Gå til innhold

Marantz SR7500 + pj *OPPDATERT*


Anbefalte innlegg

hatt e-100 ? har hatt e-90 selv, gode høyttalere det også! Men kan ikke sammenligne e-90 og e-100! Men Patos er gode høyttalere for all del! Har hørt masse masse fint om dem! Men tro meg med hånda på hjertet at e-90 og  e-100 er to forskjellige verdener!

Ikke misforstå,jeg sier ikke at JBL er en dårlig høyttaler. Det jeg mener er at JBL passer best til folk som liker å spille drithøyt med masse bass uten å bry seg noe særlig om kvaliteten på mellomtone og diskant.

E-100 og E-90 har samme diskant og mellomtone,eneste forskjellen er mer og dypere bass på E-100.

 

Har du skrudd ut diskanten på JBL'ene dine og sett på den?

Det er en bitteliten stakkar på ca 100 gram som er bygd inn i et plastikkhus. Sier seg selv at den diskanten er det ikke brukt mange kroner på. Diskanten på en Patos er av en helt annen klasse.Se også på vekten på JBL E-100. De svære høyttalerne veier bare 25 kilo per stk. Mens en Patos 402 som er mindre veier 29 kilo.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lurte på en ting, er ikke patos tysk merke?

Mener på de er Norske.

Du mener rett!

 

Tådstarter,hva med KLIPSCH HJEMMEKINO-HØYTTALERPAKKE?

 

Bestående av:

RF-10 - fronthøyttaler

RC-10 - center høyttaler

RS-10 - surround høyttaler

 

Veil. pris kr: 11.785,-

NÅ KUN kr: 8.995,-

 

Denne pakken holder fint til filmbruk,men hvis du også skal bruke det til musikk,ville jeg satt RF-25 som et minstekrav som fronthøyttalere.

Lenke til kommentar

Satt faktisk og så igjennom nyeste DVD&Hjemmekino. Der har dem faktisk omtalt det der. Fikk dessverre ikke lest det skikkelig grunnet at jeg var på vei hjem.

 

Skal kjøpe det på fredag lese skikkelig da. Klipsch høyttalerene er ganske fete designmessig. Og det er ikke noe å si på prisen heller. må i hvertfall ha 12" sub i såfall. spørsmålet er om den er aktiv og hvor god den i såfall er.

 

har fått receiveren. bilder kommer straks. hihi.. moro!

Lenke til kommentar

Bilder

 

 

03.jpg

Den gamle recievern som har tatt kvelden med Asono DVDX70 på toppen

 

02.jpg

esker er no drit. i hvertfall de som veier over 20 kg og er enorme

 

04.jpg

dybde forskjell på de 2 recieverne

 

05.jpg

stiller inn recievern, må bruke kabel for å få onscreen. ( skal kobles skikkelig etterhvert)

 

10.jpg

fyrstikkeske, den gamle fjernkontrollen ( huff ), den nye og manualen til forsterkern der 50% inneholder info om hvordan programmere fjernkontrollen

 

11.jpg

Slik ser det ut nå. Flytter mest sannsynlig til oslo i sommer. Da blir det et annet oppsett

 

14.jpg

 

What do you think?

Lenke til kommentar

takk

har det ikke på avforum enda. kommer vel etterhvert.

 

TVn er en 28" 16:9 fra panasonic. Kjøpt i høst for litt over 4500kr.

 

Dessverre så hadde jeg ikke plass under til recievern men det endres til sommer. Frontsettet er Jamo 90. inneholder 2 x 6.5" i hver. wattbesparende høyttalere. Som betyr at effekten er høyere enn det er oppgitt. Jamo sa 180w i forhold til andre.

 

Skal byttes ut at det der. Technics cd spiller. Men jeg må få si en ting:

 

FY SÅ STOR DEN MANUALEN ER!

Lenke til kommentar
lurte på en ting, er ikke patos tysk merke?

Det står i profilen din at du er fra Kristiansand,også vet du ikke at Patos lages i Kristiansand! :!:

Ikke vondt ment,men jeg bare måtte kommentere det.

Du får ta en tur innom de i Rigetjønnveien 18, 4626 Kristiansand og prøvelytte litt på Patos

 

Trådstarter: Nice reciver du har fått deg! Hva med å bytte ut dvd-spilleren også til en Marantz? Jeg synes den Asonoen skjemmer ut den fine reciveren din.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

hehe. joa. det stemmer nok det du sier der. Marantz har

mange bra dvd spillere. Men de er ganske dyre. skal jeg ha dvd spiller fra marantz må jeg vel kjøpe THX dvd spilleren som koster 14000kr.

 

( driter egentlig i thx funksjonen )

 

Det som er bra med asonoen er at den spiller nesten alt:

 

General: DVD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, MPEG/DivX, VCD, SVCD, HDCD, CD, CD+G, OGG, MP3, WMA, CD-R/RW

 

Mpeg-4 video:  Quality over Bit-Rate 5~2Mbps can achieve DVD quality)

 

Divx support:  DivX 4 and 5 ASP, DivX 3.11, DRM, Xvid

 

den har faktisk en del tilkoblinger også:

Scart, Analog (mixed 2 ch) Stereo audio, S/PDIF Coaxial and Optical digital output, Composite Video, S-Video, Component Video , 5.1 Channel Audio
Endret av Breiker
Lenke til kommentar
hehe. joa. det stemmer nok det du sier der. Marantz har

mange bra dvd spillere. Men de er ganske dyre. skal jeg ha dvd spiller fra marantz må jeg vel kjøpe THX dvd spilleren som koster 14000kr.

Du trenger ikke en dvd-spiller til 14000,denne holder i massevis.

Selv har jeg denne spilleren. Knallgod spiller for en billig penge!

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
lurte på en ting, er ikke patos tysk merke?

Det står i profilen din at du er fra Kristiansand,også vet du ikke at Patos lages i Kristiansand! :!:

Ikke vondt ment,men jeg bare måtte kommentere det.

Du får ta en tur innom de i Rigetjønnveien 18, 4626 Kristiansand og prøvelytte litt på Patos

 

Trådstarter: Nice reciver du har fått deg! Hva med å bytte ut dvd-spilleren også til en Marantz? Jeg synes den Asonoen skjemmer ut den fine reciveren din.

neidu, det visste jeg ikke! Men jeg visste at Christiansands Lydfabrikk er i kristiansand! bare de har gått over til navmet "elmek" tror vi laga 20 stk av dem på skolen, uffatelig kjedelige oppgaver spørr du meg :p

Lenke til kommentar
hehe. joa. det stemmer nok det du sier der. Marantz har

mange bra dvd spillere. Men de er ganske dyre. skal jeg ha dvd spiller fra marantz må jeg vel kjøpe THX dvd spilleren som koster 14000kr.

Du trenger ikke en dvd-spiller til 14000,denne holder i massevis.

Selv har jeg denne spilleren. Knallgod spiller for en billig penge!

For noen år siden kjøpe jeg meg ny dvd spiller, og jeg har hatt 3-4 stk imellomtiden mens jeg har hatt Philips dvd622.. Jeg finner ingen dvd spillere som har mer klart bilde enn denne spilleren!

 

http://www.testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=2318

 

den har vært en gud igjennom min tid! dual lazer ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...