random_wannabe Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hei. Jeg har en prossess på maskina som heter sndcfg16.exe, tenkte jeg skulle gå gjennom dataen, og oppdaget den. Er det ett virus, orm, trojaner, noe som følger med ett vanlig programme eller hva? Svar mottas med takk. Mvh. Lilleslem Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) nesten hekt riktig, det er en bakdør, som heter sdbot.mb, som bruker IRC, og lar andre brukere kontakte pc`n din og hente ut filer... fjern den her: ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/f-sdbot.zip edit: den kan fungere som key-logger, den kan også stjele cd-key til div. spill du bør også sjekke alle pc`r på nettverket Endret 23. april 2005 av aklla Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) http://www.tasklist.org/task_sndcfg16_exe_5304.html Endret 23. april 2005 av jarmo Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Takk dere, det funka fett! Men, det kom sånn at jeg måtte endre alle passord som f.eks. ADSL-pålogginga, er det strengt tatt nødvendig? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) er nok ikke det nei, tviler STERKT på at det har fått tak i det passordet, og selv om de har det, får de egentlig brukt det? Endret 24. april 2005 av aklla Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) ok takk for svaret, da vet jeg hvertfall det. men er det noen passord som er veldig lurt å bytte, bare for å være på den sikre siden? EDIT: lagrer alltid passord så jeg ikke trenger å skrive dem inn, skriver verken inn xfire, yahoo, msn, steam, adsl, ftp eller andre passord manuelt. Endret 24. april 2005 av lilleslem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå