hishadow Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Er det mulig å få endret taggen til å bruke en monospaced font, slik som Courier. Og la mellomrom bli bevart, slik som for [QOUTE]. Slik den fungerer nå, så gir den ikke mye nytte når en skal poste kode. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Den forstod jeg ikke helt. Er problemet fonten eller at tabber ikke blir konvert skikkelig? Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 QUOTE (Ueland @ 24/04/2005 : 21:53)Den forstod jeg ikke helt.Er problemet fonten eller at tabber ikke blir konvert skikkelig? Begge Synes kode er lettere å lese med en monospaced font. Ser også at ekstra mellomrom blir slettet til et mellomrom. Gjelder kanskje tabs også? Har ikke sjekket. Gjelder bare lesbarheten av kode, men kanskje bare flisespikkeri. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) QUOTE (hishadow @ 24/04/2005 : 23:17) Ser også at ekstra mellomrom blir slettet til et mellomrom. Jeg må alltid bruke [code-] for å få stort mellomrom mellom teksten sånn som nå. Da må jeg poste med code først for så å edite det bort [code-] igjen. Så det blir et stort mellomrom istedenfor de små. Er det noe sånt du snakker om? Endret 25. april 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Hva mad tab? Førse tab sees ikke, to sees såvidt. # Tree traversal function. def prefixTreeTrav(tree): tmp = '' if tree != None: tmp = (tree.data + " ") tmp += prefixTreeTrav(tree.left) tmp += prefixTreeTrav(tree.right) return(tmp) Overnevnte ser egentlig slik ut. # Tree traversal function. def prefixTreeTrav(tree): <tab>tmp = '' <tab>if tree != None: <tab><tab>tmp = (tree.data + " ") <tab><tab>tmp += prefixTreeTrav(tree.left) <tab><tab>tmp += prefixTreeTrav(tree.right) <tab>return(tmp) Endret 25. april 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Nå, når kode leses på forumet... void noe() { switch(image_data_ptr->pixel_format) { case PIXEL_8G: tga_header.bitsperpixel = 8; break; case PIXEL_8R8G8B: tga_header.bitsperpixel = 24; break; case PIXEL_8R8G8B8A: tga_header.bitsperpixel = 32; break; default: return false; } } Slik tenkte jeg på utseende (konverterte tabs til 3-space)... QUOTE void noe(){ switch(image_data_ptr->pixel_format) { case PIXEL_8G: tga_header.bitsperpixel = 8; break; case PIXEL_8R8G8B: tga_header.bitsperpixel = 24; break; case PIXEL_8R8G8B8A: tga_header.bitsperpixel = 32; break; default: return false; }} Var visst tabs jeg mente. Er litt hipp som happ hvordan tabs og space brukes. Iallefall i mitt program. Og aller helst ... QUOTE void noe(){ switch(image_data_ptr->pixel_format) { case PIXEL_8G: tga_header.bitsperpixel = 8; break; case PIXEL_8R8G8B: tga_header.bitsperpixel = 24; break; casePIXEL_8R8G8B8A: tga_header.bitsperpixel = 32; break; default: return false; }} Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) QUOTE (hishadow @ 25/04/2005 : 09:28) Nå, når kode leses på forumet... I denne bruker du både tab og space. Space vises riktig i code. Det gjør derimot ikke tab. Konvertere tab til 3-space? En det noen grunn til at den skal konverteres? Kan ikke bare tab = tab, og få et innrykk på 4? Fargekoding hadde jo vært fint. Endret 25. april 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 QUOTE (Orjanp @ 25/04/2005 : 09:00) Konvertere tab til 3-space? En det noen grunn til at den skal konverteres? Ingen regel. Bare slik jeg gjorde på eksempelet. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ser ikke ut som om moderatorer/administratorer er like entusiastisk på dette området... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) QUOTE (drange_net @ 02/05/2005 : 15:07) Ser ikke ut som om moderatorer/administratorer er like entusiastisk på dette området... De er nok opptatt med andre ting nå om dagen ed: eller kan kanskje være mitt gode rykte som slår tilbake :!: Endret 2. mai 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg