Dimitrij Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Som sagt i en annen tråd her så har jeg nettopp gått til innkjøp av Beyerdynamic dt231 og er foreløpig storfornøyd med dem. I et par tråder her har jeg kommet over noen som snakker om å spille inn headset, dvs at lyden blir forbedret etter noen timers høring. Kan noen forklare meg litt mer om akkurat hvordan dette funker? Hvordan forbedrer lyden seg og hvorfor skjer dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Dette gjelder stort sett på kun veldig dyre headset/høyttalere fordi de vil bli litt "rundere"/"mykere" i lyden etterhvert, men som sagt, du vil ikke merke det på vanlige headset. Når du spiller inn headsettet så skal du spille på mid. styrke over lengre tid. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Beyer DT231 åpner seg, etter en god del timers spilling. Det er fint hørtbart selv på en rimelig hodetelefon som DT231. Lavt volum over lenger tid er en myte, det eneste du gjør er å gjøre tiden før de spiller optimalt lenger. Vil du vite mer om hva som skjer/formålet med innspilling foreslår jeg at du ser gjennom eldre poster. Har vært diskutert mange ganger før. Endret 24. april 2005 av Peterman Lenke til kommentar
kvarbarg Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Skal prøve å spille inn mitt nye headset: Sennheiser PC 350 Har latt musikken spille i ca. 5 timer nå. Hvor lenge er anbefalt? 2-3 dager? Lenke til kommentar
magb Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Slikt kan ta alt fra 20 til flere hundre timer avhengig av headsett, volum osv. Du kan godt la de stå på 24/7 i noen dager som du sier, men du vil ikke få noe annet sluttprodukt enn om du bare bruker de regelmessig, noe lenger tid vil det dog ta. Ellers så handler innspilling mye om at opphengene til elementene osv løsner etter mye bruk, og da blir ofte bassen bedre og diskanten mykere og luftigere =) Offtopic: Sitter på dt231 selv og er meget fornøyd, men nå skal de etter 5 års bruk, byttes ut i Akg 701 som er bestilt, gleder meg Endret 2. juni 2011 av magb Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Skal prøve å spille inn mitt nye headset: Sennheiser PC 350 Har latt musikken spille i ca. 5 timer nå. Om jeg får spørre, hva er vitsen med det? Vanligvis har hodetelefoner lik lydkarakter gjennom sitt "livsløp", og med mindre du har de koblet til forsterker, vil du høre INGEN forskjell. Hadde vi snakket Ultrasone Edition 9, så hadde det vært greit med innspilling. Så det med innspilling på headsettet ditt er bare "waste of time". Ingen vits å sitte å vente på at de skal spilles inn. Endret 14. juni 2011 av Lami Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kjøpte meg et AKG K701-sett for noen måneder siden. Ved første lytting var jeg superfornøyd med alt unntatt bassen, som glimret med sitt fravær. Men etter noen timer satt den som et skudd. Er fortsatt ikke noe bassmonster, men likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå