ace_ventuora Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Nattbords mod Sponset av: Hallo, Da er min første worklog igang. Jeg har et gammelt nattbord her, og fant ut at det var plass til å bygge inn en datamaskin i den. Selvom det ikke er noe stort bord (29 x 22,5 x 33,5cm), er jeg sikker på det skal funke Nå gikk SketchUp forsøket mitt til et varmt sted, og jeg finner ikke tegningene mine akkurat nå. Men kort fortalt går planen ut på å legge hovedkortet bak til venstre sett forfra, med PSU over seg på høyre side. Til venstre skal DVDrom og HD sitte. Tror ikke det blir plass til CDrom, men får se når den tid kommer. Skal legge ut arbeidstegningene mine så fort jeg finner dem. Spec på monstermaskina (IMB Aptiva) som blir brukt: Pentium II 450Mhz 128 MB DIMM minne ATi Rage 128 (Usikker på hvor mye grafikkminne er på) 10GB Harddisk Hiatchi GD-2500 DVD Leser Ricoh MP7120A CD-R/RW Ikke noen reser akkurat, men passe grei til sitt bruk. Bilder av nattbordet før jeg begynte: Tatt ut skoffer og satt sammen frontene: Tatt ut deler fra orginalkabinettet for å bruke i nattbordet: Frontene på skoffene er festet sammen, og har planlagt å lage en dør av de begge. Sette inn hengsler på ene siden, så det kan åpnes for en titt, eller putte i disker. Komentarer, ris, ros så langt? EDIT: Alle bilder jeg har tatt finnes her: http://www.home.no/nir/mod/ Endret 12. mai 2005 av ace_ventuora Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Ser fett ut.. Likte konseptet med et nattbord! Elsker å se folk som bruker gammel HW på noe, istedenfor å kaste det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 konge å ligge å surfe når du ligger i senga om kvelden da Lenke til kommentar
sigen Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Nice dette, gleder meg allerede til neste update Synd med SketchUp-tegningene, vil se de ja Lurer litt på om jeg skal gjøre noe lignende, med den gamle maskinen min: BigFoot HDD, 48 MB minne, onboard skejrmkort osv. (BigFoot HDD = 5,25 HDD på 2 GB ) Lenke til kommentar
nree Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 hehe, har eit akkuratt sånt nattbord på loftet Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Satt faktiskt selv en gang og tenkte og gjøre dette med mitt nattbord, men da skulle jeg bygge skjermen inn Og selve pcen da.. Dette blir sikkert bra! El NetZor Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Må jo bruke det selv om det er gammelt Fant ut at stikksaga har brent opp, så jeg får se om jeg kan stikke bort til en kamerat å låne. Mulig update i kveld altså. Ville det blitt penere om det ble lakkert? Sånn som det er nå er det masse riper og småbolker i det. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Du kunne jo ha pussa det ned å bruke bengalakk eller noe annet! Istedenfor å bytte til en kjedelig farge.. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Jeg har lenge tenkt på å lage noe lignende selv, men har ikke hatt et riktig møbel til prosjektet. Jeg synes det er gøy å se andre gjøre noe du selv har tenkt på lenge. Får håpe resultatet blir bra. Jeg er enig med Glisevask om å pusse nattbordet ned, men jeg synes du bør lakke det med klarlakk. Det fremhever gammelheten i treverket og får det til å se bra ut. Endret 24. april 2005 av Skjalg85 Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ser lovende ut. Har lenge gått med planer om noe lignende selv. Hva skal du forresten bruke PC'n til? Etter specsene å dømme var det jo ikke akkurat noen hardcore gaming computer. Se på DVD eller? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 hehe, bruken er jeg ikke sikker på enda. Kanskje sette opp en liten sørver så jeg får lært meg litt php. Fikk desverre ikke tid til update i dag, søskenbarnet mitt trengte hjelp til et skoleprosjekt. Men skal se om jeg får lånt den stiggsaga i morgen, og få lagt ut en liten update utpå kvelden Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Mini-Update Ja, da var saginginga i boks, eneste som mangler nå, er å få skrudd fast delen jeg lånte fra orgianalkabinettet Tok et par bilder av resultatet. Drar ned i Lena etter skolen i morgen og kjøper skruer, så det blir nok en liten update i morgen kveld også (Skal på bandøving først) Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ser fint ut det stykke av arbeidet ja Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Drar ned i Lena etter skolen i morgen og kjøper skruer, så det blir nok en liten update i morgen kveld også (Skal på bandøving først) Bor du på Lena? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ser pent ut nå ja, men skal du spraya HK-plata? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Bor du på Lena? Midt mellom Lena sentrum og Sletta for den som er lokalkjent OnT: Spraya HK-plata? Kom foresten på at det ikke er ordentlig tre dette nattbordet. Det er sponplater med treutsende, glemt helt hva det heter. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Enden av HK-plata da.. Den metalldingsen du har montert i hullet du kappa ut! Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Lakere den mener du? (Baklager at hodet mitt ikke fungerer ordentlig) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 For å få fortgang i svarene her: Ja, deter "enden" av hk-plata han lurer på om du skal lakke, den med I/O-dekselet og PCI-"portene" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå