Gå til innhold

Hva er det med Lian Li?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...og ser dritflotte ut.

Det er alt etter øyet som ser, og hjernen som (ikke?) tenker ;) En person liker Lian Li (p.ga. det stilrene designet?) og en annen liekr kanskje Raidmax (p.ga. det røffe/stilige designet?)

Jeg hører til de som synes Lian Li er litt_for_stilrene, men har ikke noe imot dem, men de trenger en liten modd og to ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Tror jeg kan gi deg ett litt bedre svar enn det jeg har sett så langt. Nå skal det være sagt at dette bunner i personlige behov og kanskje ikke er gjeldene for majoriteten av Lian li shoppere.

første ting først :

Du kan si du har 3 typer chassis.

1. plast

2. aluminum

3. blanding av de to eller fler metaller. (lakkert aluminium er noe helt annet enn børtset, både av varme-ledende og mod grunner)

(mini, midi og maxi er uinteresant i denne sammenhengen)

Valg av ovenforstående.

Hvis du ikke vet hvilken av de tre kategoriene du er interesert i og hvorfor, (av praktiske grunner) er det kun utseende som er greia. (Det synes jeg er helt fett.)Det er dyrt med ett 100 % aluminium chassis, men liker du greia er det vært det kun for utseendes skyld. )

Så hvorfor velge et aluminiums chassis ?

(av andre grunner en utseende

1. Enkelt og greit, det kjøler bedre enn plast eller lakket lett mettall (som ikke er alu)

2. Det er lettere å modde enn plast og andre lakkerte artsfrender.

NB ! dette er egentlig ikke interesant med mindre du er en overklokker som allerede legger ut penger på fete vifter, har bra tempratur overvåkning osv.

Når det kommer til varmeledende materialer i chassis er det alltid ett større problem og dette er hybelkaniner, nikotin (hvis du røyker ( rensa nettopp maskina med qtips :p - trust me - yellow sub...) osv.

OK ! Hvorfor Lian Li !!

Utseende her spiller som vanlig stor rolle, men dette er uinteresant i forhold til ditt hovedspørsmål. - Hva er det med Lian Li !!! ( annet enn utseende ) - smarte løsninger osv.

Lian Li er først og fremst "ekstrem klokkerns" valg pga av noen enkle punkter.

Før jeg begynner - du har case modding og du har case modding ;)

Case modding er i sitt vanlige utrykk først og fremst det å mekke ett fett chassis hvor du viser frem komponenter. Gjerne store kasser.

Case modding jeg driver med er å bruke en så liten kasse som mulig - uten vinduer ol. Sette inn heftige komponter som vannavkjøling, pelti osv uten at noen vil kunne ane hva som sitter i.

Her kommer Lian Li med mange geniale løsninger. Du har ett pull-out hovedkort rack du lett kan skjære til uten noe som helst pes. Dette er en stor viktig del hvis du vil få inn mye i en maskin uten å måtte bruke skjærebrenner. Og nei, det er ikke bare å kutte løst i ett hvem som helst chassis uten at du får 100 xtra timer jobb :p

Chassis er enkelt å fjærne/legge til standard deler for å få plass til til eventuelle giga radiatorer osv. Slike ting krever en del jobb på de fleste chassis, men her går det relativt greit. I tilleg har du mulighet til å isolere en del "farlige deler" fra resten av vannsensetivt utstyr. ( alt er relativt, men minimere problemer er viktig i en slik setting)

Holder for øyeblikket på å sette inn en ultra heftig vannkjøling i systemet mitt med bla. en radiator på 36 *12 *3 cm inkl 3 12 cm vifter. I tillegg har jeg to s-ata disker hvilket minnsker plassen betydlig med kjøling.

Chassis jeg bruker er Lian Li med dimensjoner H*D*B - 45*50*22 cm. Sier seg selv at det blir dårlig plass. Men her gjør LL det relativt enkelt og dytte mye inn i en relativt liten maskin med genuin performance. ( legger utt byggeblogg på denne antakelig på tweakguides(ikke tweaktown) etterhvert. Eventulet her hvis folk er interesert.)

Konklusjon:

Lian Li er først og fremst et mod vennlig chassis for de som ikke vil ha ett stort evnt. gjennomsiktig chassis som alikevel gir mulighet for xtreme overclock/kjøle muligheter på en relativt enkel måte. Ja, det er dyrt. Men de andre rene alu-chassisene er ikke så mye billigere. ( kanskje 200 spenn) Personlig synes jeg LL er vakrere å se på. (undertegnede liker ikke neon, farger e.l. :p)

Hvis du vil modde extremt for ytelse uten at det synes er LL tingen. Lett og modde i den sammenheng. Det er ikke alle som likker modding alla "Bender" ;) - no offence......

Snakke om hundre spenn forskjell på et chassis til 1500 spenn er likegyldig i mod sammenheng. Bruker du fort på andre ting.

[/b]Når det er sagt, Ett chassis er ett møbel. Ingen ville spurt det samme om du kjøper en sofa til 5000 eller 10000 spenn.

Endret av Low
Lenke til kommentar

By the way. Klar for diskusjon her. Er sikkert andre med erfaringer innenfor closed case modding som har god erfaring med andre chassis produsenter. Keen på saklig diskusjon uten at det går over i type Intel - AMD greia :D

OK. Greia går da ikke på 2*2 m chassis :p

smått og min 30 % pross overclock under 50 C. Alle kan lage et "hus" med god kjøling.

Liker modellen : liten, extrem performance, (helst stilrent). Maxi tower clockere er ikke interesant. Max 50 cm høyde ;) Men folk som lager små neon dejvler har all respect. - Stile/smak har ingenting med saken å gjøre.... Som sagt min 30 %

STILE SUX :p som mannen bak (stileproject.com) sier :p

Lenke til kommentar
Hva det er med Lian Li? Før: ALT! Nå: Absolutt ingenting..

Hva er det som er ALT nå da?

Før fantes det ikke mange kabinetter av den sorten.. Inntil Beantech, Sky Hawk og Silverstone kom på banen! Har konkurranse, så det blir morro å se om Lian Li drar til med noe skikkelig! Om ikke er det egentlig litt patetisk og godtroende av dem.. :roll: Hehe!

Lenke til kommentar

Med det der før alt opplegget trodde jeg at du mente at de var alt før du kjøpte det kabinettet brukt, men når du fikk det eller noe sånt så var det ett eller annet så var feil, slik at det nå er absolutt ingenting. (Mulig at jeg tar feil nå, men synest at jeg husker at jeg fikk vite at du kjøpte ett LianLi og at det var no gærent. :hmm: )

Lenke til kommentar

Ja, du har rett X-tremeOverclocker, han kjøpte et brukt Lian Li fra Snekker`n, og alt var fryd og gammen, helt til han fikk det, og fant ut at snekker`n hadde gått løs på det med Dremel (og i tillegg laget en stor P4-logo i siden, Glisevask er jo AMD-mann ;) )

Lenke til kommentar

synes ikke du kan sammenligne Skyhawk med LL i forhold til mini chassis modding da. Maxi chassis skal jeg være enig i, men synes ikke maxine dems er noe særlig å se på.

Men, da har man smak og gå utifra og hvor mye man vil betale for det.

Sånn sett er det greit å kjøpe et chassis til 500 spenn hvis du er average gamer og å bygge ett stort chassie selv ikke er greia. Hvis du går for extrem ytelse eller vifteløse konfigs derimot....

Hva man er ute etter er liksom ikke så viktig her har jeg en følelse av, og da blir jo hele greia meningsløs.

Hva er greia ?

1. fett utseende

2. størrelse

3. funkskjonalitet

4. alt i ett

5. pris

Skal man bygge Big Blue funker det dårlig med de fleste chassis uansett

Endret av Low
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Lian Li av flere grunner:

- Tøft design, ikke noe juggel og plastikkgreier

- Plassen, det er laaangt.

- Det var tilpasset til vannkjøling. Hvis ikke måtte jeg ha kuttet i det gamle kabinettet, og jeg fant ut det gadd jeg ikke :hmm: Måtte også ha kjøpt verktøy.

- Fikk det på tilbud, som var ordnet til av en her på forumet (Takk Theo343 :))

- Har alltid ønsket meg det, fordi det er stilrent, og litt eksklusivt :cool:

- Leste testen til OK, og der fikk det veldig god kritikk.

- Termiske egenskaper

Løsningene i mitt kabinett (PC6277B) vil jeg ikke si er så sinnsykt geniale, det eneste er vel at det var kuttet ut hull til radiator, at det er støydemping til harddisker og at du kan få deksler foran CD-rom, noe som hjelper på å beholde det stilrene designet. Utover det synes jeg ikke det er så mange geniale løsninger.

EDIT: Kom på en genial løsning til: At du hvis du har en PSU med vifte i bunnen, kan du snu den opp ned, så den trekker luft utenifra, og ikke innenifra kabinettet.

Endret av PCXray
Lenke til kommentar
Hva det er med Lian Li? Før: ALT! Nå: Absolutt ingenting..

Hva er det som er ALT nå da?

Før fantes det ikke mange kabinetter av den sorten.. Inntil Beantech, Sky Hawk og Silverstone kom på banen! Har konkurranse, så det blir morro å se om Lian Li drar til med noe skikkelig! Om ikke er det egentlig litt patetisk og godtroende av dem.. :roll: Hehe!

Er ikke enig. Stil messig er det ikke noe å forandre på dem. Det blir som å sette på plastic spoilere på en porche/ferarri etc. Det som gjenstår da er innmaten, og den synes jeg er veldig bra (modvennlig)

Diskutere uteseende blir som å diskutere en Toyota supra forran en Mazda sx for å ta noe i samme bane. ( Ok, jeg er ikke noe bil expert, men dere skjønner greia)

Endret av Low
Lenke til kommentar
Fikk ikke glisevask noe info om at det var litt "dremlet" før han kjøpte det, og om logoen?

Åjoda, men kanke si det var noe særlig Dremel skills! Dessuten ble det ikke nevnt hullet i HK-plata, ene viftegrillen kappa av bak osv. osv..! Også nevnte'n ikke at fronten var litt skeiv.. Tror det var Snekker`n solgte det? Uansett ble jeg veldig skuffa og solgte de igjen! Møkkakjøp spør du meg..

Men ja, jeg er litt glad i Lian Li! ;) Må innrømme det. Men det var vel fordi jeg veldig opptatt av å "følge strømmen" før. Dessuten ble jeg helt sjokka når jeg dunka på det! Var ihvertfall ingen strålramme og den plata ga jo etter og virka løs også.. *grøsse*

Lenke til kommentar
De har jo dratt til med noe nå Glisevask; Har du ikke sett den nye pc-bordsserien deres? ;)

Har vært innom der før, men la ikke merke til det! Sjekka nå og det var jo ganske pent da.. :love: Men hadde vært mer aktuelt om jeg hadde vært eier av et ordentlig pent Lian Li e.l! :) Ikke mye IKEA over det der, nei..

Men etter å ha banka på sidedørene på et Lian Li kabinett, lurer jeg virker på hvor mye det bordet tåler! :!:

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Ingen som svarer på bruksområder og grunnen til å velge chassis her synes jeg.

Er greia og bygge et rimmelig chassis i massivt stål som tåler en tur ute i fronten av Irak eller hva ?

Flame me or something. Føler meg litt utenforsatt av debatten da jeg er ny på forumet. Men er aktiv på mange klokke forum. Har til og med lagt in hardware specs på profil greia her!!! ;P. Common.

Liker chassis diskusjoner da det er en viktig del av PC'n både for performance og utseende.

Lenke til kommentar

Sorry, så feil.

Men det krever lik rom temp osv.

Må ha lab forhold til det. Temp på hvordan cahssis er byggd er lite interesant i forhold til mod mulighter

Det som er prob to er hvorvidt du nettopp har rengjort en pc eller ikke.

Slike tester krever en lab test.

Røyker mye, og har noen hybelkaniner. Måtte derfor rengjøre vifter og PSUP pga støv. Temp sank kjapt 15 grader idle på CPU.........

Endret av Low
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...