andgob Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Noen som vet hvordan jeg kan passordbeskytte en mappe i Windows xp. jeg vil gjerne ha det slik at d kommer opp en linje hvor du kan skrive inn passordet. Lenke til kommentar
jonasd Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Du må nok ha NTFS da. Ikke FAT32. Lenke til kommentar
grusomkis Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Og når man har ntfs da? hva gjør man så? mvh grzm Lenke til kommentar
jonasd Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Har du NTFS? Da bare klikker du på deling og sikkerhet. Etter det skal du være bra bjarne hvis du ikke får det til... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Kan du forklare litt mer nøyaktig for alle bjarnene? For jeg har nemlig ikke fått det til, kun kryptering av filer, så man kan alltid gå inn i mappen og liste filene, selv om man ikke kan åpne dem. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Søk på google etter MAgicFolders. Har ikke testet det selv, men skal vist fungere meget bra. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Mulig Camouflage v1.2.1 kan være en løsning. Dette er smart program som gir deg mulighet til forandre utseende på en fil eller mappe til f.eks et Word dokument, eller en driverfil for den saks skyld. Når du kamuflerer en fil, så vil du alltid få spørsmål om å lage et passord. Passordet må du selvfølgelig bruke for å åpne filen igjen. Dette programmet syntes jeg er greit å bruke. Husk å holde tunga rett i munnen når du lager passord, som kjent er det fortr gjort å glemme det, og da vet ikke jeg hvordan du fikser problemet. Her, en screenshot av programmet. Og her finner du downloading av programmet. http://www.camouflagesoftware.com/ Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 går det ikke ann å gjøre dette automatisk i windows xp?.. uten å bruke noe xtra programmer eller noe slikt? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Quote: Den 2002-07-09 03:27, andjoha skrev:går det ikke ann å gjøre dette automatisk i windows xp?.. uten å bruke noe xtra programmer eller noe slikt? Kjenner ikke XP, men stort enklere enn Camouflage kan det ikke gjøres. På toppen av det hele, så er fila som navnet tilsier kamulfert som ei fil/mappe som ingen i din familie tenker på i det hele tatt. Hvis søsken eller foreldre begynner å forske rundt i maskinen din etter filer/mapper som du har lyst til å ha for deg selv, så er det bare å "blokke" hele saken i BIOS, eller med passord i oppstarten av OS. Verre en det er det ikke. Min maskin står tilgjenglig for hele familien, men noen filer/mapper vil jeg ha for meg selv. Da er Camouflage ypperlig. Prøv selv, og du blir hekta. Lenke til kommentar
Bateau Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 jo jeg tror det funker på sammen måte som i win 2000, hvertfall så det slik ut når jeg "testa" XP... 1. trykker opp egenskaper på Filen 2. trykker Sikkerhet (security) 3. putter in den "brukeren" "gruppa" du vil skal ha "kontroll" over fila 4. trykker ok tror det skal være allt... :smile: btw. det må være NTFS fil system da.. og du burde være logga inn som administrator når du gjør det (hva du en gjør, ikke fjern administrator fra den lista :razz: ikke gruppa administrators heller. det gjordet jeg en gang ved et uhell, ikke så gøy) hilsen Mats [ Denne Melding var redigert av: Bateau på 2002-07-09 10:26 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå