Gå til innhold

problem med sshd

Anbefalte innlegg

Nå hadde plutselig routeren resettet seg, og jeg måtte forwarde port 22 til min pc på nytt. Problemet nå er jeg ikke får logget inn lengre. Jeg får opp password-prompten, så forward'ingen skulle være i orden. Så skriver jeg inn passord, men får bare passord-prompten på nytt. Helt garantert riktig pw.!!

Har så laget et nøkkelpar, gitt navnet authorized_keys til id_dsa.pub og kopiert hele .ssh over på en annen pc. Nå får jeg passordløs innloging på den andre, men tilbake igjen går det ikke selv om .ssh mappene er identiske. Får bare opp passord-promten og kommer ikke inn?? Dette skjønner jeg ikke noe av !! Noen som har peiling ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er blitt løst, vet ikke hva det skyltes, men feilen var hverken i hosts* eller i mappen /etc/ssh, da jeg skiftet begge disse ut med dem jeg hadde på en fungerende laptop. Da jeg haddde en relativt fersk install instalerte jeg bare på nytt. Men jeg sliter litt fortsatt med sshd_conf. når jeg skriver "PasswordAuthentication no" gjør det ingen forskjell, vil gjerne bare kunne logge inn hvis man har nøkkel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...