Stig-Arne Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 har ett problem med Win 2000 og nettverke på jobb, det er to maskinen i nettverk, Der den ene har Win 98 og den andre Win 2000 Probleme oppstår når jeg skal koble meg til maskinen med Win2000, da får jeg beskjed om å oppgi passord ?!?! har da aldri satt noe passord, hvor fixer jeg det? Når jeg søker etter maskinen med Win98 så finner jeg den ikke, men den me Win98 finner den med Win2000. Har testet dette før, heime uten problem, noen forslag til hva som er galt? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 Share en katalog på Win98-burken så finner du den forhåpentligvis. Hvis du ikke har noe passord på Win2000 maskinen så skriver du bare brukenavn evt. administrator og blankt passord når du logger deg på fra en annen maskin. PS. Det kan være litt lurt å ha passord spesielt på administrator-kontoen :smile: Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 det samme problemet gjelder for windows XP maskiner som skal finne w98 maskiner. Det er en ting du kan gjøre, det er å logge på w98 pcen med samme brukernavn og passord som du logger på w2000 maskinen. da burde w98 finne 2000 maskinen. på win 98 Start->Logg av->Skiv samme brukernavn du logger på med 2000 og samme passord. Nå burde 98 pcen kunne logge på uten å få, skriv inn brukernavn og passord. Microsoft har sikkert med vilje gjort det slik at opperativsystemene ikke er backward kompitable. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2002 saken er jo den at jeg har delt på Win98 maskinen.. Men alikavel finner ikke Win2000 maksin Win98.. :sad: Lenke til kommentar
debian Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 ta a skjekk om gjeste konton er disabla på 2000 maskinen, hvis så ->enable det kan være lurt å gi den ett passord.............. Lenke til kommentar
Mini Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Instaler samme windows på alle maskinene som skal i samme nettverk. IQ. eller bare fix d jeg har win98 og har vert i godt nettverk med både xp og me. uten prob. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 den ene maskinen klarer ikke å kjøre Win2000 uansett. og den andre SKAL ha Win2000 med hensyn til stabilitet. Men har fådd det fikset nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå