Gå til innhold

Hvordan få lyd ut av 2 lydkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på det å få ut samme lyd via begge skjermkortene så tror jeg det kan bli vanskelig. Både fordi hvert program trolig bare kan tilordnes ett lydkort av gangen, men også hvis du hadde brukt et spesielt program for å styre lyden ut til begge lydkortene samtidig fordi forskjellige lydkort har forskjellig forsinkelse på lyden. Dvs. at du kan få sære ekkoeffekter ved at det ene signalet er forskjøvet brøkdelen av et sekund i forhold til det andre lydkortet. Den enkle løsningen er å bare bruke ett lydkort og kjøpe en splitter å ha på utgangen.

Men hvis du tenker på å kjøre forskjellig lyd ut fra de to lydkortene så er det nok enklere. Da er det bare å starte opp to programmer (f.eks Winamp og Windows MediaPlayer) og la hvert av programmene sende lyd til hvert sitt lydkort. Hvilket lydkort programmet skal benytte setter du i innstillinger for programmet. Men jeg kan ikke se helt nytten av å spille f.eks to låter samtidig. ;)

Lenke til kommentar
Hvis du tenker på det å få ut samme lyd via begge skjermkortene så tror jeg det kan bli vanskelig.

Det der tror jeg iallfall blir vanskelig... ;)

Men desverre finnes det ingen programmer der ute som håndtere virtuell audio-routing mellom lydkort (sist jeg sjekket, det kan jo ha kommet noe siden den gang).

Lenke til kommentar
hmm.. minnes å huske at bmp-master, et dj-prog kunne det... kunne ha lyden ut til høytalerene på det ene lydkortet, og til f.eks et par øretlf på det andre kortet for monitor av lyde, mikse på den andre virituelle spilleren etc

Men så vidt jeg vet kan ikke BMP-master, Mixmeister, etc, etc spille av samme fil til to eller flere lydkort...

Lenke til kommentar

jeg sitter her med noe ala det samme spørsmålet, men jeg kan ha en annen løsning...

jeg har lyst til å ha mic og øretelefon utgangene framme på kabinettet mitt til å fungere, men da må jeg bruke de integrerte lydkortet, og da fikk jeg erfare det dere sier her, at jeg ikke får til med lyd på begge samtidig...

går det an å løse dette på en måte slik at jeg får lyd ut av øretelefonutgangen og at mic ingangen framme på kabinettet fungere samtidig som jeg bruker lydkortet til lyd, eller skal jeg bare la være å bruke lydkortet, og bruke det som er integrert i HK istedet?

Lenke til kommentar

Sliter med på en måte det samme... Har integret lyd på hk, og pci lydkort.. Skal se filmer med lyd til stereoanlegg, og spill i headset... Mye stress å bytte om hele tiden...

Skal prøve med å sette to forskjellige kort i innstillingene, men må man ikke velge lydenhet i kontrollpanel? Vil programmer overskride dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...