Lasse Ma Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Har akkurat kjøpt dette skjermkortet. Det ble litt spontant og jeg er ikke helt oppdatert på Ati sine kort, hvordan de yter men så med første blikk ut som et godt kjøp. Hva slags ytelse kan jeg vente? Hva slags Nvidea kort kan det sammenlignes med? Vet noen forresten hvor mange pipelines det er på dette kortet? Endret 23. april 2005 av Lasse Ma Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Har akkurat kjøpt dette skjermkortet. Det ble litt spontant og jeg er ikke helt oppdatert på Ati sine kort, hvordan de yter men så med første blikk ut som et godt kjøp. Hva slags ytelse kan jeg vente? Hva slags Nvidea kort kan det sammenlignes med? Vet noen forresten hvor mange pipelines det er på dette kortet? Det høres ut som et FOR godt kjøp. Pass på at du ikke blir lurt. Har ikke kjennskap til X800SE, men tipper det bør være på linje med GeForce 6800/6800LE, kanskje? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Kanskje i samme sjanger som 6800, men ikke LE. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Veldig god pris ja. Hadde glatt fått 2k+ på QXL... Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Det var utrolig bra pris. Kanskje man bør passe seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 på Qxl betaler de jo hva som helst da så Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 For å si det slik; det er et fantastisk godt kjøp, derfor bør du passe ekstra på... Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Var litt skeptisk men har fullt navn på fyren og adresse og tlfnr er riktig, så det burde være en ærlig person....hva kan jeg gjøre hvis han viser seg å være en liten luring? Betaler halvparten på forskudd (mitt forslag), men han ville i utgangspunktet ha forskudd Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Tja, ikke lett å si. Jeg ville i alle fall ikke betalt fyren på forskudd, kanskje bedre med postoppkrav (+56 kr i tillegg til porto). MEN: får du den som f.eks. Norgespakke i oppkrav, er du nødt til å betale før du får åpnet pakken, og da kan det være for sent; Posten betaler deg ikke tilbake hvis pakken har uventet innhold. Be om at skjermkortet blir sendt i originalemballasjen ihvertfall, ikke i "brunt papir". Vanskelig å sikre seg, han bor tydeligvis i Drammen, så hvis du ikke bor for langt unna, bør du foreslå å hente det hos ham, og betale der og da. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 Er det ofte slike luringer på bruktmarkedet her? Ville vært skeptisk på qxl men regnet liksom med at Hardware.no's bruktmarked skulle være mer seriøst? Er selvfølgelig litt skeptisk men er litt naiv av meg da og trur at folk er ærlige. Bor i Tromsø så det er vanskelig å hente det da... Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Be om å få kortet sendt i oppkrav. I originalemballasjen, ikke innpakket i noe annet. Hvis det er en kvinnelig funksjonær i postskranken, smisk alt du kan , og forsøk å få tittet inn i pakken før du betaler. Hvis dét ikke fungerer, kan du alltids la være å ta imot pakken, det koster deg da ingen ting Det er alltid en risk, 1000 kr høres ut som "a good bet", liksom. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 enig.. men ikke forvent noe av posten! tviler på at du får se inni, de er ganske strenge på sånt, i alle fall der jeg bor. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 de er ganske strenge på sånt Jepp, det skal de være. Jobber i Posten selv. Kanskje hvis man bor på et lite sted, kjenner dem som jobber på PIB'en, kan strekke strikken litt..? Det er derfor jeg mener det kan være en idé å få skjermkortet tilsendt i originalemballasje, så må jo avsender ha kjøpt kortet selv, risken for at pakken kun inneholder sure sokker blir da mindre... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 ikke forhåndsbetal. det virka litt for billig. få de ttillsendt, spør om å få se inne i pakka, får du ikke gjøre det nekter du å betale for den. da sier de mest sannsynlig ja til at du skal få se Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Har allerede betalt halvparten, men trur det er en ærlig person. Damenavnet som er i annonsen er ekte, og det samme er navnet på mailen (mannsnavn). Og begge navnene er under gule sider med samme adresse. Hvis det skullle vært snakk om lureri trur jeg ikke at personen ville brukt to ekte navn, og i allefall ikke dama/typen sitt navn. En annen ting er at tonen i mailen ikke var slik at den skulle fremkalle tillit, bruke formell tone og slikt hvis dere skjønner hva jeg mener.... Når pakken sendes fra Drammen til Tromsø, hvor lang tid vil den bruke? Blir det på samme måte som med nettbutikker? Mener å huske at Norgespakken bare bruker to dager. Stemme det? Endret 24. april 2005 av Lasse Ma Lenke til kommentar
somdene Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Fremsendingstid 1 – 5 arbeidsdager avhengig av strekning. http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...analforside.htm Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Har allerede betalt halvparten, men trur det er en ærlig person. Damenavnet som er i annonsen er ekte, og det samme er navnet på mailen (mannsnavn). Og begge navnene er under gule sider med samme adresse. Hvis det skullle vært snakk om lureri trur jeg ikke at personen ville brukt to ekte navn, og i allefall ikke dama/typen sitt navn. En annen ting er at tonen i mailen ikke var slik at den skulle fremkalle tillit, bruke formell tone og slikt hvis dere skjønner hva jeg mener.... Når pakken sendes fra Drammen til Tromsø, hvor lang tid vil den bruke? Blir det på samme måte som med nettbutikker? Mener å huske at Norgespakken bare bruker to dager. Stemme det? Vil bruke ca 4 dager.Men litt merkelig pris dette her. Han aventerte kortet for 1500 kr tidligere i uka og jeg ga han et bud på det +at jeg kunne betale porto/oppkrav på forskudd.Men det ville han ikke. Han sa det var solgt. Og så dagen etter legger han det ut for 1000 kr.. Men hvordan kan du ha betalt 500 kr nå,trodde ikke det var noen bankoverføringer i helga? Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Hmm...kanskje transaksjonen ikke er gjort da. Har ikke sjekket. Han aventerte kortet for 1500 kr tidligere i uka og jeg ga han et bud på det +at jeg kunne betale porto/oppkrav på forskudd.Men det ville han ikke. Han sa det var solgt. Og så dagen etter legger han det ut for 1000 kr.. Nå ble jeg litt bekymret. Det der lagde ingen mening, legge det ut for 500 kr mindre når han har fått bud fra deg. Men samtidig, hvorfor tok han ikke pengene for porto/oppkrav da hvis han er en svindler? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hmm...kanskje transaksjonen ikke er gjort da. Har ikke sjekket. Han aventerte kortet for 1500 kr tidligere i uka og jeg ga han et bud på det +at jeg kunne betale porto/oppkrav på forskudd.Men det ville han ikke. Han sa det var solgt. Og så dagen etter legger han det ut for 1000 kr.. Nå ble jeg litt bekymret. Det der lagde ingen mening, legge det ut for 500 kr mindre når han har fått bud fra deg. Men samtidig, hvorfor tok han ikke pengene for porto/oppkrav da hvis han er en svindler? Ja,en merkelig selger dette her.Kan jo hende at han trenger penger fort. Ved oppkrav må jo han vente noen dager. Hadde han tatt penger av meg for porto/oppkrav så kunne jo han ikke aventere det på nytt.. Men dette er jo bare spekulasjoner,kan godt hende det er en seriøs selger. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Jeg tar sjansen, så får jeg heller holde helvete med han/henne hvis han er en svindler. Har jo tlfnr hans, så vi kan jo gå sammen og holde litt telefonterror slik at han skjønner at han ikke kan pelle hw.no brukere på nesen Skal holde dere oppdatert på hva som skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå