Gå til innhold

Endring av [CODE] tagg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (Ueland @ 24/04/2005 : 21:53)
Den forstod jeg ikke helt.
Er problemet fonten eller at tabber ikke blir konvert skikkelig?

Begge :)

 

Synes kode er lettere å lese med en monospaced font. Ser også at ekstra mellomrom blir slettet til et mellomrom. Gjelder kanskje tabs også? Har ikke sjekket.

 

Gjelder bare lesbarheten av kode, men kanskje bare flisespikkeri.

Lenke til kommentar
QUOTE (hishadow @ 24/04/2005 : 23:17)
Ser også at ekstra mellomrom blir slettet til et mellomrom. 

Jeg må alltid bruke [code-] for å få stort                  mellomrom mellom teksten

sånn                  som nå. Da må jeg poste med code først for så å edite det bort [code-] igjen.

Så det blir et stort          mellomrom istedenfor de små.

 

Er det noe sånt du snakker om?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Hva mad tab? Førse tab sees ikke, to sees såvidt.

 

# Tree traversal function.
def prefixTreeTrav(tree):
tmp = ''
if tree != None:
 tmp = (tree.data + " ")
 tmp += prefixTreeTrav(tree.left)
 tmp += prefixTreeTrav(tree.right)
return(tmp)

 

Overnevnte ser egentlig slik ut.

 

# Tree traversal function.

def prefixTreeTrav(tree):

<tab>tmp = ''

<tab>if tree != None:

<tab><tab>tmp = (tree.data + " ")

<tab><tab>tmp += prefixTreeTrav(tree.left)

<tab><tab>tmp += prefixTreeTrav(tree.right)

<tab>return(tmp)

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Nå, når kode leses på forumet...

void noe()
{
switch(image_data_ptr->pixel_format)
{
        case PIXEL_8G:
           tga_header.bitsperpixel = 8;
           break;

        case PIXEL_8R8G8B:
           tga_header.bitsperpixel = 24;
           break;

        case PIXEL_8R8G8B8A:
           tga_header.bitsperpixel = 32;
           break;

        default:
           return false;
}
}

 

Slik tenkte jeg på utseende (konverterte tabs til 3-space)...

QUOTE
void noe()
{
  switch(image_data_ptr->pixel_format)
  {
      case PIXEL_8G:
        tga_header.bitsperpixel = 8;
        break;

      case PIXEL_8R8G8B:
        tga_header.bitsperpixel = 24;
        break;

      case PIXEL_8R8G8B8A:
        tga_header.bitsperpixel = 32;
        break;

      default:
        return false;
  }
}

 

Var visst tabs jeg mente. Er litt hipp som happ hvordan tabs og space brukes. Iallefall i mitt program.

 

Og aller helst :) ...

 

QUOTE
void noe()
{
  switch(image_data_ptr->pixel_format)
  {
      case PIXEL_8G:
        tga_header.bitsperpixel = 8;
        break;

      case PIXEL_8R8G8B:
        tga_header.bitsperpixel = 24;
        break;

      casePIXEL_8R8G8B8A:
        tga_header.bitsperpixel = 32;
        break;

      default:
        return false;
  }
}

Lenke til kommentar

QUOTE (hishadow @ 25/04/2005 : 09:28)
Nå, når kode leses på forumet...

I denne bruker du både tab og space. Space vises riktig i code. Det gjør derimot ikke tab.

 

Konvertere tab til 3-space? En det noen grunn til at den skal konverteres? Kan ikke bare tab = tab, og få et innrykk på 4?

Fargekoding hadde jo vært fint. :)

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

QUOTE (drange_net @ 02/05/2005 : 15:07)
Ser ikke ut som om moderatorer/administratorer er like entusiastisk på dette området...

De er nok opptatt med andre ting nå om dagen :p

 

ed: eller kan kanskje være mitt gode rykte som slår tilbake :!:

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...