TLZ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Intelligence is a general mental capability that involves the ability to reason, plan, solve problems, think abstractly, comprehend ideas and language, and learn. Personlig så synes eg det er et ironisk at du ikke greide å tenke deg frem til at ikke alle mentale egenskaper ikke er enten Språk-forståelse, Hukommelse, Logikk, Matematikk, Teknikk og Romforestilling. Dette er jo noe man strengt tatt ikke trenger å slå opp i en bok, man trenger bare tenke litt etter. Men siden du absolutt ville ha dokumentasjon så fant eg det. Konsentrasjonsevne har ikke noe med intelligens å gjøre. Ikke det nei? Så hvis en person er veldig flink i de områdene IQ testen tester en i, men ikke greier å konsentrere seg, og begynner å tenke på andre ting, så er det ikke fordi han ikke greide å konsentrere seg men fordi han ikke er flink i de tingene han egentlig er flink i? Det skal være sagt at IQ kan gi en liten pekepinn, men jeg vil ikke si at det er noe en kan stole på. Dette kommer også veldig mye ann på hva definisjonen av intelligens er, hvis intelligens per definisjon kun er Språk-forståelse, Hukommelse, Logikk, Matematikk, Teknikk og Romforestilling så stemmer det jo, men ifølge Wikipedia så er det ikke det. Hva med ting som kreativitet, det kan jo regnes som en mental egenskap, kan det ikke? PS: Skift topic. EDIT: Har fikset litt på posten en del ganger, var litt ting som var unødvendige og noe eg burde legge til. Endret 25. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Whatsofuckingever! Jeg endrer ikke emnetittelen, da jeg mener at intelligens kun har med logikk, språkforståelse, hukommelse, regning, romforestilling og teknikk å gjøre. Intelligens har ikke noe med konsentrasjonsevne, kreativitet eller andre personlige egenskaper å gjøre etter hva jeg har lært. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Whatsofuckingever! Språket ditt skriker mental styrke. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 ...da jeg mener at intelligens kun har med logikk, språkforståelse, hukommelse, regning, romforestilling og teknikk å gjøre. Eg meiner at ein bil ikkje er et framkomstmiddel, og då er den ikkje det! Mmmnjeah, right. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Haha, denne NRK testen suger, språk har ingenting med intelligens å gjøre, det er "ekspertene" enig i også. Hele greie er så kommersialisert at det er til å spy av . Men det hindret meg ikke i å få 147 Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Dere er patetiske! Fordi dere har scoret lavt på IQ-testen begynner dere å bable om at IQ ikke er intelligens. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Sikkert for å få tilbake den skyhøye selvfølelsen og selvtilliten dere hadde før den fikk et digert knekk da dere fikk resultatet utlevert svart på hvitt. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Fikk 126 eg. Når gjennomsnittet er 100, så vil eg ikkje akkurat sei at det er lavt. Sikkert for å få tilbake den skyhøye selvfølelsen og selvtilliten dere hadde før den fikk et digert knekk da dere fikk resultatet utlevert svart på hvitt. Du tviholder sikkert på meininga di om at denne testen gir eit korrekt biete av intelligensen din for å holde på den skyhøge sjølvfølelsen og sjølvtillita du fekk då du tok den. Endret 25. april 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Dere er patetiske! Fordi dere har scoret lavt på IQ-testen begynner dere å bable om at IQ ikke er intelligens. Selv fikk eg 99, og det er da ikke lavt. 112 Må innrømme at jeg gjorde det dårlig på den testen. Altså, gjennomsnittet er 100. 112 er dermed bra. Det virker bare lavt her, siden de som fikk dårlig nok ikke gidder å fortelle om det. De som vet de får dårlig gidder naturligvis ikke ta iq-tester hele tida heller. Jola Sigmond har skandinavias høyeste IQ, og den er på enten 192, 196 eller 198. Fact. Jeg vet om noen som har høyere, dessuten er det bare tull, IQ er ikke noe bra mål, det går for det meste i mønster gjenkjenning. Skal man teste IQ så må oppgavene være av en slik sort en ikke har sett før. Er jo logisk at en som har drevet mye med mønstergjenkjenning vil score bedre (dette var et eksempel). Nemlig, ei eg kjenner som driver med med bilder og mønster fikk full score i mønster/rom-oppgavene. Tilfeldighet? 127 i iq her. Forøvirg synest jeg ikke IQ er noen god måte å måle intelligens på, desverre... Det er 10 forskjellige intelligens metoder, teoretisk sett er alle uavhengige av IQ. Som du ser så er det ikke bare folk med "lav" intelligens som mener det samme som meg. Sikkert for å få tilbake den skyhøye selvfølelsen og selvtilliten dere hadde før den fikk et digert knekk da dere fikk resultatet utlevert svart på hvitt. Dette ble igjen ganske ironisk. Sikker på at du ikke holder på din meninger for å holde på din selvtillit som du fikk når du tok den? Forøvrig så mente eg dette før eg tok testen. Og sist men ikke minst, NRK testen er kjent for å være den mest unøyaktige og dårlige testen så egentlig så er ikke denne testen nøyaktig angående de tingene den teste i heller. Hvis du vil testen dine Språk-forståelse, Hukommelse, Logikk, osv så ta heller fks. Mensa testen på nettet. (selv om den heller ikke er like gode som "the real thing". Intelligens har ikke noe med konsentrasjonsevne, kreativitet eller andre personlige egenskaper å gjøre etter hva jeg har lært. Du fikk ikke med meg hva eg sa(les: skrev) gjorde du? Eg sa ikke at konsentrasjon var intelligens men at hvordan testen oppfatter intelligensen påvirkes i veldig stor grad av konsentrsjonsevne. Hvis du forsatt er uenig med meg så motargumenter. "Den som tier sier seg enig." Endret 25. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Å påstå at IQ er det eneste som teller når det gjelder intelligens, blir som å påstå at benkpress (flatbenk, that is) er det eneste som teller når det gjelder styrke. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Sikkert for å få tilbake den skyhøye selvfølelsen og selvtilliten dere hadde før den fikk et digert knekk da dere fikk resultatet utlevert svart på hvitt. Hehe, jeg fikk 76, har du sett meg klage? Tror du dette påvirker meg i dagliglivet? Tror du jeg gråter meg i søvn om nettene? Take a chillpill, det er bare en jævla test. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Vell folks. Jeeg har tatt en "skikkelig " IQ test...og det var mye mer shit inni bildet enn dette... Da scorte jeg 118. da var jeg vell 7 eller 8 år gammel. De testet bnland annet hvor lang tide jeg bruktepå å putte en kloss inn i et hull, mens jeg hadde binn for øya...det var mange klosser og mange hull.. *kjenne seg fram* Da har jeg vell bare å si at dette er tvilsomt en skikkelig test! HAHAA Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Sikkert for å få tilbake den skyhøye selvfølelsen og selvtilliten dere hadde før den fikk et digert knekk da dere fikk resultatet utlevert svart på hvitt. Hehe, jeg fikk 76, har du sett meg klage? Tror du dette påvirker meg i dagliglivet? Tror du jeg gråter meg i søvn om nettene? Take a chillpill, det er bare en jævla test. Jeg tror ikke at du gjør det, men jeg skal ikke blande meg oppi det. For det første var det ikke deg jeg snakket til. For det andre tror jeg ikke noe på at 76 er det reelle resultatet ditt, fordi en IQ på under 80 regnes som svakt tilbakestående, og jeg tviler på at du er det etter den stilen du hadde skrevet i skrivetråden din. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ikke for å skryte, men for ikke lenge siden tok jeg IQ-testen på Illustrert Vitenskaps hjemmeside, og jeg scorte 116 Det burde vel være bra til å være 14? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Take a chillpill Låll, trodde det uttrykket døde ut i '95. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Med så mye smarte folk burde ihvertfall et par greid å definere hva dere driver å svarer på. Også er jeg veldig interessert i å vite hva dere bruker IQ'en til. Å skrive om potensiale holder ikke. Det blir omtrent som å sitte å telle pils uten å ha gjort seg en klar tanke om hva opptrekker'n skal brukes til. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg er kjempesmart, men ikke faen om jeg gadd å ta hele den testen. Gifve cookie imo! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Fikk, "tabellen går ikke så høyt" Neida det ble 128 . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå