Tha sims Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Hei. Jeg har noen spm. Jeg har lyst til å bruke ca. 60k på bil, men jeg har ikke alt nå. Har 30 tusen til bil slik det ligger ann nå, men kommer til å tjene opp 30k til til etter sommeren. Er 17 nå så derfor tenkte jeg at jeg kjøper en bil nå, og styler bilen for 20-30k. Jeg har sett litt på toyota corolla gt 1990 mod. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=734567 Denne har nok gått litt for langt.. og har litt rust på seg.. derfor er den uaktuell for meg.. Bilde er ment som et eksempel og jeg vil tro at en som ikkehar godt like langt og er rustfri koster litt mer. Dette er en stylet corolla gt 1990 mod, lik som den ovenfor. Det ser ut som to forskjellige biler, men i realiteten (hvis man tenker på utvendig) ser det ut som at den bare er omlakkert, tatt vekk vingen, satt på "hood" ting, cupwings og kjøpt noen fete felger. Denne synes jeg var DRIT fet. Jeg tror heller ikke at jeg trenger å bruke masse penger på å få til et liknende resultat hvis man lakkerer selv. Hva synes dere? Vet dere om det er mange problemer med denne bilen? Drar den godt? Hvis jeg kjøper en slik bil vill jeg uansett kjøpe meg litt trimmings på bilen. Har tenkt litt på kompressor. Hvor mye koster kompressor? Er det vanskelig å sette sammen? Hvor stor effekt gir det (kontra turbo)? Går det ann å sette på pop off ventil (mener jeg har hørt dette et sted) Har dere eventuelt andre biler dere anbefaler mer enn denne bilen? Tusen takk for alle svar:D Endret 23. april 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hva skal du bruke bilen til? Transport eller morokjøring? Personlig ville jeg valgt noe mer sportslig med bakhjulstrekk. Du kommer aldri til å finne en bil til 30k uten rust, så ikke bry deg så mye at alt skal være 100% rustfritt. Å ettermontere kompressor eller turbo vil nok koste en god del mer enn bilen kostet i seg selv. Det er ikke vanlig å ha pop-off ventiler på en gatebil da du aldri i livet kommer til å kjøre hardt nok til å få bruk for den. Du kan sette på en dump/blow-off ventil om du har tubo, sånn som lager "poff" lyd. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Vel.. blir mest grisekjøring/morokjøring Endret 23. april 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Da kjøper du en bil med bakhjulstrekk. Jeg anbefaler: Nissan Bluebird. Nissan 200SX S13 (om du sparer deg opp 60k). Datsun 1600 (godbilen, også er den veteran). Volvo 240 (en råners drøm, sett på coilovere, stag og bytt mye motor). Toyota AE86 (om du finner en med under 250k km). Toyota MR2 '90-94. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Da kjøper du en bil med bakhjulstrekk.Jeg anbefaler: Nissan Bluebird. Nissan 200SX S13 (om du sparer deg opp 60k). Datsun 1600 (godbilen, også er den veteran). Volvo 240 (en råners drøm, sett på coilovere, stag og bytt mye motor). Toyota AE86 (om du finner en med under 250k km). Toyota MR2 '90-94. Hehe.. litt delt smak.. Takk for hjelpen.. men jeg må være litt kritisk Nissan Bluebird .. ikke noe fin Nissan 200SX S13 .. men har ikke pengene... Datsun 1600... fant ikke noen i Norge Volvo 240 ... huff.. verdens styggeste bil mener da jeg... Toyota AE86... kunne ikke finne noen... Toyota MR2 '90-94... altfor dyrt.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Du får da en fin 86-94 MR2 for 40-60k avhengig av årsmodell. S13 får du for 50-60k. Tenkte du på Bluebird coupe eller sedan? Men det er egentlig ikke så mye å velge mellom om du bare skal bruke 30k. Jeg ville heller brukt alle pengene på en skikkelig bil fremfor en "drittkjerre" med masse styling, som ikke har noen funksjon på en gatebil. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Tror jeg kommer til å gå for corolla, bmw eller golf3 For å gjøre det litt enklere for dere kan jeg bet. 40k for bilen. BTW: Hva vondt har du egentlig å si om corolla`n bortsett fra at det er forhjulstrekk (som ikke trenger å være negativt)? Endret 23. april 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) '88 Toyota MR2 ville jeg kjøpt for 40k. Men den synes nok de fleste er heller stygg. Golf 3 er jo en grei bil, men heller kjedelig å kjøre, ihvertfall etter min smak. Corollaen er jo også en fin bil, men, men. Går vel stort sett på smak og behag. Edit: Har ikke noe vondt å si om corollaen, synes bare det er en kjedelig bil, den drar ikke spes. godt i orignalstand og har forhjulstrekk, that's it. Er en flott bil ellers. Toyota lager skikkelige greier, holder uten for mye tull en evighet. Endret 23. april 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) '88 Toyota MR2 ville jeg kjøpt for 40k.Golf 3 er jo en grei bil, men heller kjedelig å kjøre, ihvertfall etter min smak. Corollaen er jo også en fin bil, men, men. Går vel stort sett på smak og behag Ja, jegv vet ikke helt om den er så fin . Bare et spm. Hvordan mener du golf 3 som kjedelig? Utseende eller kjørefølelse? EDIT: Corollan har 120 hk. Det tror jeg drar nok. Endret 23. april 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Golf 3 er kjedelig både kjøremessig og utseendemessig, men det er jo bare min subjektive mening. Også er det så mange som har sånne. Men er MR2-en virkelig så ille? Endret 23. april 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Hvordan kan du mene at kjørefølelsen er kjedelig når du er 14 år (leste i profilen din)? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hehehehehehe, du skal ikke tro alt du leser. Jeg er betydelig eldre enn 14 år, er bare for å irritere visse personer her. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Hehehehehehe, du skal ikke tro alt du leser. Jeg er betydelig eldre enn 14 år, er bare for å irritere visse personer her. Ok.. hehe Da ble min troverdighet til deg betydelig bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå