Gå til innhold

passord på mapper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig Camouflage v1.2.1 kan være en løsning. Dette er smart program som gir deg mulighet til forandre utseende på en fil eller mappe til f.eks et Word dokument, eller en driverfil for den saks skyld.

Når du kamuflerer en fil, så vil du alltid få spørsmål om å lage et passord. Passordet må du selvfølgelig bruke for å åpne filen igjen. Dette programmet syntes jeg er greit å bruke.

Husk å holde tunga rett i munnen når du lager passord, som kjent er det fortr gjort å glemme det, og da vet ikke jeg hvordan du fikser problemet.

Her, en screenshot av programmet.

Camou121[1].jpg

Og her finner du downloading av programmet. http://www.camouflagesoftware.com/

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-09 03:27, andjoha skrev:

går det ikke ann å gjøre dette automatisk i windows xp?.. uten å bruke noe xtra programmer eller noe slikt?

Kjenner ikke XP, men stort enklere enn Camouflage kan det ikke gjøres. På toppen av det hele, så er fila som navnet tilsier kamulfert som ei fil/mappe som ingen i din familie tenker på i det hele tatt.

Hvis søsken eller foreldre begynner å forske rundt i maskinen din etter filer/mapper som du har lyst til å ha for deg selv, så er det bare å "blokke" hele saken i BIOS, eller med passord i oppstarten av OS.

Verre en det er det ikke.

Min maskin står tilgjenglig for hele familien, men noen filer/mapper vil jeg ha for meg selv. Da er Camouflage ypperlig. Prøv selv, og du blir hekta.

Lenke til kommentar

jo jeg tror det funker på sammen måte som i win 2000, hvertfall så det slik ut når jeg "testa" XP...

1. trykker opp egenskaper på Filen

2. trykker Sikkerhet (security)

3. putter in den "brukeren" "gruppa" du vil skal ha "kontroll" over fila

4. trykker ok

tror det skal være allt... :smile:

btw. det må være NTFS fil system da.. og du burde være logga inn som administrator når du gjør det (hva du en gjør, ikke fjern administrator fra den lista :razz: ikke gruppa administrators heller. det gjordet jeg en gang ved et uhell, ikke så gøy)

hilsen

Mats

[ Denne Melding var redigert av: Bateau på 2002-07-09 10:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...