Gå til innhold

Kan jeg ha Tv-Kort?

Siow

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg et tv-kort. Etter litt leting så har jeg funnet ut at

PVR150 kortet gir bra kvalitet, og er et godt valg. Riktig?

Men jeg har hørt rykter om at det ikke støtter kabelTV. Jeg har Canal Digital Kabel Tv . Støtter kortet den slags kabel, eller støtter det ikke kabel i det hele tatt?

Hvis ikke det kortet støtter det, er det noen andre tv-kort som gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan plugge kabelen inn i en vanlig TV så kan du også plugge den inn i et TV kort. Men antagelig har du en Canal Digital dekoder, og da får du problemer med et vanlig TV kort.

Det er 2 typer kabel-TV nett, analog eller digital. Hva er det du har?

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Jeg plugger en hvit ledning med en pinne i midten inni tven.

Ledningen går fra veggen til tven. I veggen er det en hvit firkantet ting som det er to uttak på. Et uttak der det står TV, og et der det står R.

Vi har hatt kabel nesten 10 år, så tror ikke det er noe nytt. Er det ikke CanalDigital kabeltv det heter da?

Hvis jeg kan ha tv-kort, og jeg er ute etter et tv-kort med bra kvalitet,

er da PVR150 et godt valg? Virker som det har fått god kritikk.

Lenke til kommentar

Tror noen har misforstått meg litt.

Vanlige TV-kort kan brukes på CanalDigitals kabeltv. Men man kan ikke bruke DVB-C kort for digital-tv funksjonen til CanalDigital. DVB-C kort funker på samme måte som den digitale tuneren man får med når man bestiller digital kabeltv fra CD. Men fordi CD bruker noe halvproprietære ting i sendingene sine så kan man ikke få det inn med vanlige DVB-C kort. Det fins uansett ingen DVB-C kort som leser smartkortene som er med CD-digital-kabeltv såvidt jeg vet.

Christian.

Lenke til kommentar
Siow Skrevet 24/04/2005 : 14:18

Fint. Noen som har noe å si om PVR150? 

Jeg lagde meg en stue pc med PVR150 for noen uker siden, og så langt er jeg meget fornøyd med dette tv kortet. bruker det på både projektor, tv og crt skjerm og bildet er bra, pause og opptaksfunksjoner er bra og så langt har det vært stabilt og fint. Har i grunn stort sett bare godt å si så langt i alle fall.

Det eneste lille jeg har lagt merke til som jeg ikke liker, er at akkurat i det jeg bytter kanal går volumet opp på fullt et bitte lite øyeblikk. Men det kan godt tenkes at det er en justeringsak i mixer volume innstilligene.

Hadde et Life wiev tv kort fra før av, som også skulle ta opp i mpeg2 og samme oppløsning, men bildekvaliteten er vesentlig bedre med PVR 150, så det er tydeligvis mer enn de teoretiske spesifikasjonene som avgjør hvordan det faktisk blir kvalitetsmessig.

Dette kortet har forrsesten også en "blaster" funksjon for fjernkontrollen, jeg har ikke prøvd dette, men meningen er at den også kan styre en eventuell dekoderboks, videresendig av ir signal rett og slett.

Nå har ikke jeg noe grunnlag for å påstå at dette er det beste kjøpet i dag, men jeg føler det var et godt kjøp i alle fall.

Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...