bidz Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Personlig kjøpte jeg Lian Li PC6277B for vannkjølingens skyld. Ble lei av neon-vinduet, solgte hele greia, og kjøpte meg et Lian Li PC-V1000B + Zalman VF700-Cu + Thermalright XP120 og et par 14dB 120mm papst vifter, aldri vært mer fornøyd med et kabinett. Det er som noen tidligere sa her i tråden: et møbel. Jeg vil ikke ha noe som ser ut som en stor plastklump med vinduer og neonlys og alt mulig rare greier som et møbel - det passer liksom ikke inn i resten av leiligheten Lenke til kommentar
Low Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Neinei, sant nok...Lian Li er forresten ikke så idèelt til modding om man ikke har god erfaring som f.eks. blikkenslager.. Lettere å være blikkenslager enn plast støper...... Ingen sa at casemodding er enkelt. Men det kan være enklere Endret 25. april 2005 av Low Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Personlig kjøpte jeg Lian Li PC6277B for vannkjølingens skyld. Ble lei av neon-vinduet, solgte hele greia, og kjøpte meg et Lian Li PC-V1000B + Zalman VF700-Cu + Thermalright XP120 og et par 14dB 120mm papst vifter, aldri vært mer fornøyd med et kabinett. Det er som noen tidligere sa her i tråden: et møbel. Jeg vil ikke ha noe som ser ut som en stor plastklump med vinduer og neonlys og alt mulig rare greier som et møbel - det passer liksom ikke inn i resten av leiligheten Der satt du lys til noe! Ikke alle som har rom der Lian Li passer inn, og ikke alle er glad i stilrene kabinetter.. Finnes jo jallamoddere som er fornøyde så lenge de har masse lys og stæsj! Personlig tror jeg det er de mer hardcore nerdene som går for Lian Li.. Men nå har en del jallamoddere begynt å kjøpe Lian Li også, fordi de har fått det for seg at det er så ekstremt bra! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Neinei, sant nok...Lian Li er forresten ikke så idèelt til modding om man ikke har god erfaring som f.eks. blikkenslager.. Lettere å være blikkenslager enn plast støper...... Ingen sa at casemodding er enkelt. Men det kan være enklere Er enklere å behandle plastkabinetter, for du kan f.eks. ikke spraya (du kan, men ikke anbefalt! ) et LL! Er mye lettere å bryte stilen på et LL-kabinett enn på et stålkabinett med plastfront f.eks... Lenke til kommentar
Low Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ja, men hvis man skal sette inn en svær radiator krever dette svært små inngrep i cassie uten plast sider. Eks. Jeg kan engelt bore noen små hull langs siden for å få inn en rad som er langt større enn det du normalt ville fått inn i ett plast chasie. I tillegg vil det være meget enkelt å ta inn/ut reservoaer (Rettskrivning ? ) og holde det separert fra kritiske komponenter enn på de fleste andre C. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Når jeg for en stund siden skulle kjøpe ny pc var jeg først veldig klar på at jeg ville ha et "billig" men fullgodt kabinett og heller spandere penger på innmaten. Etterhvert så vurderte jeg slike kabinetter opp i mente, lese tester og personlige reviews og ble mer og mer usikker - det virket som at det "alltid" var et 'men', ofte et stort 'men' i forbindelse med slike. Så .. jeg endte opp med et Lian Li PC6070B og har ikke angret. Det er stilrent og flott, er lett å arbeide i og har praktiske løsninger. Hva er så disse praktiske løsningene ? Jo ikke noe hyperspesielt: uttreekkbar skuff, ikke skarpe kanter, fin psu-oppskrubar plate, støydempende HD-skruer, flyttbare drevs, ok luftgjennomstrøming etc etc. "Ja men hva så" sier kritikerene - "dette er jo "det vanlige", og IKKE noe ekstraordinært." Poenget er at Lian Li ut over utseende og kvalitet tilbyr (og har vært et foregangsmerke) ALLE disse løsningene. Om du ser på reviews av en god del billigere kabinetter er det nært sagt alltid noe som ikke er så bra, skarpe kanter, dårlig plass, ser billig ut, liten luftgjennomstrøming etc etc. Så Lian-Li tilbyr kanskje ikke noe usedvanlig, men de tilbyr det meste av det som er praktisk, der hvor flere andre kabinetter har svakheter og tar billige snarveier. Når det er sagt så er det klart det nok finnes kabinetter som er pene, har god kvalitetet og IKKE mangler funksjoner. Men her, som på de fleste områder, man betaler litt ekstra for et godt og gjennomført arbeid og litt for merkevaren. Endret 25. april 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 ser at veldig mange her sier at de velger lian li fordi de ikke vil ha plastik og neon, må bare presisere at det finnes veldig mange billige og fine alternativer nå som verken er laget av plastikk eller ferdigmodda med neon. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 ok... må si meg MEGET enig med Low... har lianli og lepond kabinetter, er dritfornøyd med dem... liker heller ikke mye neon å dritt, er minimalist og liker stilrene kabineter. må da nevnes a kabinettene er luket in i et avluftet skap for å ikke være til beskuelse(the minimalist way) som sagt så er det overklokking som er tingen hos meg som hos dere, har termoelekronikk og vannkjøling, alt lukket inne i et lite og lydløst lianli(kostet flesk men er vært vær en krone) på den måten så har jeg fått det besta fra 2 verdner, abselutt INGEN nerdfaktor over oppsettet(drar ikkje damer med pc;)) og MAXS skrytefaktor ovenfor venner og intreserte([email protected] lydløst på 0grader) vet ikke om det er over 30% Low men det holler for meg, skal være stabilt som f*** også vettu.... btw... grunnen til at så få lianli eiere ikke skriver på post er pga de er "opptat" med å beundre kaben sin Lian-Li | Lepond | Silverstone Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Jeg startet med ett Aopen tower. Gikk deretter til Chieftec. Begge to hadde ett godt kjenneteng. Nemlig skranglelyder i bøtter og spann. Så kjøpte jeg mitt første LianLi tårn. Ett PC-75. Det er moddet på samme måte som overklokking.no har gjort. Pen guide fra dem. Hva jeg synes er kjempebra med Lianli tårnet er: 1. Den ekstreme dybden i tårnet. Dvs. Enkelt å komme til HK. 2. Jeg synes hardiskene er plassert nærmest perfekt. Er helt topp med SATA her. Nesten alle HK har disse i tett mot bunnen, så derfor er HDD plassert perfekt. 3. Jeg synes det er herlig at ikke kabinettene blir levert med en obligatorisk strømforsyning, slik at brukeren kan selv velge PSU. Noen ulemper har jeg dog også om tårnet. 1. Jeg skulle ønsket at alle viftene var beskyttet med filtere som standard. 2. Samtidig skulle jeg ønsket at det bare var ett stort hull til hver viftene. 3. Jeg hater kabinetter med middelmådige vifter. Mine ble aldri startet opp. Jeg erstattet dem med Papst. Tårnet burde aldri vært levert med vifter etter min mening. Penger rett ut av vinduet her. 4. Mitt tårn har ikke utrekksbar HK skuffe, noe som PC 65 f.eks har.(bagatell) 5. Strømforsyningen bør ha lange ledninger ettersom kablene blir meget lange i forbindelse for harddiskenes plasseringer. Jeg liker også stilrene kabinetter uten for mye dingledang på også. Dette var mine begrunnelser på hvorfor jeg digger LinaLi som kabinettsprodusent. De har sine plusser og minuser, men jeg synes plussene er større enn minusene, selvom jeg faktisk har flere minuser enn plusser. Prisen driter jeg forresten i, for jeg bytter omtrentlig aldri kabinetter. Endret 26. april 2005 av hertugen Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Det er lett, pent og har geniale løsninger.Enkelt og greit. Enig i det, men kabinetta er altfor dyre, etter mi meining. Har hatt Lian-Li sjølv, men brukar no bærbar. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Lian Li overpriser kabinettene sine fordi de vil skape en status! Dette funker jo dårlig når så mange andre kommer inn å selger klin like kabinetter til en brøkdel av prisen Lian Li går for.. Lian Li designet er nok elsket av minimalistene pga. dems rene og enkle stil! Etter at Lian Li har vært en god stund på markedet har aluminium blitt et kvalitetsmerke på kabinetter, men jeg tror nok dette forandrer seg etterhvert! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Lian Li er på en måte en trend fordi det er REN kvalitet! Du får hva du betaler for! Lian Li har også et veldig godt rykte for kvalitet, stilrenhet, og gjennomførte prosjekter... Derfor Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 jeg kjøpte et billig lite lian li kabinett når jeg skulle bygge pc til far min, pc50 het det vel. men tro du jaggu meg at de "universale" frontdekslene til cd/floppy ikke passa.. kvalitet my ass. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 ' date='26/04/2005 : 17:15'] Lian Li er på en måte en trend fordi det er REN kvalitet!Du får hva du betaler for! Samme med f.eks. Beantech til en brøkdel av prisen! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 +Alu er lett - Alu er BRÅKETE Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 stemmer, alu plages mye mer med vibrasjonstøy en kabinetter med stålramme, og det støydemper vel generelt dårligere. eneste plusset er jo vekta. men nå synes jeg ikke det er så utrolig viktig at pc'n skal være lett.. jeg er da faen ikke så puslete at de ekstra 2-3kg plager meg de få gangene jeg skal flytte den. og det med at alu kjøler bedre en stål kabinetter er bare en myte. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Bare en myte? Hmmm, interessant.. Så tør noen påstå at at alle påstandene om at Lian Li er så støysvakt og har god kjøling er usanne? Når det gjelder vekta så veier jo Beantech like ca. like mye, så da er jo de og LL nesten på lik linje! Om noen tør å påstå det da.. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Humm, hvis du vil vite hva som kjøler mest av alu og stål, så kan du slå dette opp i en varmeteknisk tabell, står ganske greit skrevet der... Kan sakse litt for å være gøyal : Aluminium har en termisk ledningsevne som er omlag 4-5 ganger så stor som for stål Hentet herfra Ontopic : Bruker Lian Li fordi jeg mener dette er det MEST stilrene kabinettet som jeg kan få tak i for en "rimelig" penge. Lepont synes jeg også er fint, men, de koster jo enda mer enn Lian Li gjør, så sånsett så var det ikke en vurdert mulighet engang. Lian Li har greid å lage seg ett merkenavn, noe jeg egentlig synes er helt greit. Da jeg synes det er kjempefine kabinetter. Kan sikkert spørre folk hvorfor de kjøper Adidas framfor Boselini, klærne er jo like, bortsett fra at det står Adidas på den ene og bosselini på den andre. Adidas koster jo som regel omtrent dobbelt så mye som bosselini. Jeg TVILER på at flestparten av de som kjøper Lian Li gjør det fordi de har så innovative og bra løsninger (missforstå meg rett, det gjør ikke noe at de er der, er bare positivt det) Kabinettene ser bra ut, det trekker heller ikke ned, noen av dere fremhever beantech som en annen løsning fordi de har ett Alu kabinett (Vel, blir laget veldig mange alu-felger til bil, det er en rimelig stor prisforskjell her alt etter hvilket merke du velger, dette betyr ikke dermed at jeg hadde kjøpt de aller billigste bare fordi at det var Alu felger) Beantech synes jeg personlig ser noe jalla ut, selv om det er ett alu kabinett. Greit nok til en server nede i kjelleren, der jeg slipper og se den. Men, da kunne jeg heller kjøpt ett urbillig plastikk-kabinett, jeg skal jo tross alt ikke se den uansett... En Lang post, håper at ingen her blir støtet på noen måte. Jeg prøver bare å si at : Lian Li selger mye pga stilrent utseende og at, vel, det ER Lian Li, tross alt. Løsningene de har på f.eks uttagbart hovedkortbrett, lett tilgjengelig strømforsyning osv. osv. er en helt grei "bonus" Men, for min del, så var det utseende og at jeg kunne få kjøpt ekstra "gadgedts" fra samme produsent slik at jeg slipper å bryte med utseende hvis jeg f.eks skal ha inn en viftestyring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå