Skink_123 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Fikk, "tabellen går ikke så høyt" Neida det ble 128 . Er først over 180 i IQ at det begynner å bli vanskelig å fastsette den skikkelig (hva en ikke vet . Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Med så mye smarte folk burde ihvertfall et par greid å definere hva dere driver å svarer på.Også er jeg veldig interessert i å vite hva dere bruker IQ'en til. Å skrive om potensiale holder ikke. Det blir omtrent som å sitte å telle pils uten å ha gjort seg en klar tanke om hva opptrekker'n skal brukes til. Jo høyere intelligens man har, jo enklere har man for å tilegne seg nye kunnskaper så lenge man vil og har evne til å konsentrere seg. Det er den største fordelen med høy intelligens. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Du påstår altså at denne IQ testen som du finner frem testen evne til å lære? Kan du dokumenter dette? Eventuelt forklare logikken bak det? Forøvrig så er det kortidshukommelse ikke langtids den testen tester. Fett nok det med å tilegne seg egenskaper som krever logikk, osv... men som sagt intelligens er mye mer enn det. Og, du har enno ikke komt med noen motargumenter på det eg skrev tidligere. Noe som tilsier at du sier deg enig, derfor synes eg at du bør skfite topic til "Hvor høy IQ verdi fikk du på NRK-testen?". Endret 26. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Jeg er fortsatt irritert over at du ikke endrer til "hvor høy IQ har du?" IQ er bare èn faktor. Noe som er langt viktigere enn IQ i samfunnet er sosial intelligens. Mener du at sosial intelligens ikke har noe med intelligensen å gjøre? At bare IQen bestemmer intelligensen din? IQ-tester tester ikke din sosiale intelligens EDIT: var visst ikke først med å kommentere navnet på postne Endret 26. april 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Jeg påstår ikke at det er slik, men det må jo være en grunn til at de med høyere intelligens har gjennomsnittlig høyere utdanning og høyrere karakterer enn de med lavere intelligens. Jeg tviler på at det er helt tilfeldig. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Slutt å spamme tråden med at jeg bør endre emnetittelen. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Mener du at sosial intelligens ikke har noe med intelligensen å gjøre? Ja. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 IQ-tester tester ikke din sosiale intelligens EQ-test er noe nytt som har kommet, og EQ har ikke noe med intelligens i sin rette forstand å gjøre. EQ står for "Emotional Quotient", IQ står for "Intelligence Quotient". Jeg går ut ifra at du ser forskjellen. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Med så mye smarte folk burde ihvertfall et par greid å definere hva dere driver å svarer på.Også er jeg veldig interessert i å vite hva dere bruker IQ'en til. Å skrive om potensiale holder ikke. Det blir omtrent som å sitte å telle pils uten å ha gjort seg en klar tanke om hva opptrekker'n skal brukes til. Som 14-åring er det ikke mye annet jeg kan gjøre enn å opprettholde karakterkortet mitt Har væfall en del framtidsplaner Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg påstår ikke at det er slik, men det må jo være en grunn til at de med høyere intelligens har gjennomsnittlig høyere utdanning og høyrere karakterer enn de med lavere intelligens. Jeg tviler på at det er helt tilfeldig. Du påstår at det er slik men alikevel ikke slik? Hvis det er det du gjør: Du som har så høy intelligens, ser du at det er en selvmotsigelse? Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Hva snakker du om? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Du sier at du påstår at det likevel ikke var slik så sier du samtidig at deg egentlig er slik. Du sie at du ikke påstår at IQ=intelligens men samtidig så sier du at det er det. Endret 26. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Jeg sa at jeg ikke påstod at man nødvendigvis er flinkere til å tilegne seg nye kunnskaper så lenge man har høy intelligens. Jeg har alltid påstått at IQ = intelligens. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg sa at jeg ikke påstod at man nødvendigvis er flinkere til å tilegne seg nye kunnskaper så lenge man har høy intelligens. Bare at det er det som er den største fordelen med å ha høy intelligens? Jo høyere intelligens man har, jo enklere har man for å tilegne seg nye kunnskaper så lenge man vil og har evne til å konsentrere seg. Det er den største fordelen med høy intelligens. Forøvrig: Du har ennda ikke svart på inlegget mitt på forrige side. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Jeg sa at jeg ikke påstod at man nødvendigvis er flinkere til å tilegne seg nye kunnskaper så lenge man har høy intelligens. Bare at det er det som er den største fordelen med å ha høy intelligens? Ja, det er min mening. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 Hvilket spørsmål på forrige side? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Så du påstår at høy intelligens ikke nødvendigvis gjør at er flinkere å tilegne seg nye kunnskaper men at den største fordelen med høy intelligens er at man er flinkere å tilegne seg nye kunnskaper? Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 (endret) IQ = intelligens. Pfft. Endret 26. april 2005 av Carl M Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 26. april 2005 Forfatter Del Skrevet 26. april 2005 (endret) Korrekt! Forklaring: Man behøver nødvendigvis ikke være flink til å tilegne seg nye kunnskaper selv om man er svært intelligent, fordi man kan ha vanskeligheter med å konsentrere seg, man kan være helt uten interesse for det man skal lære, man kan være "lat" osv. Allikevel er den største fordelen ved å være intelligent at man har forutsetning til å kunne tilegne seg nye kunnskaper, men man må jo også være flink til å konsentrere seg, flittig og alt det der. For en som har lav intelligens er det vanskelig å oppnå gode skoleresultater uansett. Da nytter det ikke om man er flink til å konsentrere seg, flittig og alt det der, fordi intelligensen er et digert hinder for evnen til å tilegne seg ny lærdom! Endret 26. april 2005 av Ole Johan Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Bush har 120 i IQ. Konklusjon: IQ er en sterkt overvurdert måte å måle intelligens på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå