morten.aune Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Har en Motorola Razr V3 og ønsker å koble meg til MSN-nettverket via den medfølgende IM-klienten. Har Telenor djuice Kontant. Problemet er at jeg ikke har tilstrekkelig med informasjon for hvordan dette gjøres. Under ISP-innstillinger vet jeg følgende: "GPRS-APN" har jeg fått informert fra Telenor skal være "internet". "Brukernavn" og "Passord" vet jeg ikke hva jeg skal skrive. Har forsøkt med mitt brukernavn og passord for å logge inn på MSN. Under valget "IM konto" vet jeg heller ikke hva jeg skal putte inn. Følgende valg er tilgjengelige, som jeg ikke har kunnskap om hva skal skrives inn: - IM ID - Passord - IM-server - IM-port - Post-URL Er det noen som har Razr V3 som har klart å logge på MSN vellykket? Vennligst opplys meg med informasjon, det hadde jeg satt pris på. (Har forsøkt å søke på forum etter svar, samt googlet på nett - uten å finne noe godt svar). Lenke til kommentar
morten.aune Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 GODE NYHETER FOR RAZR-EIERE: Jeg har funnet ut av ting. Ikke overraskende kan man benytte Yamigo (www.yamigo.com). Bruk følgende innstillinger: GPRS APN: "internet" (Telenor) User name: (det du registrerer på Yamigo) Password: (det du mottar på Yamigo) IM Server: "www.yamigo.com" IM PORT: "80" Post URL: "/wv/control" Secure Login: (Ja/Nei, spiller ingen rolle) Jeg kan nå logge meg på MSN, jeg kan sende meldinger, men problemet er at jeg ikke kan MOTTA meldinger. Etter det jeg har forstått fra diverse forum, så er det flere Razr-eiere og andre som opplever akkurat samme problem. Håper noen andre kan finne ut av problemet. Ellers har jeg prøvd flere Java-baserte MSN-klienter, uten at de har fungert. En annen løsning er på logge seg på MSN via WAP: wap.e-messenger.net. Dette er imidlertid en langt tregere og mindre elegant løsning enn å benytte den innebygde IM-klienten kombinert med Yamigo. Håper bare problemet med å motta meldinger blir løst snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå