Gå til innhold

Spille inn headset

Anbefalte innlegg

Som sagt i en annen tråd her så har jeg nettopp gått til innkjøp av Beyerdynamic dt231 og er foreløpig storfornøyd med dem. I et par tråder her har jeg kommet over noen som snakker om å spille inn headset, dvs at lyden blir forbedret etter noen timers høring. Kan noen forklare meg litt mer om akkurat hvordan dette funker? Hvordan forbedrer lyden seg og hvorfor skjer dette?

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjelder stort sett på kun veldig dyre headset/høyttalere fordi de vil bli litt "rundere"/"mykere" i lyden etterhvert, men som sagt, du vil ikke merke det på vanlige headset. Når du spiller inn headsettet så skal du spille på mid. styrke over lengre tid.

Lenke til kommentar

Beyer DT231 åpner seg, etter en god del timers spilling. Det er fint hørtbart selv på en rimelig hodetelefon som DT231. Lavt volum over lenger tid er en myte, det eneste du gjør er å gjøre tiden før de spiller optimalt lenger. Vil du vite mer om hva som skjer/formålet med innspilling foreslår jeg at du ser gjennom eldre poster. Har vært diskutert mange ganger før.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Slikt kan ta alt fra 20 til flere hundre timer avhengig av headsett, volum osv.

Du kan godt la de stå på 24/7 i noen dager som du sier, men du vil ikke få noe annet sluttprodukt enn om du bare bruker de regelmessig, noe lenger tid vil det dog ta.

Ellers så handler innspilling mye om at opphengene til elementene osv løsner etter mye bruk, og da blir ofte bassen bedre og diskanten mykere og luftigere =)

Offtopic: Sitter på dt231 selv og er meget fornøyd, men nå skal de etter 5 års bruk, byttes ut i Akg 701 som er bestilt, gleder meg :D

Endret av magb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal prøve å spille inn mitt nye headset: Sennheiser PC 350 :)

Har latt musikken spille i ca. 5 timer nå.

Om jeg får spørre, hva er vitsen med det?

Vanligvis har hodetelefoner lik lydkarakter gjennom sitt "livsløp", og med mindre du har de koblet til forsterker, vil du høre INGEN forskjell.

Hadde vi snakket Ultrasone Edition 9, så hadde det vært greit med innspilling.

Så det med innspilling på headsettet ditt er bare "waste of time".

Ingen vits å sitte å vente på at de skal spilles inn.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...