Gå til innhold

frakt på hw dyyyrt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså.. Det blir litt feil dette. Folk kan ikke grine over frakt fordi de har lyst på en billig vare som feks Komplett.no har denne helgen. Frakt er kommet for og bli. Sånn er det. Og jeg betaler gladelig 100 lappen for å få varer rett hjem på døra. Synes faktisk ikke det er så gal service jeg for 100 kroner.

Når webshopper slår til med noen tilbud innimelllon slår jeg til. Men da finner jeg gjerne andre ting jeg kanskje har tenkt og kjøpe. Da blir ikke frakten så gal i forhold til hva handlekurven viser, og det er da du merker tilbudet! Hvem kjøper vel en kjøler til 100 lappen og betaler en 100 lapp til i frakt? :)

Nei, trenger jeg plutselig en SATA kabel etc går jeg heller til den lokale sjappa.

PS! Dette var ikke ment som angrep på trådstarter, bare satt litt på spissen. Og har du ikke VISA, gå og skaff så fort som mulig! :)

Lenke til kommentar

Er jo null poeng som regel å handle en ting til <100kr fra nettet, da frakt blir en stor del av sluttprisen. Bestiller selv bare ting fra nettet som koster minimum 500kr tilsammen og skal jeg ha en ting, så sjekker jeg om det er flere ting jeg kan ta med i samme slengen.

Gjelder å være litt lur og ikke slenge bort en haug med penger på frakt, da frakt ikke øker noe særlig når du bestiller mer.

Lenke til kommentar
Siden datakjeden og komplett har samme eier så kan du kontakte datakjeden  og spørre om de kan gi deg varen for 280kr lokalt i stedet for at de bare skal tjene 195kr om du bestiller fra dem via nett. Da får i det minste datakjeden pengene som posten ellers ville stukket av med. (Jeg har i hvertfall mye mer sympati for at komplett får pengene i stedet for posten)

Dette vil være en vinn-vinn situasjon for både deg og komplett/datakjeden. Du får handlet lokalt til den laveste prisen du uansett måtte betalt og komplett/datakjeden får mer betalt enn om du bestillte via nettet.

Quote meg selv

Må bare korrigere de som nevner Datakjeden som Kompletts butikkfilial, da dette er feil.

Komplett er Komplett

Datakjeden er Datakjeden

To forskjellige butikker. Kjøper man varer hos Komplett, går pengene i lomma på dem. Kjøper man hos Datakjeden, ender pengene kun opp der. Eneste likhet er at mye av varene til Datakjeden kommer fra Norek, samme leverandør som Komplett. Derimot har Datakjeden stor frihet til å bruke andre leverandører enn Norek.

Sjekker man ut en vare hos enten Norek eller Komplett, vil man finne samme vare hos Datakjeden på samme varenr, bare til en pris der frakt og andre kostnader ved å ha butikk er lagt inn. Og der stopper likhetene mellom Datakjeden og Komplett.

Det at det lønner seg å kjøpe lokalt av småvarer er jeg helt enig i; liten vits i å betale frakt til posten når du skal ha en Cake Box..

Edit: Kan også legge til at Datakjedens overskudd for det meste går til de ansatte. Pengene sendes nok ikke til Norek/Komplett-konsernet i Sandefjord ;)

Vet ikke om de har solgt seg ut, men da Komplett ASA utskilte sine fysiske butikker, beholdt de selv 50% av aksjene.

Lenke til kommentar
Er vel veldig begrenset i vekt og størrelse hva som kan sendes som brev. Denne viften er sikkert både for tung og stor :!:

Har selv fått sendt rambrikker som brev.

Edit: fra komplett: Sendingen kan ikke veie mer enn 350g (inklusive emballasje) og maksimumsmålene er: Høyde 6cm, Bredde 24cm og Lengde 34cm. Varen kan heller ikke være av større verdi enn kr 800,- ekskl. mva.

Gjelder det alle eller? Jeg har motatt 2x rambrikker på 512mb til en verdi av ca. 1300kr i brev. Ikke fra komplett (!)

Lenke til kommentar
Burde fått en konkurransedyktig netshop i Bergensområdet. For noen år siden var jo flexi mye mer konkurransedyktig... Vet ikke hva som har skjedd? Tøffere marked kanskje?

hvem i bergen er mer konkuranseduktig en flexi når man ser på pris og service?

Eneste ulempen med flexi er det lille lageret de har slik at man må vente til 1-2 dager før man får varen.

Lenke til kommentar

Flexi er mest konkurransedyktig i Bergensområdet, ja. Det jeg mente var at vi burde fått en netshop som kan konkurrere på landsbasis med komplett, netshop osv, i Bergensområdet. Flexi var mer konkurransedyktig for noen år siden, da var de også en del av prisguiden. Men mulig at priskonkurransen i markedet rett og slett har blitt for tøft....

Edit: Da tenker jeg først og fremst på pris. Når det gjelder service, er de jo fult på høyde med de fleste

Endret av idjut2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...