Thomas J.L Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Fikk 128 på testen da jeg tok den før jul engang. Gikk jo på tv (Hadde litt for mye fritidsproblemer den kvelden den testen var på NRK) Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Uansett er du helt ute og kjører i ditt lille korstog for å forsvare hvor fantastisk scoren du fikk i IQ-testen var Ole Johan Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Uansett er du helt ute og kjører i ditt lille korstog for å forsvare hvor fantastisk scoren du fikk i IQ-testen var Ole Johan Nei, det gjør jeg ikke. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Forklaring: Man behøver nødvendigvis ikke være flink til å tilegne seg nye kunnskaper selv om man er svært intelligent, fordi man kan ha vanskeligheter med å konsentrere seg, man kan være helt uten interesse for det man skal lære, man kan være "lat" osv. Konsentrasjonsevne har ikke noe med intelligens å gjøre. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Bush har 120 i IQ. Konklusjon: IQ er en sterkt overvurdert måte å måle intelligens på. Han hadde 80 i IQ siste jeg leste det i avisa. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Jeg er ikke ute etter å briefe med scoren min. Jeg er heller ikke ute etter å forsvare den. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Forklaring: Man behøver nødvendigvis ikke være flink til å tilegne seg nye kunnskaper selv om man er svært intelligent, fordi man kan ha vanskeligheter med å konsentrere seg, man kan være helt uten interesse for det man skal lære, man kan være "lat" osv. Konsentrasjonsevne har ikke noe med intelligens å gjøre. Det er snakk om hvor flink man er til å tilegne seg nye kunnskaper, og da trenger man også god konsentrasjonsevne. Det er ikke snakk om at konsentrasjonsevne har noe med intelligens å gjøre, for det har den ikke. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Det er snakk om hvor flink man er til å tilegne seg nye kunnskaper, og da trenger man også god konsentrasjonsevne. Det er ikke snakk om at konsentrasjonsevne har noe med intelligens å gjøre, for det har den ikke. Vel, du har utalt deg svært utydelig hvis det er det du mener. Men, du mener jo at IQ=Intelligens. Og hvordan en scorer på en IQ test har helt klart med konsentrasjonsevne å gjøre. Dessuten, IQ testen tester ikke evne til å lære, heller ikke evne til å forstå ideer, selv om logikk har noe å si. PS: Man kan ikke komponsere for manglende motargumentering(se posten som eg skrev om) med et stort stygt bilde. Her er posten eg skrev, les den: Dere er patetiske! Fordi dere har scoret lavt på IQ-testen begynner dere å bable om at IQ ikke er intelligens. Selv fikk eg 99, og det er da ikke lavt. 112 Må innrømme at jeg gjorde det dårlig på den testen. Altså, gjennomsnittet er 100. 112 er dermed bra. Det virker bare lavt her, siden de som fikk dårlig nok ikke gidder å fortelle om det. De som vet de får dårlig gidder naturligvis ikke ta iq-tester hele tida heller. Jola Sigmond har skandinavias høyeste IQ, og den er på enten 192, 196 eller 198. Fact. Jeg vet om noen som har høyere, dessuten er det bare tull, IQ er ikke noe bra mål, det går for det meste i mønster gjenkjenning. Skal man teste IQ så må oppgavene være av en slik sort en ikke har sett før. Er jo logisk at en som har drevet mye med mønstergjenkjenning vil score bedre (dette var et eksempel). Nemlig, ei eg kjenner som driver med med bilder og mønster fikk full score i mønster/rom-oppgavene. Tilfeldighet? 127 i iq her. Forøvirg synest jeg ikke IQ er noen god måte å måle intelligens på, desverre... Det er 10 forskjellige intelligens metoder, teoretisk sett er alle uavhengige av IQ. Som du ser så er det ikke bare folk med "lav" intelligens som mener det samme som meg. Sikkert for å få tilbake den skyhøye selvfølelsen og selvtilliten dere hadde før den fikk et digert knekk da dere fikk resultatet utlevert svart på hvitt. Dette ble igjen ganske ironisk. Sikker på at du ikke holder på din meninger for å holde på din selvtillit som du fikk når du tok den? Forøvrig så mente eg dette før eg tok testen. Og sist men ikke minst, NRK testen er kjent for å være den mest unøyaktige og dårlige testen så egentlig så er ikke denne testen nøyaktig angående de tingene den teste i heller. Hvis du vil testen dine Språk-forståelse, Hukommelse, Logikk, osv så ta heller fks. Mensa testen på nettet. (selv om den heller ikke er like gode som "the real thing". Intelligens har ikke noe med konsentrasjonsevne, kreativitet eller andre personlige egenskaper å gjøre etter hva jeg har lært. Du fikk ikke med meg hva eg sa(les: skrev) gjorde du? Eg sa ikke at konsentrasjon var intelligens men at hvordan testen oppfatter intelligensen påvirkes i veldig stor grad av konsentrsjonsevne. Hvis du forsatt er uenig med meg så motargumenter. "Den som tier sier seg enig." Endret 26. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Det er snakk om hvor flink man er til å tilegne seg nye kunnskaper, og da trenger man også god konsentrasjonsevne. Det er ikke snakk om at konsentrasjonsevne har noe med intelligens å gjøre, for det har den ikke. Dessuten, IQ testen tester ikke evne til å lære, heller ikke evne til å forstå ideer, selv om logikk har noe å si. Enig, men det er en stor fordel for evnen til å lære at man er intelligent. PS: Man kan ikke komponsere for manglende motargumentering(se posten som eg skrev om) med et stort stygt bilde. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Wow, du er tragisk du Ole Johan. Better to remain silent and be thought a fool that to speak and remove all doubt Kunnskaper har forøvrig fint lite å gjøre med intelligens. Intelligens har med det kognitive å gjøre. Endret 26. april 2005 av Carl M Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Tilfeldighet? Vet ikke, men tror ikke det. Sikker på at du ikke holder på din meninger for å holde på din selvtillit som du fikk når du tok den? Ja. Du fikk ikke med meg hva eg sa(les: skrev) gjorde du? Tvilsomt. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Wow, du er tragisk du Ole Johan. Better to remain silent and be thought a fool that to speak and remove all doubt Jeg er ikke tragisk, ei heller dum. Kunnskaper har forøvrig fint lite å gjøre med intelligens. Intelligens har med det kognitive å gjøre. Enig der. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) http://forum.akam.no/index.php?act=ST&f=182&t=410343 Diskusjon om IQ er en god måte å måle intelligens på. Vær saklig og argumenter påstandene deres, dette gjelder begge sider. (har vært litt mangel på slikt i denne tråden føler eg) Igjen så foreslår eg at denne tråden burde hete 'Hvor høy IQ får du på NRK testen?'. 1. Fordi NRK testen har blitt slaktet av folk som faktisk mener IQ er et bra system også 2. Ingen kan si med 100% sikkerhet at IQ=Intelligens, og hvis det faktum Er at IQ=intelligens så kan man jo bare tolke ordet IQ slik. Endret 26. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Take a chillpill Låll, trodde det uttrykket døde ut i '95. Trodde jeg også, helt til den vips! dukket opp i hodet mitt *glise* Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Tok en voksentest for et par år siden... Var 12 år gammel og fikk 118! Trenger ikke å ta en ny test for å bevise at jeg er smart! *Redd for å drite seg ut* Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 106, for en 16-19 åring. (Jeg er 14) Lenke til kommentar
Tonberry Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Tok den når den gikk på tv, fikk 127 hvis jeg ike husker feil... Hvilket var bedre nn samtlige i studio, DET syns jeg var litt artig :!: :!: Lenke til kommentar
MorteN2k- Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Jeg er 13 år, og fikk 137IQ Tok den testen for 16-19åringer (elns) Endret 27. april 2005 av MorteN2k- Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Topic burde endres til "Hvor høy IQ har du?", siden IQ er den eneste intelligens som tas opp i tråden.. Info til trådstarter: det finnes flere enn 1 type intelligens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå