1 globalwin wbk 38

temp:

system: 28

cpu: 37

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-21 21:31, galdurah skrev:


Nå takler jeg ikke bråket lengre!!!


Har en globalwin wbk38 med standard vifte.Kjølingen er meget bra, har ennå ikke vært over 50 grader men fy i he..... den BRÅKER. Lurer på å kjøpe en Taisol cgk760 + artic silver II og 2*zalman 80*80 silent kabinettvifter.


Har vært inne å sett litt på 3dfxcool.no og nettconnection.no og det ser ut til at hovedkortet mitt (a7m266) ikke støtter alpha-kjølere. Har muligens tenkt å klokke cpu litt i nærmeste framtid, og derfor lurer jeg på om Taisol cgk760 er et godt valg?


Er ganske newbie når det gjelder bytting av cpu-kjøler. Er det noe hjemmesider på nettet som kan hjelpe meg? Hører wbk38 kan være ganske tricky å fjærne!


Dersom noen kan komme med noen andre alternativ som IKKE bråker og gir bra kjøling så sier jeg på forhand takk for all hjelp!!!


 

Alpha går fint på Asus A7M, men du må bøye litt på transistorene rundt CPU sokkelen.. Det går vel ikke akkuratt på garantien hvis du 'føkker' opp, men det skal gå greit.. Da blir det i alle fall stillegående..

Hvis ikke så anbefaler jeg, som khosethl, en Zalman CNPS 5001-Cu. Den er vanvittig stillegående, og kjøler bra. Netconnection.no tror jeg selger den billigst.

Lenke til kommentar

Ja den zalman vifta såg ganske innbydende ut. Men jeg vil være 100 % sikker at hk mitt støtter denne kjøleren. Tror at hk mitt er lite fleksibel når det gjelder kjølerfeste!!

 

(asus A7M266ddr)

 

Dersom noen kan bekrefte at denne zalman kjøleren går på hovedkortet mitt uten å bøye og føkke ting, så send meg et svar!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-24 12:24, galdurah skrev:


Ja den zalman vifta såg ganske innbydende ut. Men jeg vil være 100 % sikker at hk mitt støtter denne kjøleren. Tror at hk mitt er lite fleksibel når det gjelder kjølerfeste!!


(asus A7M266ddr)


Dersom noen kan bekrefte at denne zalman kjøleren går på hovedkortet mitt uten å bøye og føkke ting, så send meg et svar!!!


 

Hvis du ser på http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...ID=&GrpID=&s=sr

så ser du de fire hullene rundt CPU sokkelen som kreves av Zalman viften.. Den passer til ditt hovedkort..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-24 14:38, Corleone skrev:

Tror nok at taisolen kan kjøle bedre for 250kr. Bare skift vifte hvis du vil overklokke mye.


Åssen kan dere si at Zalman er et bedre kjøp enn Taisolen når Taisolen er drøye 200kr billigere?


 

Fordi han ville ha en stille vifte, betaler gjerne 180,- mer for en vifte en ikke engang hører

Lenke til kommentar

Ja vannkjøling hadde nok vært det beste!!!! :smile:

 

Men har allerede kjøpt og montert en taisol + 19 db papst 80mm. Hører skjermkortet nå!!!!! Ja ja har fått den nesten lydløs, og den kjøler faktisk ganske bra og...

 

idle: 37 grader

maks: 46 grader

 

Ikke værst for en oc tfugl 1400@1523 (145*10,5) (Går ikke å skifte muliplieren)

 

Takk for all støtte folkens!! Er endelig fornøydd!!!

 

Specs:

 

A7M266 (Noe herk for oc)

Athlon T-bird 1400@1523

512 mb DDR(2100)

Gainward Geforce3 Golden sample (230@520)

Sblaster live! 5,1

3com fast ethernet pci

Kjøling: Taisol cgk762+ papst 19db + 3 80 mm papst 19db i kabinett.

 

Idle: 37, maks 46

Memory: 22 grader!!!!

( Endelig fornøydd med dette systemet!!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...