Gå til innhold

Var dette et godt kjøp?

Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Hadde det vært noen her som kjente fyren og kunne gå god for ham her på forumet hadde det ikke vært problem. Har sendt han linken til denne tråden, men han har ikke tatt deg bryet å si noe i denne tråden. I tillegg er dette skjermkortet det første han selger her på bruktmarkedet så da er han ikke kjent i dette miljøet. Trur jeg kommer til å avblåse kjøpet siden han er så bastant på at det skal være forskuddsbetaling. Har heller ikke fått svar på siste mail.

Synd for jeg hadde virkelig lyst på det kortet :cry:

Prisguiden neste? :hmm:

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo neppe noe lureri: Fullt navn, adresse (med flyfoto på finn.no), telefon nummer.

+ At det dreier seg om et veldig lite beløp; å utsette seg for juling, politi anmeldelse etc. for 500 spenn, er vel neppe realistisk.

Men det du uansett burde gjøre er å ringe selger. De fleste kan lyve over epost, men får fort kalde føtter med en streng trønder på øret.

Lenke til kommentar

Enkleste løsning slik jeg ser det: Du forhåndsbetaler frakten, så han slipper å få et kort rettunert(og må betale frakten selv) pga du ikke gidder å hente det. Han sender pakken til deg med post oppkrav, da må du betale på stedet når pakken er kommet fram og han har allerede fått pengene for frakt. Så lenge kortet fungerer skal det ikke være noe problem. Prisen er foresten veldig generøs av selger så lenge det ikke er et skadet kort.

Lenke til kommentar

hehe, jeg mener "kansje" att han er like grei som meg når det gjelder salg av pc og utstyr.. skal ikke ta mye for en brukt pc-komponent, for da kan du kunn sende delen in til reklamasjon. jeg solgte nyrlig en amd 1300 med 256mb ram og cd brenner til 900.. jeg syntes persjonlig det var formye.. men.. 1000 kr for ett slikt kort er nesten som jeg ville priset det.. kan hende han kjøpte det av noen som han kunne få rabatter av også.. MIN MENING.. ikke leg mye vekt på dette inlegget om du er skeptisk for å stole på fremede.. jeg er persjonlig litt naiv..

Lenke til kommentar
Har du hørt med fyren hvorfor han skulle gå over til PciE rett etter at han hadde kjøpt dette skjermkortet?

enten er han pakket med penger rundt ørene eller så er han en av de som ikke liker normal norsk jobb. :hrm:

Det er dette jeg reagerer litt på også. Selv er det logisk for min del og eventuelt vente med å oppgradere til et PciXpress system til neste generasjon gfx kort. Likevel ville jeg vel kanskje bare satset på å "brent" meg siden det ikke var snakk om en sinnsyk stor kjøpesum. Tror uansett ikke mange gjør seg til tyv for såpass små beløp.

Lenke til kommentar

Hvis han lurer 10 stk, er det ikke lengere ett lite beløp. 20 stk så er det ett større beløp osv...

Fikk en PM fra en her på forumet før i dag som sa at han også var blitt lovet kortet siden han virket så ivrig etter å få det. Dette var før jeg sendte en mail om at jeg ikke gikk med på betalingsmåten og ville ha en annen betalingsmåte. Han burde forstå at jeg ville ha kortet og ikke ville ha latt vær å hente på posten hvis det kom i oppkrav (viste han denne tråden). Når han da fortsatt absolutt ikke vil gjøre det på annen måte enn forskuddsbetaling så er det noe muffens!

Håper fortsatt på å høre fra ham da jeg virkelig vil ha det kortet :love:

Lenke til kommentar

syns ikke det er noe rart at han vil at du skal betale halve beløpet på forskudd.. oppkrav er nå greit nok liksom, men om nå du plutselig skulle "ombestemme" deg eller finne et bedre tilbud som du heller vil slå til på, fordi da sparer jo DU penger, så taper jo selger både salget og har lagt ut penger for frakt og oppkravsgebyr pluss retur.. dvs 150,- i frakt pluss tap av tid og salg..

har brent meg nok ganger på brukthandel til å vite dette.. og jeg pressiserer: jeg har bare brent meg som SELGER, aldri blitt svindlet som kjøper..

en kar ringer og sier at "JAJAJA; jeg skal HA det, bare MÅ ha, send det imorra fort som fy!" og jeg pakker varen, og sier til alle andre som ringer, at varen er desverre solgt, bruker lunsjen til å sende pakken fordi at kjøper skal få den fortest mulig, SÅ ringer han og sier at "hei du, jeg fant en som solgte samme vare for 100 kroner mindre her jeg bor, så jeg skal ikke ha den alikevel jeg"

hvor &/"#%¤#" irriterende er ikke det liksom? nei, syns det er teit å lage en tråd fordi man kanskje muligens er litt skeptisk sjøl om man egentlig tror at man stoler på vedkommende.. hadde du syns at det var serlig kult om HAN hadde laget en slik tråd hvor han feks lurer på om noen vet hvem du er, fordi han syns du er litt mistenkelig som absolutt ikke vil betale forskudd? eller i det hele tatt har fått intrykk av at du er en luring? du kan jo godt få kortet og så påstå at det er ødelagt etterpå, enten fordi du angrer deg, eller rettogslett bare er en klodrik og ødelegger det sjøl.. nei, kall det naivitet, men stoler man ikke på folk, kan man like godt bli eremitt med det første.

lag en tråd etter du har blitt svindlet isåfall.. ikke gi noen dårlig rykte uten grunn.

Lenke til kommentar

Da presiserer jeg at jeg aldri startet denne tråden fordi jeg var redd for å bli svindlet. jeg ble advart av andre på forumet om at det virket litt suspekt! Jeg har tilbydd å betale ett forskudd som skal dekke oppkrav, men selger er bastant på at det skal være ett større forskudd. Samtidig har selger tilbydd kortet til en annen etter at vi var blitt enige om at jeg skulle betale forskudd. Tidligere i uken har selger avslått ett tilbud på 1500 kr fordi kjøper ikke ville betale forskudd....syns ikke DU at det virker litt suspekt?

...og hvor skulle jeg få ett BEDRE tilbud enn det han ga meg?

Har også flere ganger sagt at jeg trudde at fyren var ærlig. Har enda ikke sagt at han ikke er det!

Jeg har sendt en mail til han om at jeg kan betale 200 i forskudd som viser at jeg vil ha kortet men ikke vil kjøre all risikoen selv. (det er en risiko å handle på denne måten), noe som skulle dekke hans risiko for retur av uavhentet pakke!

Syns også selv at denne tråden tok litt av....det var aldri meningen. Jeg ville bare vite om jeg hadde gjort et bra kjøp.....

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fikk en PM fra en her på forumet før i dag som sa at han også var blitt lovet kortet siden han virket så ivrig etter å få det. Dette var før jeg sendte en mail om at jeg ikke gikk med på betalingsmåten og ville ha en annen betalingsmåte. Han burde forstå at jeg ville ha kortet og ikke ville ha latt vær å hente på posten hvis det kom i oppkrav (viste han denne tråden). Når han da fortsatt absolutt ikke vil gjøre det på annen måte enn forskuddsbetaling så er det noe muffens!

Nei slett ikke... støtter "chaindog" i denne saken.. og synes du kunne latt være å starte denne tråden..

Jeg har forskuddsbetalt alt jeg har kjøpt på bruktmarkedet her (eller hentet).. og har latt meg "tvinge" til oppkrav *en* gang.. (Gjør det ikke igjen)..

Det er slett ikke "suspekt" å kreve forskuddsbetaling.. av grunner "chaindog" har forklart...

Så "hissig" som du er på det kortet er det det minste du kunne gjøre faktiskt.. og når det er så billig at du (og andre) mistenker svindel.. bør du la være å kjøpe..

Bare min mening...

PS.

Det er litt mer forståelig når selger kaller seg "virrevipp".. har en mailkonto a la. "DetSkalDuDr**[email protected]".. og ikke vil oppgi hverken full navn, adresse eller telefonnr. Da lar du være å handle.. Jeg oppgir fullt navn, adresse.. og verifiserbare telefon.nr... Det burde faktisk alle dere som handler(selger) ting på bruktmarkedet her gjøre.. Det kalles å være en seriøs selger.. Den annonsen/selgeren som trådstarter faktisk "henger ut" her virker grei nok...

Det er alltid en liten mulihget for å bli svindlet.. særlig når man er "grisk" og vil ha noe som tilsynelatende er underpriset..

Det kan faktisk være en selger som synes brukt vare skal prises iht til det. (slik jeg gjør/synes).. og ikke har fått med seg at folk er "gale" etter skjermkort.. (selvopplevd ved ett par anledninger nå)...

Lenke til kommentar

Hvis du leser første posten, så vil du se at jeg spør om jeg har gjort ett godt kjøp. Ser det ut på den posten som jeg er ute etter å henge noen ut?

Når det kommer til dette med oppkrav så synes jeg det er beste måten å gjøre opp ett kjøp/salg, da det har vært flere som er blitt svindlet Så sist en tråd om det forrige uke. Det er bedre at selger risikerer å få pakke i retur enn at kjøper risikerer å betale for noe han/hun ikke får. Ett lite forskudd kan være på sin plass for å vise at mann faktisk skal ha produktet.

Når det gjelder uavhentede pakker, så kan jeg tenke meg at det kommer av at mange her setter fantasipriser på det dem skal selge.

F,eks: Kjempekort selges. Drar alle nyere spill som CS, Doom osv, kun 1000kr.

også er det ett TI4200 som selges. Da risikerer selger at kortet aldri blir hentet hvis en kompis eller noen av kjøper opplyser hvor dårlig/gammelt kortet er.

Som sagt så synes jeg at oppkrav er beste måte å gjøre opp på, særlig hvis produktet koster litt. Men at kjøper kan betale hva det koster å sende i oppkrav på forskudd. På denne måten risikerer ikke kjøper å bli lurt og selger taper ingenting hvis pakke kommer i retur.

Og du sier at det er vanlig å betale på forskudd? Utfra hvordan denne tråden utviklet seg, trur jeg ikke forumbrukerne er helt enige i dette. I allefall ikke når flere og flere blir svindlet. Desverre er det tillitsforholdet som tidligere var her på bruktmarkedet blitt ødelagt av svindlere. Sier fortsatt ikke at det er en svindler i dette tilfellet, emn at måten selger har vært bastant på forskuddsbetaling har vært litt suspekt og jeg har valgt å ikke betale flere hundre kroner i forskudd!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis du leser første posten, så vil du se at jeg spør om jeg har gjort ett godt kjøp. Ser det ut på den posten som jeg er ute etter å henge noen ut?

Nei :), men dessverre har du skrevet en del flere innlegg etter det.. med tilsvar.. som dersom du leser dette kan gi inntrykk av "gapestokk".. Dersom du ikke kan se det.. greit..

Ad argumenter for oppkrav:

F,eks: Kjempekort selges. Drar alle nyere spill som CS, Doom osv, kun 1000kr.

også er det ett TI4200 som selges. Da risikerer selger at kortet aldri blir hentet hvis en kompis eller noen av kjøper opplyser hvor dårlig/gammelt kortet er.

Det finnes useriøse selgere og useriøse kjøpere.. Eksemplet ditt klassifiserer jeg til å høre til begge kategorier... Du bør ikke si at du vil kjøpe noe/få noe tilsendt i oppkrav for så å høre på "kompisen" og ombestemme deg..

Som sagt så synes jeg at oppkrav er beste måte å gjøre opp på, særlig hvis produktet koster litt. Men at kjøper kan betale hva det koster å sende i oppkrav på forskudd. På denne måten risikerer ikke kjøper å bli lurt og selger taper ingenting hvis pakke kommer i retur.

Godt argument.. støtter jeg 100 %.

Og du sier at det er vanlig å betale på forskudd? Utfra hvordan denne tråden utviklet seg, trur jeg ikke forumbrukerne er helt enige i dette. I allefall ikke når flere og flere blir svindlet. Desverre er det tillitsforholdet som tidligere var her på bruktmarkedet blitt ødelagt av svindlere. Sier fortsatt ikke at det er en svindler i dette tilfellet, emn at måten selger har vært bastant på forskuddsbetaling har vært litt suspekt og jeg har valgt å ikke betale flere hundre kroner i forskudd!

:hmm:

Kan du dokumentere dette? Kan ikke si at det er min erfaring.. Å kreve forskudd synes jeg ikke er suspekt, men du/andre har rett i at det som kjøper er noe mer risikabelt enn oppkrav (ref. ekse med sure sokker isf. skjermkort)

Men som sagt tidligere.. dette er min mening.. .:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...