Ciryaher Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg tror de fleste som så filmene etter å ha lest bøkene misliker denne filmatiseringen. For min del er det motsatt da jeg så filmene før jeg fikk lest noe. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Herregud..Nå har dom laga bok av ringenes herre og nå! :!: Lenke til kommentar
star-wars Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Syns alle varer alt for lenge.... Ikke noe for meg! Til opplysning så så jeg alle tre filmene, i extended versjon, sammenhengende en natt. 11 timer Jeg har au alle filman. driter i om det er extended eller ikke. Ville mye heller hat Resident Evil ringenes herre ruler. ringenes brorskap er jo en kjempe film teerningkas 5 to tårn er helt ok terningkast:4 atter en konge er best! terninglkast:6 leser i boka (bøkene) (lang bok) Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Filmene er jo flotte de. De er for korte etter min mening (ja selv de forlenga) og har et "par" feiler som irriterer meg. Likte forresten To Tårn best, så første og siste på sisteplass. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Enig der! De kunna gjerne ha vært mye lengre. En plass i en av extended-versonene mener jeg peter nevner noe om at filmene er kuttet med til ca en tredel av hva de kunna ha vært. Hmm.. tenker på 9 timer per film. Over et døgn med film det Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Enig der! De kunna gjerne ha vært mye lengre. En plass i en av extended-versonene mener jeg peter nevner noe om at filmene er kuttet med til ca en tredel av hva de kunna ha vært. Hmm.. tenker på 9 timer per film. Over et døgn med film det Ja han sier det. Mange skylder på PJ for at han lagde filmene "for korte" og at han utelot mye, men det er faktisk ikke hans feil. Hadde det vært opp til han så hadde han lagd dem mye lenger, og tatt med nesten alt i boka. Men er ikke bare han som bestemmer i den bransjen der Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Det er jo grusomt mye i boka som er umulig å dramatisere på film. Filmer trenger struktur og øyeblikk der en blir kjent med karakterene. Det hadde aldri i livet fungert som film om de filmet boka side for side. Og det selvsagt ikke kun pga. lengden. For ordens skyld vil jeg nevne at jeg liker The Fellowship best. Så kommer Two Towers, og så kommer Return of the King. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Herregud..Nå har dom laga bok av ringenes herre og nå! :!: hehe, bra reklame Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Har ingen favoritter! bøkene er jo forskjellige og, fordi jeg ser alle som en film sammenhengende, så da er det litt feil å si at To Tårn var dårligest eller best, fordi filmene har sin egen del i historien... Men for min del er filmene konge gode!! men er en del feil i dem som ikke burde vert der. Feks så har de skiftet på ting og tang... Har self Extended av To tårn og Atter en konge... skal kjøpe Fellowskip of the ring når jeg finner gave-verisjonen av den, vil ha med statue og ekstra ting som er med i de to andre extended pakkene... 9.5/10( - et halvt poeng på grunn av de småfeilene/omdannelsene...) Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 digger ringenes herre! 10/10 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg tror de fleste som så filmene etter å ha lest bøkene misliker denne filmatiseringen. For min del er det motsatt da jeg så filmene før jeg fikk lest noe. Er nok noe i det der. Jeg leste bøkene mellom To Tårn og Atter En Konge. Synes filmene er veldig bra til å være filmer liksom, men er enig i at Det ikke er like mye "Ringenes Herre" i de som bøkene. <- Vet ikke helt hva jeg skulle skrive Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ringenes Herre-triologien er genial. Fantastiske filmer alle sammen. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Noe av det kjedeligste jeg har vært borti. Kanskje "gode filmer" men utrolig lange og kjedelige! Så eneren og nekter å se de to andre. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg synes egentlig ikke noe om "ringenes herre" jeg...helt middelmådig liksom, ikke no' spesielt...min mening Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har vaert "LOTR-fan" siden jeg var 12, saa jeg hadde nok litt for store forventinger til den. Etter den foerste filmen tenkte jeg; jaja, han kan jo ikke faa med alt, og det var en helt OK gjengivelse av historien, og en veldig bra film. Etter den andre filmen var jeg nesten sint, jeg synes alt for mye av det sentrale er forrandret eller modifisert paa en maate som absolutt ikke var noedvendig. F.eks Faramirs rolle ble veldig mye forrandret, i filmen bestemmer han seg for aa ta Sam og Frodo til fange og ta med ringen tilbake til sin far, mens i boka vises det eksempel paa Faramirs karakter og styrke naar han har Den Ene Ringen innen rekkevidde, men bestemmer seg likevel for aa tro Frodo og hjelper han videre. Mye av det samme med den tredje filmen egentlig, det siste slaget, de doedes stier, Elrond kommer til unsettning med Aragorns sverd osv. osv. osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå