Gå til innhold

Glemt passord i Windows NT

Anbefalte innlegg

Broren min har prestert å glemme passordet sitt til en Windows NT, dagen etter at han skiftet. Nå kommer han ikke inn på pc-en sin. De andre brukerkontoene på pc-en har også passord, men de kan ikke han. Han har installert Novell Client for Windows. Det er der han skriver inn passord ved oppstart. Er det noen mulighet for å komme inn på pc-en nå? Finnes det et "password recovery"-program som kan funke?

Endret av morra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå laget en oppstartsdiskett med Passware Pro. Jeg skal altså starte maskinen fra den, men jeg får ikke opp noe valg om å boote fra diskett, bare CD-ROM, +Harddisk, IBA 4.0.22 Slot 0240 (hva er det?) og +removable devices. Hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar

Jeg lagde en oppstarts-CD med Passware Windows NT 2k XP. Den brente jeg på en CD-RW. Når jeg har satt i denne platen i NT-en og valgt å boote fra CD, så går det litt tid før den fortsetter med noe som ser ut som vanlig oppstart.

Ingen flere tips for hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

Programmet lagret en .iso-fil på harddisken, som jeg deretter brente ut med Nero.

Jeg trykket F12 ved oppstart for å velge. CD-ROMen er valgt som "temporary boot device". Jeg vet ikke om det er 1.boot.

Jeg lurer på om det er noe galt med CD-en, for TXTSETUP.SIF trengs for å lage en CD (med Passware programmet). Jeg fant en TXTSETUP.SIF på en XP-maskin og den virket å boote fra, men når jeg bruker en fil med samme filnavn fra en NT-maskin funker ikke bootingen.

Takker for svar :thumbup:

Endret av morra
Lenke til kommentar

Ok

Gjør som jeg sier, ikke tull med noe annet nå.

• Last ned denne
  • Lagre den på en plass du husker (f.eks skrivebordet)
  • I nero velg: Recorder->Burn Image
  • Finn frem til filen.
  • Vent til det blir brent.
  • Putt cden i og restart.
  • Starter ikke cden så er det noe feil med boot instillingene, dette endrer du ved å trykke DEL ved oppstart og sette CDROM som 1. boot device.
  • Lykke til!

:thumbup:

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...