Gå til innhold

Pumpa mi kraftig nok til 2x Dual-radiatorer?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har allerede en Dual AC-radiator, men nå har jeg planer om å kjøpe meg en lik en til. Det jeg altså lurte på er om pumpa mi, AC "aquastream" vannpumpe, vil klare å presse igjennom alt vannet gjennom begge disse radiatorene + vannkjølt CPU, GPU og evt. PSU?

Beklager hvis jeg skriver litt uklart, men sitter her med feber og greier såvidt å konsentrere meg i det hele tatt. Helt svimmel i hodet... :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bør i og for seg gå greit, men mottrykksegenskapene til den pumpa er vel ikke de beste.

Av den grunn bør du helst koble radiatorene i paralell, for lavest strømningsmotstand. Dette vil også være fordelaktig, kjølemessig sett.

Seriekobler du derimot radiatorene, så vil nok flow i systemet gå noe ned. Husk at en slik radiator fort tilsvarer ca 3meter rør, som uvegerlig vil bremse vannet noe.

Har du vannblokker som er "glad i" høy flow, så er en paralellkobling absolutt å foretrekke.

Btw: God bedring!

Lenke til kommentar

Ja, slik ville i alle fall jeg gjort det.

Om du senere vil vannkjøle PSU også, så ville jeg absolutt ha koblet denne i serie med blokkene. Det er det tryggeste.

Kjører du en paralellkobling der, med en såpass "beskjeden" pumpe, så er det en viss risk for at flow gjennom blokkene blir for dårlig.

Vannet tar minste motstands vei vet du!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...