YokiShoki Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Hei! Prøver å brenne min første DL plate med Nero, men får bare feilmelding. I hendelses vinduet står det *Sesjonsfikseringsfeil *Genererer DVD-høykompatible avgrensninger *Generering av DVD-kanter vellykket utført *Brenneprosess mislyktes ved 2,4x Å brenne vanlige DVD plater går helt fint, men DL går altså ikke. Det er en DVD video struktur som skal brennes. Nero er oppdatert til siste versjon 6, og siste firmware er installert på brenneren. Prøvde først å simulere en brenning men får melding om at "Simulering ikke mulig for denne platetypen". Platen er en Verbatim 2.4x 8.56GB DL plate Her er en Log generert av Nero. Endret 24. april 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Ingen som kan hjelpe meg å finne ut hva sesjonsfikseringsfeil egentlig betyr? Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 For mitt vedkommede så er dette et godt eksempel på hvorfor man ikke skal blande norsk og PC Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 He he. Hjelper det hvis jeg kan fortelle deg at feilmeldingen på engelsk betyr "Session fixation error"? Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Egentlig ikke. Har ikke vært borti denne erroren selv, men litt googling gir litt info ihvertfall. http://www.cdr-zone.com/articles/atapi_err...des_page_1.html Hvor mye det hjelper, er en annen ting. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Såpass har jeg funnet frem til selv, men det hjalp meg ikke stort desverre. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 File 'Drivers\nvatabus.sys Fjern Nvidia sine buggete IDE drivere og bruk kun M$ sine IDE drivere og du skal se at alt går så mye bedre. Ikke spør hvordan dette gjøres - da jeg aldri har gjort det. Men muligens driver cleaner fra www.driverheaven.net samt www.mwarhead.com kan være til hjelp? Pass også på at du har siste firmware versjon B7V9. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Takk OC-Freak! Det hjalp meg et stykke på vei. Nå har jeg microsoft sine IDE drivere. Jeg klarte nå å brenne en dual Layer DVD uten feilmeldinger i Nero. Under brenning la jeg derimot merke til at Buffernivået på brenneren gikk opp og ned mellom 20% og 100% og lyset fremme på brenneren byttet mellom å lyse rødt og grønt med et par sekunders mellomrom. Slik var det under brenning av lag 1, under brenning av lag 2 derimot gikk alt normalt som det pleier. Nero avsluttet brenningen uten feilmeldinger med en beskjed om at platen ble brent uten feil på 2.4x. Når jeg nå spent satt platen tilbake i PC'en etter brenning ble den rapportert som blank og kan ikke leses i hverken PC, eller stasjonær DVD spiller. Jeg kan se at det er brent data på undersiden så brenningen var ikke simulert. Jeg holder på å bli gal av dette, disse platene koster jo 70 kroner stykket Skrev en e-post til Nero og Netshop. Har ikke fått svar fra Nero enda, Netshop ba meg skrive til Benq. Fikk svar av dem, men det virket ikke som de forstod engelsk så godt så jeg har akkurat skrevet en ny til dem. Blir spennende å høre hva de mener. Går utifra at alle enten skylder på hverandre, eller meg, pleier å være sånn Er det noen som har noen tips? Kan jeg ha fått en ladning med dårlige Verbatim plater fra Netshop, eller er kanskje brenneren defekt, men den fungerer jo fint til single layer plater. hmmmm. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har du siste B7V9 firmware? Muligens prøve å brenne en på 4x i stedet for 2.4x? Brenneren skal støtte disse på 4x uten problemer. Kan være feil på imagefil etc som du brant fra? Bruk Nero CD-Speed sin kvalitetssjekk funkjson og skann platen - hvis den finner platen da. Du kan gjerne lagre og poste resultatet her Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Har siste firmware ja. Jeg brenner en dvd film struktur laget med Sony DVD architect, en hjemme video som skal brennes. Windows finner platen som en tom DVD plate etter brenning. Skal sjekke hva Nero CD speed finner ut av når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Siste nytt. Tok en jakt runde etter andre DL plate merker i går kveld, men eneste som i hele tatt hadde Dl plater var Elkjøp og de var samme type som de jeg allerede har. Kjøpte alikevel 1 stk. Kanskje den ladningen jeg har fått er defekt tenkte jeg. Gikk hjem og brant denne platen, alt går helt supert, men etter rapportert suksessfull brenning er platen fortsatt tom, selv om jeg kan se at den er ferdig brent på undersiden. Nero CD speed kan ikke sjekke brennekvaliteten på den for den rapporteres som tom. Bare på pur f*** så prøvde jeg å brenne enda en gang på den, brenningen går helt fint frem til lag 2 skal brennes, da klikker den. Prøver i dag brenneren i en eldre PC jeg har hjemme, da kommer det session fixation error igjen rett etter brenning av Lead in. Altså er det nok ikke min PC som er problemet. Gikk så innom en lokal data butikk i dag som ikke var åpen i går kveld, får kjøpt meg en Traxdata DL plate, rapportert som RITEK D01 av CD speed. Brenningen går som før helt supert, men denne gang FUNGERER platen etterpå. Kvaliteten ser vel derimot ræva ut i CD-speed. Hvis du sjekker bildet, er platen i det hele tatt brukendes med så mange feil? Takler rett og slett ikke Benq brenneren min Verbatim DL plater, har du testet dem OC-Freak? Tror du jeg kan sende 5 pakningen med DL plater tilbake til Netshop og få erstattet dem? Endret 26. april 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jada, har brent mange (ihvertfall mer enn 5) verbatim DL plater med benq DW1620 (3 forskjellige brennere er brukt av samme modell til å teste med), 1 på 2.4x og resten på 4x. Null problemer her. Årsak: mulig du har fått en "mandagsbrenner" som ikke er optimalt kalibrert, eller det kan være du har vært uheldig med verbatim platene - men ser dette som lite sannsynlig da du har prøvd fra 2 forskjellige plasser. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Gikk bort til en kamerat og brant akkurat samme dataene med hans Nec 3500AG brenner til en av mine Verbatim DL plater. Brenningen gikk meget bra og platen fungerer utmerket. Sjekket platekvaliteten med Nero CD-speed i min Benq, kvaliteten er enormt mye bedre enn på den Traxdata platen jeg klarte å brenne. Mest sannsynlig er dette mye på grunn av Traxdata platen ikke er av særlig god kvalitet, men kan også ha med å gjøre at brenneren min ikke er helt god. Legger ved et bilde av testen av Verbatim platen i min brenner. Kan vel bare konkludere med dette at brenneren min må være defekt? Har skrevet en e-post til Benq så får vi se hva de sier. Endret 26. april 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå