Aetius Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) En venninne av meg har nå prestert å miste avhandlingen sin, ti dager før levering, fordi hun hadde larget den på desktopen i WinXP. Det viser seg at hennes installasjon av WinXP har utviklet en feil av ett eller annet slag som gjør at den ikke greier å lese profilen hennes ved oppstart, og teksten hennes har derfor forsvunnet, sammen med alt annet som var på Desktopen hennes. Alt hun får når hun starter opp maskinen, er en standard desktop (All Users). Shorcuts til filene fungerer heller ikke lenger, ei heller Recent Files i Word. I et forsøk på å finne filene har jeg: - Søkt hele harddisken etter filnavnene (eksakt). - Søkt hele harddisken etter *.doc - Sjekket Norton Protected Bin uten resultat. Det jeg nå lurer på er hvor Windows legger slike "foreldreløse filer". Jeg har en følelse av at filene kan ha fått midlertdige navn som ikke er til å kjenne igjen, men hva og hvor ligger de? Noen som har noen forslag før jeg fyrer opp GetDataBack? Edit: OK, en excessive search i GetDataBack er utført og kommet opp med absulutt ingen verdens ting. Ikke en eneste fil. Hva i alle dager er det som foregår her? Endret 23. april 2005 av Aetius Lenke til kommentar
enl Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Har hele profilen under "documents and settings" blitt slettet? I såfall har vel en systemkræsj tatt med seg hele filen i dragsuget. Forsvunnene filer er vanskelige å gjenopprette hvis de er blitt overskrevet, noe som ofte er tilfellet hvis profilene ligger på C-partisjonen sammen med vekslefil og temporære filer. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Jepp, hele profilen er gone. Hun har ikke andre partisjoner enn C, og hadde lagret alt på skrivebordet. Jeg søkte i timesvis på alle nivåer, men fant ikke spor av filene i det hele tatt. Nå skal det jo sies at dette var tredje gangen på fire dager at hun mistet filene sine også da, men de to førse gangene greide vi å gjenopprette dem - men tok hun til vett og lagde en backup av den grunn? Neh! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Enten ligger de på C:/docuemnts and settings/profilnavn ellers, så har en systemcrash dratt med seg alle filene. I såfall. STOPP bruk av maskinen øyeblikkelig og kjør et file-recovery program fom f.eks. getdataback. Om du er heldig, så har ikke filene blitt overskrevet med andre data enda. I såfall kan de fint gjennopprettes. PS: Ikke installer prgrammer på disken med filene om mulig, da du kan kome til å overskrive nettop dokumentene du vil redde når du flytter data rundt på disken. Men uansett høres det jo ut som den disken der (eller muligens noe i OS) er helt på trynet. Å ikke ta backup når dette har skjedd for N'te gang er jo direkte uansvarlig =/ Håper dere finner oppgaven. -Stigma EDIT: Ser din edit. I så tilfelle tror jeg nok at det er lite du kan håpe på. Kjør en scandisk, se om det tilfeldigvis kommer opp noen orphaned files eller filfragmenter som er registrert, men ikke er knyttet til systemet. Kanskje du er råheldig, men jeg frykter nok for at disse filene er fløyet til det store intet... Endret 26. april 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 For ordens skyld: jeg demonterte disken og satte den inn i et eksternt kabinett jeg hadde liggende, før jeg koblet den til en annen maskin og kjørte programvare fra den istedet. Ingen ting ble skrevet til disken etter at jeg hadde sjekket Norton Protected Bin og Norton UnErase etter filene, uten resultat. GetDataBack greide heller ikke å finne en eneste fil som kunne reddes. Alt jeg klarte å redde for stakkars Mega (ja, hun heter faktisk det!) var gamle kladder som lå i temp-filer som Word hadde laget pga crash. Lenke til kommentar
Bigfoot25 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Har du prøvd andre recovery-programmer enn GetDataBack? Selv har jeg hatt større suksess med iRecover: http://www.diydatarecovery.nl/irecover.htm John D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå