Spaz Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Hei. Jeg er 99% sikker på at dette skal gå bra, vil bare sjekke med dere slik at jeg blir 100% sikker :smile: Jeg skal bytte ut min IBM 60gxp, 60GB med en IBM 120gxp, 80GB. Planen min er å bruke Norton Ghost 2002 og ta image av harddisken og lagre det på cd'er. Så sette inn den nye og bruke Ghost til å legge inn imaget på harddisken. Det vil vel ikke bli noe problemer med denne metoden, når det bare er harddisken som er byttet ut. WindowsXP oppdager vel den nye helt fint osv. (Spar meg for "IBM disker er dårlige" kommentarer) [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-07-08 18:22 ] Lenke til kommentar
viking99 Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Du må helt sikkert kjøre fdisk på den nye disken og oprette partisjoner osv. Hvorfor ikke bare sette inn den nye disken sammen med den gamle og så overføre data'en direkte? selvsagt kan du ikke overføre windows på denne måten men det er da bare å innstalere på nytt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Det bør gå, men du vil kanskje få problemer hvis partisjonene ikke er helt like... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Jeg bruker hele harddiskplassen til en partisjon (C:) og har tenkt til å gjøre det samme på den ny disken. Jeg har masse installerte programmer og tweaket windowsoppsett som det ikke bare går an å kopiere over hvis disken står som slave. Jeg får prøve å ghoste over til den nye disken. Hvis ikke får jeg en gigantisk jobb foran meg :sad: [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-07-08 18:37 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Spaz Den nye er 120 og den gamle er 60, så du må sikkert bruke fdisk eller noen andre partisjons program på den andre halvparten av 120gb, eg er ikke sikker om det stemmer. Kjetil Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Den nye er ikke 120GB. Den er 80GB. Men hvis jeg legger inn ghost image og harddisken bare blir vist som 60GB, kan jeg ikke da bruke Partition Magic 7 og "utvide" partisjonen slik at jeg får brukt de 20 siste GB også? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Bruk PQ's Drive Image 2002 - vil si den funker bedre en ghost og der har du muligheten til å "Tilpasse lagret image til tilgjengelig plass" -jeg overførte en partisjon på 5gb til en ny på 10gb - og bootet opp på første forsøket med 5gb i ledig plass. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Kan jo prøve HDCopy eller noe sånt. Funker i Win også http://download.com.com/3000-2242-7628511....ml?tag=lst-0-13 Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 hmm... kor mange som svarte her har brukt ghost ? Du kan forandre partisjonene til koss du vil i ghost også. Plasser den nye hdd på second ide. Og bruk ghost start diskett. Bruk disk to disk. Så skulle du klare deg. Så lenge den nye harddisken ikkje har partisjoner er det umuligt å gjør ein feil. MEN vist den er partisjonert kan du ta feil. så IKKJE gjør noko med den nye hdd. Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 med ghost kan du fint gjøre det du sier. eg har sjøl brukt ghost til å føre operativ systemet fra en disk til en annen. også mellom partisjoner. med ghost når du gjør det så kan du brenne rett fra ghost til cd ja og gjøre det...virker helt fint. ghost splitter opp sjøl så det passer til cd. men les først godt manualen som er med vis du ikek allerede er erfaren bruker av ghost. Mvh Kriger Signatur.....pøhh Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 og du kan fint flytte det over til en stor disk eller til en annen partisjon de trenger ikke nødvendig vis være like store. og....siden du allikevel mener og sette det på cd'r, så kan du jo bare prøve. men det skal gå helt fint...så lenge den partisjon du skal flytte det over på ikke er altfor liten....bare formater den nye disken din du og flytt over. Mvh Kriger [ Denne Melding var redigert av: Kriger på 2002-07-08 22:14 ] Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 Takk for alle svarene. Ser at jeg har flere alternativer :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Quote: The Red Devil skrev (2002-07-08 21:45):hmm... kor mange som svarte her har brukt ghost ?Du kan forandre partisjonene til koss du vil i ghost også.Plasser den nye hdd på second ide. Og bruk ghost start diskett. Bruk disk to disk. Så skulle du klare deg. Så lenge den nye harddisken ikkje har partisjoner er det umuligt å gjør ein feil. MEN vist den er partisjonert kan du ta feil. så IKKJE gjør noko med den nye hdd. Det har eg og eg fikk problemer med ghost, den disken som eg skulle bruke ghost på var større en den gamle, da eg var ferdig med installasjonen manglet en del gb på den nye, har ikke anelse om hva eg gjorde galt.Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå