Gå til innhold

"Service" på eit Ixus V3?

Anbefalte innlegg

Har eit Ixus V3, men har fått litt rusk og rask på linsa.

Det er ganske bra brukt, men har greidd å få rusk og rask på linsa, so av og til bruker den litt for lang tid på å åpne "gluggene" :p

Er det butikker som kan rense det for ein billeg penge, eller er det så gammalt at det ikkje er verdt å legge noko penger i det kameraet?

Er brukbart enda liksom :p

-Kim-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er jo fullt brukbart ja, jeg solgte nettopp mitt for 1500,- med minnebrikke, men det var i god stand da. ;)

koster sikkert flesk og få dette renset, muligheten er jo at du bare prøver å gjøre det selv. det er jo bare satt sammen med litt skruer som alt annet elektroniske duppedingser.

Lenke til kommentar

regner med han ikke må skifte noen deler, er vel mer sand og kliss som må renses fra denne åpningsmekanismen i front.

rensa et annet digitalkamera som hadde fått seg et ubildt møte med cola, da satt frontluka fast. men gikk helt fint og få rensa dette selv. og jeg har ikke akkurat noe kunnskap på sånne ting..

Lenke til kommentar

Ofte velger de letteste utvei, og ofte er det like "billig" som å rense ettersom de tar seg en skrekkelig timepris på slike verksteder.

Vil anbefale deg å prøve selv, om det ikke betyr at du må åpne kameraet, for inne i kompakte digitalkamera er det MASSE ting som ikke må flyttes en millimeter. Tror også du må fjerne mer enn bare dekselet for å komme til denne delen, uten at jeg er noen ekspert.

Hvis dette ikke går, og kameraet fortsatt funker bortsett fra at du må hjelpe disse lamellene riktig vei, så vil jeg anbefale deg å leve med det til du kjøper deg nytt kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...