Fidelio Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hei; Jeg har en eldre HP (ja, jeg vet) som inntil for to dager siden kjørte en Atlon Thunderbird. HK er asus A7V133-VM. Dette skal egenltig støtte FSB på 133, men HP har selvsagt låst den på 100. Får ikke gjort noe med mulitplieren heller, og det er ingen fysiske jumpere eller noe i den dur på HK heller etter hva jeg kan se. Thunderbirden kjørte på 11x100. Så satt jeg inn en XP1800+, som vel skal kjøre på 12x133. Jeg hadde regnet med at den skulle kjøre på 11x100 også, men neida. Den kjører på 11.5x100. Hæ??? Er det noen som vet hvorfor og eventuelt om det er mulig å stille inn multiplieren likevel? Gjorde ikke noe annet enn å sette inn CPU'n og boote. Lenke til kommentar
tness Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Det er DIP switcher på det HK, har et maken. HP kan ikke låse FSB det tviler jeg på, men de har kanskje gjort noe med de switchene. KAn hende du kan forandre multiplieren, gå inn i Bios og endre. Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Problemet er at BIOS'en min er ribbet, er ikke noen ting der av slike instillingsmuligheter:-( Med mindre jeg er i en eller annen tullebios eller lignende? Hvordan kommer du inn i bios på din hp? Lenke til kommentar
tness Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Jeg har ikke HP men samme HK, ta og flash bios med nyeste versjon. HP har vel lagt inn en begrenset utgave av Bios'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå