Gå til innhold

Rand() som ikke skal endres før neste dag [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med logikk her, håper det er noen klare hjerner som kan hjelpe meg!

Jeg har en tabell jeg aldri vet antall poster i. Fra denne tabellen skal jeg hver dag hente ut en tilfeldig valgt post som skal vises på nettsiden.

Problemet mitt er at jeg vil at denne tilfeldig valgte posten bare skal velges én gang per dag. Dette for at en besøkende som kommer innom klokka 0900 skal se den samme posten hvis han kommer innom på nytt f.eks. klokka 23.

Jeg tenker så det knaker på løsninger, men uten å komme noen vei.

Er det noen som har forslag på hvordan dette kan løses logisk?

(Kunne vært med i en iq-test dette her...)

Mvh Primaxx

EDIT:

Endret overskrift...

Endret av primaxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den samme besøkende skal se den samme posten kan du lagre postens id i en kake.

Hvis alle brukerene skal se det samme, kan du lage en kolonne som heter "dato" og lagre dato i den aktuelle radens kolonne dersom det ikke finnes en dato allerede, første gang noen åpner siden hver dag.

Lenke til kommentar

Fjartan, det er bare å ta denne med en gang, du kan sikkert melde deg inn! ;-)

Takk!

EDIT:

Fjartan, for at løsningen med en ekstra kolonne i tabellen skal fungere må det sjekkes at det er dagens dato som står i feltet, i tillegg til om det er tomt eller ikke. Ellers eliminerer jeg jo alle poster som har blitt valgt som tilfeldig vist post tidligere...

Noe som bringer meg over på noe annet: Er det noen her som kan forklare meg hvordan man setter opp en Cron-job i Cpanel? Hvis jeg f.eks vil kjøre

<?php
$var="Hei verden";
echo $var;
?>

Hver fredag klokka 16, hvordan gjør jeg det?

Mvh Primaxx

Endret av primaxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...