Gå til innhold

Hva er det med Lian Li?

Anbefalte innlegg

Hvorfor er så mange av dere optatt av Lian Li kabinett? er det en trend? hva gjør dette mer spes enn for exempel et artic cooling kabb til halve prisen når det ikke kan konkurere hverken på kjøling eller lydnivå. har lest en del og det skiller seg jo ikke noe ut fra andre kabinetter. ok, det er aluminium, er jo ikke spes pent heller. helt ok men ikke noe mer.

og kun seriøse svar!!! vet det er et delikat tema men er litt nyskjerrig :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig liker jeg Lian Li av utseendemessige grunner. Det er alt for mange kabinetter som selges nå med flammelakering, spoilere og plastikk. Lian Li tilbyr et noe mer diskre utseende, men alikvell er du overbevist fra første stund om at du har med kvalitet å gjøre. Når det kommer til kjøling syns jeg de Lian Li kabinettene jeg har hatt kunne vært bedre. De suger en del falsk luft og noen ganger kan man lure på hvilken vei trekken blåser.. Når det kommer til kjøling er faktisk Chieftek min favoritt.

Lenke til kommentar

Lian Li har vel alltid (sålenge jeg har vært aktiv her på forumet) vært pop, de er stilrene og enkle i designet samt at de er forholdsvis god kvalitet. De retter seg liksom mot den brukergruppen som vil kjøre stil og kvalitet fremfor flashy neon og plexi.

Også er de jo svindyre da. noe som får oss godtroende tullinger til og automatiske tenke at dette er skikkelig kvalitet. men det er jo selvsagt bare tull, joda de har jo forholdsvis god kvalitet, men ikke noe bedre en du finner i kabinetter til halveprisen. Lian Li er rett og slett en merkevare. og markedsføringstriks nr 1 for å markedsføre et produkt som eksklusivt er jo og fyre opp prisen. og det funker!

Når det gjelder designet så har lian li fått stor konkurranse de siste 3-4 åra. Markedet har forandret seg enormt når det gjelder fokus på design på pc kabinetter. Pc industrien har endelig begynt og forstå at design selger også her. personlig så synes jeg lian li ikke harklart helt og henge med, de har blitt for kjedelige og anonyme. Jada jeg vet at de skal være stilfulle og enkle, men det betyr ikke at de ikke trenger å komme med noe nytt. Markedet forandrer seg hele tiden og det gjelder gjøre de ørsmå forandringene hele tiden for og tilpasse seg.

Når det gjelder geniale løsninger så er det vel strengt tatt ikke så mye annet en hva mange andre kabinettprodusenter kan tilby nå til dags. dette er jo også noe som henger igjen fra før når de var litt mer alene på toppen.

Personlig så synes jeg at mitt sorte coolermaster cavalier 3 til 695,- er mye penere en noe Lian Li til den doble prisen som jeg har hatt tidligere. også har det stålramme, noe som forhindrer litt bedre den plagsomme vibrasjonstøyen som alu kabinetter sliter mer med. samt at det er romslig, god luftsirkulasjon og enkle klipse løsninger på det meste.

Lenke til kommentar

ja! la oss ha en skikkelig lian li diskusjon!

i nesten hver topic i nesten alle forum har lian li diskusjoner startet i det smått men alltid, og jeg sier alltid blitt stoppet!

la oss ha en skikkelig diskusjon angående pur kvalitet og sexmaskineri!

jeg venter med å kommentere mer til å se om jeg blir banna for denne.

Lenke til kommentar

Vet sannelig ikke, sammenlignet frem og tilbake når jeg skulle ha kabinett, men, etter å ha lett høyt og lavt etter noe som så både stilrent ut, ikke glorete, ikke plastikk-preg... Så kom jeg tilbake til Lian Li, synes dessuten det er greit med uttagbar hovedkortskuff, vannkjølingskabinettet er også stort og fint. Synes rett og slett de lager fine kabinetter... Om de er så superspesielle.... Jeg tviler. De kommer godt ut av tester, uten at jeg bestandig skjønner hvorfor.

Personlig så synes jeg at de er fine, men, de koster jo litt. Ikke det at jeg ser problemet med å legge noen tusenlapper ned i ett kabinett, det skifter jeg MAX hvert 2-3 år. Når jeg betaler 3 ganger så mye for ett skjermkort.

Lenke til kommentar
ja! la oss ha en skikkelig lian li diskusjon!

i nesten hver topic i nesten alle forum har lian li diskusjoner startet i det smått men alltid, og jeg sier alltid blitt stoppet!

la oss ha en skikkelig diskusjon angående pur kvalitet og sexmaskineri!

jeg venter med å kommentere mer til å se om jeg blir banna for denne.

det er jo akkurat det jeg er enig i, mange tråder med mye useriøse diskusjoner. Er bare ute etter noen SERIØSE svar. og ikke noen dårlige diskusjoner. får intrykk av at 1/3 av dere sitter på et Lian Li kabb. så derfor :yes: må liksom være en grunn, eller er det som med levis buksa og mercedesen???

Lenke til kommentar
i mangelen på kommentarer fra de som faktisk sitter på lian li her så tror jeg vi kan konkludere at det ikke er noe spesiellt med lian li. det er bare smak og behag, samt en god dose riktig markedsføring.

Og ikke minst design og innovative løsninger. Lian Li var jo en av de første med uttagbar hovedkort skuff. De var også en av de første med HDD mounting med vibrasjonsdemping (grommets). De var også en av de første som lagde kabinett av 100% aluminium. De har pene løsninger på CD/DVD drev med face-platene sine, noe som er viktig for oss som vil at en PC skal se ut som noe annet en et plastikk spann. Lian Li var også en av de første med modulbaserte kabinett.

Ang. markedsføring, så er det vel lite Lian Li gjør for og markedsføre seg... Markedsføringen går av seg selv, og det er av en enkel grunn: fornøyde kunder og review'ere.

Lenke til kommentar

Lian-li er nydelig, men det er ikke så mye mer med det enn det, relativt praktiske løsninger, ingen skarpe kanter (uten om mine hjemmelagde hull :p ) . Mitt skrangler og viftene som medfulgte var noen j***a bråkebøtter.

Vil du ha god kjøling og en pc med pent utseende så fins det bedre alternativer! Jeg for min del kommer ikke til å kjøpe et lian-li til.... pga : pris og ... pris... og alu er litt "bråkete".. hvis dere skjønner.. :yes: ...

+ utseende i særklasse

+/- løsninger på høyde med gj.snitt (?) andre kab

- god kjøling kan kjøpes billigere

- DYRT

Lenke til kommentar
Det er lett, pent og har geniale løsninger.

Enkelt og greit.

Alle er vel ikke enig i det, men det er ihvertfall min oppfatning etter å ha eid 4 Lian Li kabinetter.

Hjalp en kamerat med han sin nye Lian Li, det var et helvette og få på Hovedkortet også + at det var trangt. :no:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid et Lian Li kabbinett selv, men har jobbet inni et, og jeg var ikke særlig imponert. Det så veldig bra ut i grunnen, stilrent og pent, med OK løsninger og grei luftsirkulasjon. Men det som forbauset meg mest var kvaliteten. Jeg bar det ut på et bord og satt det forsiktig ned, og der datt plutselig 2 av kabinettføttene av. Ikke at dette har så VELDIG mye med kvaliteten å gjøre, men etter det kan man ikke kalle kabinettet gjennomført akkurat... :p

Så min erfaring med Lian Li er at det er helt greie kabinetter, men at de ikke er verdt det de koster.

Lenke til kommentar
Og ikke minst design og innovative løsninger. Lian Li var jo en av de første med uttagbar hovedkort skuff. De var også en av de første med HDD mounting med vibrasjonsdemping (grommets). De var også en av de første som lagde kabinett av 100% aluminium. De har pene løsninger på CD/DVD drev med face-platene sine, noe som er viktig for oss som vil at en PC skal se ut som noe annet en et plastikk spann. Lian Li var også en av de første med modulbaserte kabinett.

Ang. markedsføring, så er det vel lite Lian Li gjør for og markedsføre seg... Markedsføringen går av seg selv, og det er av en enkel grunn: fornøyde kunder og review'ere.

jepp, "var var var" men ingen "er". ;)

det er som jeg sier, lian li har ikke helt klart og henge med lengre med den økende konkurransen. ingen av de tingene du envner er noe særegent for lian li lengre.

Og dette med markedsføring så er jo nettopp det at de ikke gjør noe, men lar ryktene spre seg på forum pluss de skyhøye prisene en måte og markedsføre seg på. de skal jo være eksklusive, litt mer anonym og "ikke kommersiell."

Lenke til kommentar
og alu er litt "bråkete".. hvis dere skjønner.. new_yes.gif ...

Er vel ikke helt enig i den påstanden der......kjøpte meg nettopp et Mercury-kabinett i alu, og selv med 3 CoolerMate-kabinettvifter (2 stk 80mm og 1 stk 120 mm), og en Thermaltake Extreme Volcano cpu-kjøler, så er det nesten ikke noe støy i det hele tatt. Nå kan det hende at disse støvfilterene er med å demper noe.

Mitt gamle Chieftec Bigtower, med 2 stk 80mm Papst-vifter bråkte jo som en middels stor flyplass i forhold....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...