Gå til innhold

Var dette et godt kjøp?

Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Vil bare påpeke at det er lurt å være litt varsomt når det gjelder veldig gode brukt-tilbud. Denne uken så jeg et veldig bra skjermkort til lav pris og forhørte meg litt. Jeg sa jeg kanskje var interessert men nektet å betale forskudd til kontonummeret han gav meg i første mailen han sendte. Etter 4-5 mailer hvor jeg høflig forklarte at jeg ikke aktet å bli svindlet sa han at kortet var solgt.

De 3-4 påfølgende dagene han først ut det samme kortet på ny, deretter ut 2 andre skjermkort av helt andre merker. Han varierte Etternavnet, men fornavn og mailen var den samme. Jeg skal ikke si noen ting for sikkert, men slik oppførsel er jo mer enn mistenkelig etter min mening. Så vær på vakt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke tatt sjansen. Dette høres meget mistenksomt ut. Dessuten er det jo ingenting som stopper "QXL luringer" til å avertere på bruktmarkedet på flere siter, hw.no inkludert.

Fyren kjøpte jo kortet i januar. Skjønner ikke hvorfor han vil allerede nå vil bytte det ut og gå over til pcixp. Hadde det nå ennå vært ved innførselen av r520 i juni..

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
med så mye info som din selger har lagt ut virker din deal langt mer troverdig.

Det mener jeg også. Jeg har som sagt sjekket opp navn på både han og henne, og de har samme adresse. Telefonnr stemmer også. Tonen i mail var uformell og fyren virket troverdig. I utgangspunktet var jeg ikke mistenksom, men sien mange her på forumet har reagert har jeg blitt litt nervøs. Har veldig lyst på kortet så jeg kommer til å ta sjansen.

Eneste er at jeg ikke har sjekket telefonnummeret hans. Kanskje en av dere kan prøve å ringe bare for å høre hva han sier? Late som om du er en poteniell kjøper? Jeg kan ikke gjøre det siden han vet at jeg er fra Tromsø og dialekten kan komme til å avsløre meg. Da får vi i hvertfall funnet ut om tlfnr er riktig.

Jeg ville være svært takknemmelig om en av dere kunne gjøre det :w00t:

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å sende en pakke med sure sokker? Hvis du i utgangspunktet har tenkt å lure en så sender man jo ikke pakken i det hele tatt.

Da blir han ihvertfall blitt kvitt et par sure sokker, og har i tillegg ***kjørt kjøper to ganger :p

Lenke til kommentar

Hvis et tilbud er for godt til å være sant er det nok mest sannsynnelig også dette, hadde aldri turt og betal på foskudd her nei, finn en som bor nært han og få han til å stikke innom og få kortet sjekket..

Noen her fra Drammen som føler for en søndags tur til et pent brukt grafikk kort??

:!:

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar
Blir i allefall ikke ***kjørt to ganger. Skal betale andre halvpart etter jeg har hentet kortet. Men en ***kjøring gjør vondt nok :ermm:

Joda, i verste fall taper du 500 spenn. Kanskje det er verdt å bare kline til å satse. Er det et reelt salg så er det jo kjempebra for deg.

Lenke til kommentar

Hvis du får dette kortet til 1000 spenn + porto har du gjort et kupp, men min mistenksomme natur tror nok at du taper 500 spenn her

Kanskje det bare er meg?

Hvis det ender i katastrofe får du sende ut tlf nr hans så skal vi finne han evt dama/kompisen han han lånt tlf av hehe

:whistle:

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar
Joda, i verste fall taper du 500 spenn. Kanskje det er verdt å bare kline til å satse. Er det et reelt salg så er det jo kjempebra for deg.

Det jeg også tenkte

Hvis det ender i katastrofe får du sende ut tlf nr hans så skal vi finne han evt dama/kompisen han han lånt tlf av hehe

Jepp, han bør ikke komme ustraffet unna hvis han er en svindler. Litt terror har da vært på sin plass. Men skal ikke være for rask å dømme. Kan være en ærlig fyr

Lenke til kommentar

Har nå sendt mail til fyren. Dette på bakgrunn av en PM jeg fikk hos en forumbruker.

I mailen henviser jeg til denne tråden og foreslår at vi heller bruker oppkrav hvor jeg betaler porto/oppkrav. Håper fortsatt at denne handelen går i orden så jeg håper det er en ærlig fyr.

Sier fra når jeg har fått svar :)

Lenke til kommentar
Det er ikke så farlig.Det er 2-3 andre i køen.

Om jeg ikke hører noe mer fra deg i løpet av døgnet så selger jeg det til

en annen.

Her er svaret jeg fikk. Sendte nytt forslag om forskudd på 200 kr, og resten når jeg har fått ett sporingsnr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...