S-E Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hei. Jeg tenker på å kjøpe Olympus E-300 dobbelt zoom kit. (14-45mm og 40-150mm) Ønsker å høre erfaringer fra de som faktisk har kjøpt kameraet og som har brukt det en stund. Mvh Sven-Egil Lenke til kommentar
sarc Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Du kan finne brukarerfaringar på akamera her: https://prisguiden.no/produkt/21866 og Olympus-forumet på dpreview her: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1022 Lenke til kommentar
Motig Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) ******Slettet****** Endret 29. mars 2006 av Motig Lenke til kommentar
hev Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Veldig bra kit dette, og til ein irriterande gunstig pris . Eg kjøpte før kitet kom, og måtte vel bla opp ca 2000 - 2500 meir enn du må betale idag. Jaja, eg kan leve med det. Eg har i alle fall fått eit veldig bra kamera, og to objektiv som dekker alle mine behov (28 -300mm 35mm ekvivalent), og som tek knivskarpe foto med fine, naturlege fargar. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 jeg kjopte fujifilm s7000 her i australia (bor der for en liten periode) og fikk det for ca 4000 nok. kameraet er jo helt kjempe godt i bruk, men na kan man jo fa e3000 for 6100! det er ingen tvil om at jeg hadde valgt e300 istedenfor.. mulig jeg oppgraderer etterhvert, har jo fortsatt et flott kamera men til threadstarter: jeg ville gatt for kameraet, masse kamera for en billig penge ! Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Synes det er trist at det ALLTID skal handle om 350D vs D70, har ennå til gode å se en profesjonell test som sier at noen av disse kameraene har bedre bildekvalitet enn E-300. Når man kan få et E-300 KIT med 14-45mm + 40-150mm, som begge er langt bedre objektiver enn Canon sitt, til 7386,- er det synd at så få får øynene opp for dette kameraet. Disse to linsene koster forøvrig ca 4000 kr nye, i motsetning til Canon sin som koster 8-900. Den eneste ulempen jeg ser er at utvalget i brukt optikk er lite på nåværende tidspunkt. Men nye linser fra Olympus skal etter alt jeg ha lest være av MINST like god optisk kvalitet som Canon\Nikon, og til lavere pris. Lenke til kommentar
Sven-Egil Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg har alltid vært fornøyd med Olympus, spesielt objektiver og bildekvalitet har vært på topp. Merkelig å lese tester på nettet som vurderer medfølgende programvare så utrolig høyt, mens de nesten underslår at Olympus er den eneste produsenten som tar støvproblemer på alvor. Er enig i at det blir litt mye ”Hurra Nikon og Canon” på mange websider. Så jeg kommer nok til å kjøpe det doble zoomkitet, håper bare butikkene får det inn snart. Sven Egil Lenke til kommentar
iceman24 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg har selv lige købt Olympus e-300 kittet for 7300 Danske kr. Jeg valgte det over Canon 350d og Nikon D50... valgte oplympus'en fordi jeg fik mere for pengene og e-300 føltes også lidt mere af kvalitet i hånden... Jeg læste anmeldelsen på www.dpreview.com inden jeg købte.. mit sidste spejlrefleks var Canon EOS 50e, som jeg havde i 6 år da jeg blev udlært i Photocare.. ER MEGET GLAD FOR OLYMPUS E-300 Lenke til kommentar
Superbra Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Regner med at du kjøpte Olympusen og at du er fornøyd. Selv gikk jeg ikke for de objektivene som var med i "pakka". Litt for lyssvake, og føles litt treigere i fokusen og litt billigere i hånda. Men uten tvil et godt kjøp!! Har prøvd ut flere objektiver siden butikken jeg handla fra ikke klarte å skaffe meg det jeg skulle ha før etter en stund. Sitter nå med 14-54 f.2,8 -linsa og er meget fornøyd! Drømmer om en kraftigere zoom med like gode lysforhold, men drøye 9000,- er litt for mye nå etter at sommerferien har gjort sitt innhugg i lommeboka. Lenke til kommentar
klaus peder Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Kjøpte mitt e-300 i mai, har brukt det mye og begynner å bli fortrolig med det. et kjempe kamera . Betalte 6100.- for kit settet med enkel linse ved hjelp av 150% prisgaranti på Lefdal. Mer kamera for pengene får du ikke. Vil kjøpe meg en mer lyssterk linse senere, det kommer mange nye nå til høsten. rikard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå