Tee_Kay Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hvordan kan jeg sette opp crontab som opptaderer pisg? den skal opptadere den hvert 5 min, pisg fila ligger i /usr/local/www/data/ og brukeren er teekay2k. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Les litt i /etc/crontab du. Så ser du tegninga. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 man crontab Som brukaren "teekay2k" skriv du så "crontab -e" Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Husk å se i 'man crontab' for hva du skal skrive inne i 'crontab -e'. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Får ikke til crontab. men F10 key ==> File Edit Search Buffers Windows System Help # /etc/crontab - root's crontab for FreeBSD # # $FreeBSD: src/etc/crontab,v 1.32 2002/11/22 16:13:39 tom Exp $ # SHELL=/bin/sh PATH=/etc/crontab HOME=/var/log # #minute hour mday month wday who command # $ * * teekay2k /usr/local/www/data/ # # Save some entropy so that /dev/random can re-seed on boot. */11 * * * * operator /usr/libexec/save-entropy # # Rotate log files every hour, if necessary. 0 * * * * root newsyslog # # Perform daily/weekly/monthly maintenance. 1 3 * * * root periodic daily 15 4 * * 6 root periodic weekly 30 5 1 * * root periodic monthly # # Adjust the time zone if the CMOS clock keeps local time, as opposed to # UTC time. See adjkerntz(8) for details. 1,31 0-5 * * * root adjkerntz -a Slik ser fila ut. Finnes det en tcl fil som kan opptadere pisg ved og skrive !update? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hvis du ikke var helt blind igår så hadde du fått med deg at jeg sa "man 5 crontab" på #linuxguiden (EFnet), der forklares syntaksen til crontab fila og hvis du leser den så er du kvitt dine problemer. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Hvis du ikke var helt blind igår så hadde du fått med deg at jeg sa "man 5 crontab" på #linuxguiden (EFnet), der forklares syntaksen til crontab fila og hvis du leser den så er du kvitt dine problemer. Jeg har lest den. men btw #linuxhelp.no sa du det nok på. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 men btw #linuxhelp.no sa du det nok på. ehm, ja Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Syntaxen din er velt heilt feil! Kva for ein kommando er /usr/local/www/data/?? Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Det ligger der. og jeg skal ha den til og opptadere seg kver 5 min, men når eg kjører /usr/local/www/data/pisg sjer det ikke noe med statsen som ligger på nett Lenke til kommentar
ratix Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Kanskje du bør vurdere å lese manualen Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Her er men hjelpsomme som alltid, ser jeg. pisg er beryktet for å være vanskelig å sette opp i crontab. Min løsning er følgende: Et bash-script som går inn i rett mappe og starter pisg-scriptet og sender eventuell output til /dev/null: #!/bin/bash cd /home/eggdrop/pisg-0.64 ./pisg > /dev/null 2>&1 Siden pisg bruker litt over 4 minutter på å kjøre hos meg starter jeg den fem på hver hele time, i tide til opplasting til ftp: 55 * * * * /home/eggdrop/startpisg.sh 2 * * * * /home/eggdrop/startput.sh Håper det hjelper deg. EDIT: Jeg skrev "eventuell output". Det jeg mente var "all den garanterte søppel-outputen man får til tross for at man ber om ikke å få output". Endret 24. april 2005 av EJH Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 /etc/crontab: */5 * * * * <brukar> <kommando> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå