Dimitrij Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Har nettopp gått til innkjøp av et nytt headset: nemlig Beyerdynamic dt231. Disse var ment til ganske alsidig bruk, det vil si til hjemmebruk i tillegg til discman osv. Det viste seg at Discmanen hadde litt problemer å drive headphonsa med max lydkvalitet. Kan dette forbedres med en ekstra effektforsterker? Og vil dette eventuelt koste mye? Vil det kanskje lønne seg å bare kjøpe en ny discman med bedre effekt? På forhånd takk Endret 23. april 2005 av Dimitrij Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 joda man skal kunne få kjøpt sånne bærbare forsterker saker man kan bruke for å drive hodetelefonene bedre. minuset er jo at det blir liltt ekstra og drasse med seg og så sluker den nok batteri tipper jeg. vet desverre ikke om noen, har bare fått med meg at det finnes. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 joda man skal kunne få kjøpt sånne bærbare forsterker saker man kan bruke for å drive hodetelefonene bedre. minuset er jo at det blir liltt ekstra og drasse med seg og så sluker den nok batteri tipper jeg. vet desverre ikke om noen, har bare fått med meg at det finnes. de har jo eget batteri da.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 ja? de sluker nå vel batteri for det.. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Seriøst Strømforbruket kommer jo til å øke p.g.a forsterkeren(om den bruker batterier eller ikke har vel ingenting å si, strømmen må komme fra et sted uansett). Det jeg egentlig ville ha litt hjelp til var å finne en som kanskje ikke koster altfor mye men som gir grei nok effekt til headsetet Noen som veit om noe? Lenke til kommentar
gmortena Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 kjøp deg hodetelefon forsterker til en 50kr på biltema eller noe Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Selvfølgelig brukers det mer strøm enn ellers, men en hodetelefonforsterker vil ikke "sluke" det batteriet mer en discman bruker da den ska spinne cd, lese, konvertere og forsterke...Og hodetelefonforsterkeren ska kun forsterke. Endret 24. april 2005 av bjarne88 Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Det er nok sant det, batteri er ikke no problem Noen som har noen andre forslag enn biltema? Lenke til kommentar
Norne Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Hei, hvorfor ikke google termen 'pocket amp'? En mulighet er denne. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 HeadRoom AirHead er et spennende produkt, bare synd den koster mer enn hodetelefonene til trådstarter Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Den så jo veldig bra ut, men 1100-1200 kr blir nok i meste laget ja Lenke til kommentar
bertil_low Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hei titt på denne siden. http://www4.head-fi.org/forums/showthread.php?t=103327 kansje du finner en forsterker som passer eller kansje du bygger deg en. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits...o/headphone.gif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå