Gå til innhold

Marantz SR7500 + pj *OPPDATERT*


Anbefalte innlegg

For noen år siden kjøpe jeg meg ny dvd spiller, og jeg har hatt 3-4 stk imellomtiden mens jeg har hatt Philips dvd622.. Jeg finner ingen dvd spillere som har mer klart bilde enn denne spilleren!

 

http://www.testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=2318

 

den har vært en gud igjennom min tid! dual lazer ^^

Når trådstarter har en 28" tv,så spiller bildekvalitet ingen rolle,han vil aldri se forskjell fra en spiller til en annen uansett. Det som betyr noe er lydkvalitet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildekvaliteten er like viktig! Lyden på Philips dvd622 krystallklar, eneste minus med den er at den ikke har S-Video :S og optisk

Nei ikke på en 28" tv. Hadde det vært snakk om projektor,så hadde det vært viktig.

Hva skal du med S-Video? Det gir jo et dårligere bilde. Du har jo Coaxial tilkobling,hva skal du da med optisk?

Lenke til kommentar

hmm.. ser at hifi-centeret overpriser Marantz DV-8400 dvd spiller. I følge Neby koster den vanlig 13995,- altså 14000kr. Det var den jeg mente.

Egentlig heter den spilleren DV-8400 THX den støtter 7.1 output.

Tenkte mest på den grunnet at Recievern min støtter THX, selv om jeg som sagt driter i det.. hihi

 

Den 28"n kommer ikke til å være der så lenge. Etter noen år kommer jeg vel til å kjøpe skikkelige saker. eventuelt projektor eller flatskjerm. Er faktisk veldig bra billedkvalitet på tvn selv om den er ganske liten..

 

Bruker monster scartkabel fra dvd spillern til tvn. Skal bytte ut denne og koble alt igjennom recievern. Den kabelen dere ser på det ene bildet der jeg stiller inn recievern er egentlig den kabelen som går fra pcn til tvn. men den skal også byttes ut. minst mulig kabler skal synes.

 

Skal snart se film. blir bra.

Lenke til kommentar

har sett litt på klipsch.. Men i den høyttalerpakka så er det kun 2x 5.25" i frontsettet. vil heller gå for 2 x 6.5" eller 2 x 8" i frontsettet. + 4x satelitter, 1 x center og 1x 12" sub..

 

Alle må ha lignende specs. går for et 7.1 oppsett. kan jo alltids utvide til 7.2 ved å splitte subut signalet.

Lenke til kommentar

Ble sinnsykt nysjerrig på de Patos høyttalerene Morten K snakket om! Hadde ingen ide at de var fra Norge og det store var jo at de blir produsert i kr.sand. Søkte på internett så kommer det opp masse tyske sider :p Derfor jeg trodde dem var tyske!

 

Patos Basic 501 hørtes spennende ut!

 

Hold på og si, Patos Basic 501 v.s Dali Concept 8!

Lenke til kommentar
Den 28"n kommer ikke til å være der så lenge. Etter noen år kommer jeg vel til å kjøpe skikkelige saker. eventuelt projektor eller flatskjerm. Er faktisk veldig bra billedkvalitet på tvn selv om den er ganske liten..

 

Skal du ha stor TV med rå bildekvalitet for en billig penge,så ta en titt på Sagem Axium 45" DLP. Legg merke til at den er HDTV klar og at det er DLP projektor i den. Som TonArt sier: Du tror det ikke før du har sett den!

 

Morten A: Hvis du vil vite hva THX er,så kan du lese om det her.

Som du ser så er det verken noe kabel eller inngang.

THX er bare noe tull og ikke noe annet enn et dårlig salgargument spør du meg.

 

Angående Patos Basic 510 vs Dali Conept 8,så har Patos en dypbass Daliene bare kan drømme om. :cool:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå er det 1 år siden jeg skrev i denne tråden sist. har flyttet sammen med dama og kjøpt meg projektor. fikk den i dag faktisk. har montert sammen lerrettet men ikke fått hengt opp. Må lage en boks slik at jeg kan kan få hengt opp projektoren.

 

Utstyr:

LG AN110

DreamScreen DynaGrey Frame 16:9 200 cm/92"

 

Bilder kommer snart.

Bilder av det "nye" oppsettet kommer også

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...